Ερχονται δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα από την Ε.Ε.

Ερχονται δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα από την Ε.Ε.

Μέσα στις επόμενες ημέρες οι ανακοινώσεις, αντίμετρα σχεδιάζει το Πεκίνο

2' 26" χρόνος ανάγνωσης

Κορυφώνεται εν μέσω θέρους ο εμπορικός πόλεμος Ε.Ε. – Κίνας, καθώς η Κομισιόν ετοιμάζεται να ανακοινώσει μέσα στις επόμενες ημέρες σειρά δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα (ΕV) που εισάγονται από τον «Κόκκινο Δράκο». Οι Βρυξέλλες έχουν αποδυθεί σε αγώνα δρόμου για να περιορίσουν την ταχύτατη διείσδυση των κινεζικών EV στις ευρωπαϊκές αγορές, οι ειδικοί ωστόσο προβλέπουν ότι το Πεκίνο θα ανταποδώσει με αντίμετρα που θα μπορούσαν να πλήξουν μια σειρά από ευρωπαϊκές εξαγωγές στη χώρα, από το κονιάκ έως τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Μετά τη συνάντησή της με τον Κινέζο πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ στο Παρίσι τον περασμένο μήνα, η απερχόμενη πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν προειδοποίησε ότι «ο κόσμος δεν μπορεί να απορροφήσει την πλεονάζουσα παραγωγή της Κίνας» και διεμήνυσε ότι η Ε.Ε. θα κάνει τα πάντα για να προστατεύσει τις βιομηχανίες της. Η Ε.Ε. επιδιώκει να μειώσει την εξάρτησή της από τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, ιδίως για υλικά και προϊόντα που χρειάζονται για την πράσινη μετάβαση της οικονομίας.

`

Τον περασμένο Οκτώβριο λοιπόν ξεκίνησε έρευνα για τις κρατικές επιδοτήσεις της Κίνας στην κατασκευή ΕV, έπειτα από υποψίες ότι πλημμυρίζει την Ε.Ε. με φθηνότερα EV λόγω της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας και της μείωσης της εγχώριας κατανάλωσης. Είναι μία από τις πολλές έρευνες που διεξάγει η Ε.Ε. για τις κρατικές επιδοτήσεις του Πεκίνου σε τομείς όπως οι ηλιακοί συλλέκτες, οι αντλίες θερμότητας και οι ανεμογεννήτριες, οι οποίες, σύμφωνα με τον ενεργειακό τομέα, υποτιμούν την Ε.Ε. κατά 50%. Σε περίπτωση που η έρευνα της Ε.Ε. καταλήξει στο αναμενόμενο συμπέρασμα, ότι δηλαδή οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν κερδίσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, το Πεκίνο θα λάβει επίσημη προειδοποίηση και θα έχει διορία τεσσάρων εβδομάδων για να παρουσιάσει στοιχεία που θα διαψεύδουν την ευρωπαϊκή υπόθεση.

Τον περασμένο Οκτώβριο η Κομισιόν ξεκίνησε έρευνα για τις κρατικές επιδοτήσεις της Κίνας στην κατασκευή ΕV.

Εάν τελικά επιβληθούν, οι δασμοί θα περιλαμβάνουν τρεις κλίμακες: μεμονωμένες τιμές για το δείγμα των εταιρειών που ερευνήθηκαν από την Ε.Ε., οι οποίες περιλαμβάνουν τον μεγαλύτερο πωλητή ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, την BYD, ένα μέσο τιμολόγιο για εταιρείες που συνεργάστηκαν με τις έρευνες αλλά δεν διερευνήθηκαν πλήρως και ένα τρίτο για εκείνες που δεν ερευνήθηκαν καθόλου. Η εταιρεία συμβούλων Rhodium Group, η οποία ειδικεύεται στην έρευνα για την Κίνα, αναμένει ότι οι δασμοί θα καθοριστούν στο 15%-30%, ποσοστό που θα απορροφήσουν εύκολα κολοσσοί όπως η BYD. Η Κίνα υποστηρίζει εδώ και καιρό ότι δεν επιδοτεί τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας· ακόμη κι αν το έκανε, όμως, οι εξαγωγές της βοηθούν τις χώρες της Δύσης να επιτύχουν τους πράσινους στόχους τους.

Τα μέτρα της Ε.Ε., ωστόσο, δεν θα πλήξουν μόνο τους Κινέζους, αλλά και τους δυτικούς κατασκευαστές που παράγουν μοντέλα στην Κίνα. Η Volvo Cars έχει αρχίσει να μεταφέρει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής στο Βέλγιο. Η Volvo, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στην κινεζική Geely, εξέταζε το ενδεχόμενο να σταματήσει τις πωλήσεις κινεζικής κατασκευής EV με προορισμό την Ευρώπη εάν επιβάλλονταν δασμοί, ανέφερε η εφημερίδα, επικαλούμενη πληροφορίες της εταιρείας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT