Με διαδικασίες εξπρές το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

Με διαδικασίες εξπρές το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

Σε ένα στάδιο οι επιδοτήσεις, ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα

3' 36" χρόνος ανάγνωσης

Ανοίγει σήμερα στις 12.00 η πλατφόρμα για την υποδοχή αιτήσεων του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», του νέου προγράμματος που επιδοτεί την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μοτοσικλετών, τρικύκλων και ποδηλάτων τόσο από φυσικά όσο και από νομικά πρόσωπα.

Στο πλαίσιο του προγράμματος υπάρχει η δυνατότητα επιδότησης για την εγκατάσταση στην κύρια κατοικία ή στον χώρο εργασίας (για τις επιχειρήσεις) φορτιστή, ενώ προβλέπονται και επιπλέον επιδοτήσεις για απόσυρση παλαιού οχήματος. Ο νέος κύκλος του προγράμματος θα ξεκινήσει αναδρομικά από την 1η Μαΐου 2024, ενώ οι αιτήσεις θα μπορούν να υποβληθούν έως και τις 30 Απριλίου του επόμενου έτους. Η ολοκλήρωση της δράσης προβλέπεται για την 31η Δεκεμβρίου 2025.

Ο προϋπολογισμός του νέου προγράμματος ανέρχεται στα 33 εκατ. ευρώ, τα οποία προέρχονται από έσοδα πλειστηριασμών δικαιωμάτων εκπομπών αερίων ρύπων. Από αυτά, τα 20 εκατ. κατευθύνονται για αιτήσεις νομικών προσώπων, ενώ τα 13 εκατ. για φυσικά πρόσωπα.

Βασική διαφορά του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» σε σύγκριση με προηγούμενα προγράμματα είναι η αύξηση του ανώτατου ορίου επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου για ιδιώτες καταναλωτές από 8.000 ευρώ, που ήταν στον προηγούμενο κύκλο, στις 9.000 ευρώ. Η επιδότηση εάν συνδυαστεί και με την αύξηση της απόσυρσης παλαιού οχήματος (ταξινόμηση πριν από το 2010) από 1.000 ευρώ στις 2.000 ευρώ, τότε μπορεί να φτάσει στις 11.000 ευρώ. Η επιδότηση προσαυξάνεται κατά επιπλέον 1.000 ευρώ για άτομα με αναπηρία, πολυτέκνους και νέους έως 29 ετών.

Με διαδικασίες εξπρές το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»-1
Ανοίγει σήμερα στις 12.00 η πλατφόρμα για την υποδοχή αιτήσεων του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», του νέου προγράμματος που επιδοτεί την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μοτοσικλετών, τρικύκλων και ποδηλάτων. [Shutterstock]

Αντίθετα, το ύψος της επιδότησης για τα νομικά πρόσωπα μειώνεται ώστε, σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο, να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση για εταιρικά αυτοκίνητα. Σημειώνεται πως περίπου 8 στα 10 ηλεκτρικά οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους αντιστοιχούν σε εταιρικούς στόλους. Ετσι, για τις επιχειρήσεις το ύψος της επιδότησης μειώνεται κατά 2.000 ευρώ, σε σύγκριση με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», αν και ο προϋπολογισμός για τη συγκεκριμένη κατηγορία είναι υψηλότερος. Αρα, η επιδότηση ανέρχεται στο 30% της λιανικής τιμής προ φόρων, με ανώτατο ποσό τις 6.000 ευρώ (από 8.000 ευρώ στο ΚΗ2) για τα πρώτα 20 αυτοκίνητα.

Αυξάνεται έως τις 11.000 ευρώ η επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού οχήματος για φυσικά πρόσωπα.

Από το 21ο αυτοκίνητο το μέγιστο ποσό επιδότησης είναι 4.000 ευρώ (από 6.000 ευρώ στο ΚΗ2) ανά όχημα. Για τις επιχειρήσεις με νησιωτική έδρα παραμένει η επιπλέον επιδότηση των 4.000 ευρώ για αγορά ή μίσθωση αυτοκινήτου, ενώ επιδοτείται η εγκατάσταση φορτιστή με όριο τα 400 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί πως στο ΚΗ2 η αναλογία νομικών – φυσικών προσώπων κινήθηκε αρχικά σε 60%-40%, αργότερα ωστόσο με την επαναδιάθεση κάποιων πόρων μεταβλήθηκε σε 70%-30%.

Παράλληλα αυξάνεται και η επιδότηση απόσυρσης για οχήματα κατηγορίας L (δίκυκλα, τρίκυκλα, τετράκυκλα), ενώ ενδεικτικά η επιδότηση για δίκυκλα οχήματα ανέρχεται στο 30% της λιανικής τιμής προ φόρων και το μέγιστο ποσό φτάνει έως τα 1.300 ευρώ. Εως 3.000 ευρώ είναι το ανώτατο ποσό επιδότησης για τρίκυκλα και τετράκυκλα. Το ύψος της επιδότησης στα ηλεκτρικά ποδήλατα, κατηγορία που απορροφά το 10% του προϋπολογισμού, παραμένει το ίδιο με αυτό του β΄ κύκλου. Ετσι, το ύψος της επιδότησης ανέρχεται στο 40% επί της λιανικής τιμής, με μέγιστο ποσό τα 800 ευρώ. Επιπλέον επιδοτήσεις προβλέπονται για πολυτέκνους και ΑμεΑ.

Το υπουργείο Μεταφορών διαμηνύει πως ο χρόνος καταβολής της επιδότησης μειώνεται, καθώς καταργούνται επιμέρους στάδια της διαδικασίας. Πλέον υπάρχει μόνο ένα στάδιο, αυτό της υπαγωγής για πληρωμή, αφότου ο ενδιαφερόμενος αγοράσει το ηλεκτρικό όχημα.

Στον προηγούμενο κύκλο του προγράμματος υπήρχαν περιπτώσεις ενδιαφερομένων που έκαναν αίτηση, δέσμευαν πόρους του προγράμματος, αλλά δεν επανέρχονταν με την αγορά του οχήματος. Παράλληλα είχαν καταγραφεί και παράπονα για τον χρόνο καταβολής των επιδοτήσεων, με στελέχη του υπουργείου να τονίζουν πως η διαδικασία «κολλούσε» πολλές φορές στο στάδιο της κατάθεσης ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας από τον δικαιούχο ώστε αυτός να πληρωθεί.

Πάντως εκτιμάται πως εφόσον μια αίτηση είναι πλήρης, από τη στιγμή της υποβολής της, η αξιολόγηση και έπειτα η πληρωμή της μπορεί να γίνουν σε διάστημα δύο μηνών. Παράλληλα, η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για περαιτέρω ενίσχυση του προγράμματος με αύξηση πόρων μελλοντικά. Στο μεταξύ, οι πληρωμές του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» συνεχίζονται. Χθες πιστώθηκε στους λογαριασμούς 478 δικαιούχων το ποσό του 1.780.260 ευρώ που αφορά την επιδότηση 521 οχημάτων. Από το εν λόγω ποσό οι 872.000 ευρώ αφορούν 366 ωφελουμένους που είναι φυσικά πρόσωπα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT