Ε.Ε.: Ερχονται δασμοί πολλών δισ. ευρώ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα

Ε.Ε.: Ερχονται δασμοί πολλών δισ. ευρώ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται σήμερα, Τετάρτη, να ανακοινώσει την επιβολή αυξημένων δασμών

2' 17" χρόνος ανάγνωσης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται σήμερα, Τετάρτη, να ανακοινώσει την επιβολή αυξημένων δασμών στην εισαγωγή ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα που θα ανέρχονται σε πολλά δισ. ευρώ, σύμφωνα με την έντυπη έκδοση των Financial Times.

Απαντώντας στο μετ’ επιτάσεως αίτημα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας για περιορισμό μιας επέλασης των κρατικά χρηματοδοτούμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας στην Ευρωπαϊκή Ενωση, η Κομισιόν πρόκειται να ανακοινώσει ότι από τον Ιούλιο επιβάλλονται δασμοί που θα ανέρχονται έως και στο 25% της αξίας κάθε κινεζικού ηλεκτρικού οχήματος, λένε οι FT επικαλούμενοι καλά πληροφορημένες πηγές.

Τον περασμένο μήνα, οι ΗΠΑ ανέλαβαν αποφασιστικά μέτρα. Η κυβέρνηση Μπάιντεν αύξησε τους δασμούς της στις εισαγωγές κινεζικών αυτοκινήτων με μπαταρία από 25% σε 100%. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής στις ΗΠΑ είναι επί του παρόντος αμελητέες και με τα νέα τιμολόγια είναι πιθανό να παραμείνουν έτσι.

Η αμερικανική παρέμβαση ήταν μέρος μιας ευρύτερης δέσμης μέτρων που στοχεύουν τις εισαγωγές από την Κίνα, κάτι που έχει καταδικαστεί από το Πεκίνο ως «απροκάλυπτος προστατευτισμός». Ταυτόχρονα, οι ΗΠΑ επιδοτούν τη δική τους αυτοκινητοβιομηχανία μέσω φορολογικών κινήτρων που καθιστούν φθηνότερα τα οχήματα εγχώριας παραγωγής.

Από την πλευρά της, η Ευρωπαϊκή Ενωση φαίνεται να ακολουθεί μια πιο μετριοπαθή προσέγγιση, παρά τη σκληρή ρητορική. Στην ομιλία της για την κατάσταση της Ενωσης τον περασμένο Σεπτέμβριο, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ανακοίνωσε έρευνα για κινεζικές εισαγωγές.

«Οι παγκόσμιες αγορές έχουν πλέον πλημμυρίσει από φθηνότερα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα», είπε. «Η τιμή τους διατηρείται με τεχνητό τρόπο χαμηλά από τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις. Αυτό στρεβλώνει την αγορά μας».

Τα αρχικά αποτελέσματα αυτής της ευρωπαϊκής έρευνας αναμένεται πλέον να δοθούν άμεσα στη δημοσιότητα.

Από το 10% στο 25%

Στο πλαίσιο αυτό, σήμερα, αναμένεται η Κομισιόν να ενημερώσει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες για την προκαταρκτική επιβολή υψηλότερων δασμών στις εισαγωγές των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στο 25%, από το στάνταρ επίπεδο του 10% που επιβάλλεται στις εισαγωγές οχημάτων από τρίτες χώρες. 

Ωστόσο οι νέοι δασμοί δεν θα αφορούν μόνο τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BYD, αλλά και αμερικανικές εταιρείες που παράγουν οχήματα στην Κίνα όπως η Tesla.

Η Επιτροπή φέρεται αποφασισμένη να προχωρήσει στο μέτρο αυτό παρά τις προειδοποιήσεις από μέρους της κυβέρνησης της Γερμανίας πως έτσι διακινδυνεύει να πυροδοτήσει εξαιρετικά δαπανηρό εμπορικό πόλεμο με την Κίνα, προστίθεται στο δημοσίευμα των Financial Times.

Οπως αναφέρει στο BBC ο Ματίας Σμιντ, της εταιρείας ερευνών αυτοκίνησης Schmidt Automotive Research, αυτή θα ήταν μια μάλλον πιο αναλογική απάντηση από την κίνηση των ΗΠΑ.

«Οι δασμοί 100% είναι απλώς καθαρός προστατευτισμός, οπισθοδρομικός, που καταπνίγει την καινοτομία και αποτρέπει ένα ανταγωνιστικό τοπίο για τον καταναλωτή», λέει.

«Εάν η Ε.Ε. επιβάλει δασμούς που δεν υπερβαίνουν το 25%, θα πρόκειται περισσότερο για εξίσωση των όρων ανταγωνισμού και εξομάλυνση του πλεονεκτήματος κόστους 30% που έχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές», προσθέτει.

Πηγή: Financial Times, Reuters, BBC, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT