Σταθερές οι τιμές στα περισσότερα προϊόντα, αυξήσεις σε γάλα, σαμπουάν

Σταθερές οι τιμές στα περισσότερα προϊόντα, αυξήσεις σε γάλα, σαμπουάν

Μπορεί σχεδόν σε πανηγυρικούς τόνους ο υπουργός Ανάπτυξης να αναφέρθηκε πρόσφατα τόσο στις εκτιμήσεις της Eurostat για τον πληθωρισμό του Μαΐου, εκτιμήσεις που έδειξαν ότι στην Ελλάδα διαμορφώθηκε σε 2,3%, όσο και στον πληθωρισμό των σούπερ μάρκετ που σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ ήταν αρνητικός (-1,28%), όμως η πραγματικότητα είναι ελαφρώς διαφορετική

Με το θέμα της ακρίβειας να κυριαρχεί προσέρχονται σήμερα οι Ελληνες πολίτες στις κάλπες, καθώς και οι πολίτες σε άλλες 20 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ενώ ήδη από την Πέμπτη άνοιξαν οι κάλπες σε Ολλανδία και ακολούθησε τις επόμενες ημέρες η έναρξη των ευρωεκλογών σε Ιρλανδία, Τσεχία, Σλοβακία, Μάλτα και Λετονία. Σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενήργησε η Kapa Research σε 10 χώρες-μέλη της Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, το κυριότερο πρόβλημα για το 47% των Ευρωπαίων πολιτών είναι το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης, με το εν λόγω ποσοστό στην Ελλάδα να ανεβαίνει σε 55%, το δεύτερο υψηλότερο μετά τη Γαλλία (58%).

Και μπορεί σχεδόν σε πανηγυρικούς τόνους ο υπουργός Ανάπτυξης να αναφέρθηκε πρόσφατα τόσο στις εκτιμήσεις της Eurostat για τον πληθωρισμό του Μαΐου, εκτιμήσεις που έδειξαν ότι στην Ελλάδα διαμορφώθηκε σε 2,3% (2,6% στην Ευρωζώνη), όσο και στον πληθωρισμό των σούπερ μάρκετ που σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) ήταν αρνητικός (-1,28%), όμως η πραγματικότητα είναι ελαφρώς διαφορετική. Οι τιμές στα περισσότερα προϊόντα σούπερ μάρκετ παραμένουν στην πραγματικότητα σταθερές, δηλαδή απλώς δεν έχουν αυξηθεί άλλο, ενώ ακόμη και μετά τις όποιες μειώσεις είναι σε σημαντικά υψηλά επίπεδα σε σύγκριση με τρία χρόνια πριν.

Μάλιστα, στο ελληνικό «καλάθι», αν και η συνολική αξία του εμφανίζεται μειωμένη σε σύγκριση με μία εβδομάδα πριν, κάτι που οφείλεται στις εκτεταμένες προσφορές στις βρεφικές πάνες, καθώς και στη μείωση της τιμής των αυγών, στα «επίμαχα» προϊόντα καταγράφονται αυξήσεις. Ετσι, στο επώνυμο φρέσκο γάλα παρατηρούνται παρενέργειες μετά τη λήξη του μέτρου «μόνιμη μείωση τιμής», καθώς εν μέρει μόνο κάποια προϊόντα της κατηγορίας έχουν ενταχθεί στο «καλάθι του νοικοκυριού». Επιπλέον, σε αφρόλουτρα και σαμπουάν οι τιμές στο ράφι είναι αυξημένες, ενώ στα απορρυπαντικά παραμένουν στα ίδια επίπεδα με αυτά προ της 1ης Μαρτίου, επηρεαζόμενα κυρίως από τις προσφορές τύπου 1+1.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT