Χαμηλοί δασμοί σε φθηνά αυτοκίνητα

Με δασμούς χαμηλότερους του 50%, οι εισαγωγές κινεζικών Ι.Χ. εξακολουθούν να είναι άκρως ανταγωνιστικές

1' 55" χρόνος ανάγνωσης

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν να παρακάμψουν τους νέους δασμούς της Ε.Ε. Οι Βρυξέλλες θα επιβάλουν προσωρινές επιβαρύνσεις από 17% στα οχήματα της BYD έως και 38% για εκείνα της SAIC, ιδιοκτήτριας και του σήματος MG. Με δασμούς χαμηλότερους του 50%, η εξαγωγή αυτοκινήτων εξακολουθεί να είναι εμπορικά ελκυστική για πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Rhodium. Είναι αλήθεια ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει είτε να μετακυλίσουν τα έξοδα στους πελάτες είτε να συμπιέσουν τα περιθώρια κέρδους.

Εντούτοις, για την BYD αυτή η επιβάρυνση είναι ελάχιστα υψηλότερη από τον προϋπάρχοντα δασμό 10% της Ε.Ε. Και ακόμη και για εταιρείες, όπως η κρατικοδίαιτη SAIC, η οποία επλήγη περισσότερο λόγω έλλειψης συνεργασίας και υψηλότερων επιδοτήσεων, θα υπάρξουν λύσεις. Μερικοί κινεζικοί όμιλοι θα επενδύσουν στη μεταποίηση εντός Ε.Ε. Η BYD και η Cherry έχουν ήδη επιβεβαιώσει τα σχέδιά τους για εργοστάσια στην Ουγγαρία και στην Ισπανία αντίστοιχα. Οι ευρωπαϊκές χώρες ανταγωνίζονται να προσελκύσουν περισσότερες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, δημιουργώντας στο έδαφός τους τοπικές αλυσίδες εφοδιασμού και θέσεις εργασίας.

Ενα εργοστάσιο ηλεκτροκίνητων αμαξιών απαιτεί πωλήσεις περίπου 100.000 μονάδων ετησίως για να αξίζει τον επενδυτικό κίνδυνο. Ομως, ένα εργοστάσιο στο οποίο εισάγονται ζωτικά εξαρτήματα, όπως οι μπαταρίες, και απλώς τα αμάξια συναρμολογούνται τοπικά, είναι ελκυστικό. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν, επίσης, να βρουν προσιτές βάσεις παραγωγής εκτός Ε.Ε., όπως το κοντινό Μαρόκο. Εκεί κινεζικές εταιρείες μπαταριών, συμπεριλαμβανομένου του ομίλου Gotion, δημιουργούν βάσεις. Η δε Τουρκία, η οποία επιβάλλει τους δικούς της δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές αμαξιών με μπαταρίες, είναι μια βολική εναλλακτική.

Υπάρχουν και πιο μακρινοί κόμβοι, διευκολύνοντας τις κινεζικές εταιρείες να αξιοποιήσουν συμφωνίες ελευθέρου εμπορίου με την Ε.Ε., όπως η Ν. Κορέα. Εκεί η Ρolestar, που χρηματοδοτείται από την κινεζική Geely, συμφώνησε να κατασκευάζει αμάξια στο υπάρχον εργοστάσιο της Renault. Ακόμη, ας μην αποκλειστεί μια στροφή στη στρατηγική. Αντί να εξάγουν ηλεκτρικά οχήματα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας ίσως πουλούσαν πιο πολλά υβριδικά ή ακόμη και αμάξια με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη, εφόσον δεν αποτελούν στόχο των δασμών.

Ο,τι κι αν κάνουν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα παρακολουθείται στενά, μιας και οι εισαγωγές ηλεκτρικών Ι.Χ. στην Ε.Ε. από την Κίνα εκτινάχθηκαν από 1,6 δισ. δολάρια το 2020 σε 11,5 δισ. δολάρια το 2023, αναφέρει η Rhodium, αποτελώντας το 37% όλων των εισαγωγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο μπλοκ. Το πιο πιθανό αποτέλεσμα των δασμών είναι η μικρή μείωση των κινεζικών εξαγωγών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT