Δεν βρίσκουν προσωπικό τα ξενοδοχεία στις ΗΠΑ

Δεν βρίσκουν προσωπικό τα ξενοδοχεία στις ΗΠΑ

Κενές πολλές δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, παρά τις αυξήσεις στο ωρομίσθιο των ξενοδοχοϋπαλλήλων

2' 25" χρόνος ανάγνωσης

Ο τομέας του τουρισμού έχει αφήσει σε μεγάλο βαθμό πίσω του τα δεινά της πανδημίας καθώς η ζήτηση για ταξίδια είναι σε υψηλά επίπεδα. Δεν έχουν, όμως, εξαφανιστεί άλλα παρεπόμενα της πανδημίας όπως οι ελλείψεις προσωπικού σε ορισμένους τομείς που επλήγησαν από τις μαζικές παραιτήσεις εκείνης της εποχής. Ετσι, τα αμερικανικά ξενοδοχεία εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις προσωπικού και καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες για να προσελκύσουν όσους υπαλλήλους χρειάζονται, καθώς άρχισε ήδη η περίοδος των θερινών διακοπών.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Ενωσης Αμερικανικών Ξενοδοχείων και Πανδοχείων (AHLA), που αριθμεί 32.000 μέλη, ποσοστό άνω του 75% των αμερικανικών ξενοδοχείων αντιμετωπίζει ελλείψεις προσωπικού. Το 13% εξ αυτών δήλωσε πως έχει σοβαρές ελλείψεις. Η σχετική έρευνα διεξήχθη μεταξύ 456 ξενοδόχων την τρίτη εβδομάδα του Μαΐου και τα στοιχεία που φέρνει στο φως αντανακλούν μια μικρή βελτίωση της κατάστασης σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους, όταν το 82% των ξενοδόχων δήλωνε πως αντιμετώπιζε ελλείψεις προσωπικού. Μιλώντας στο Reuters, ο Κέβιν Καρέι, προσωρινός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AHLA, τόνισε πως «τα ξενοδοχεία κάνουν ό,τι μπορούν για να προσελκύσουν και να κρατήσουν καινούργιους υπαλλήλους, αλλά η επίμονη έλλειψη εργατικού δυναμικού δεν επιτρέπει στον κλάδο μας να ανταποκριθεί στη ζήτηση από τους επισκέπτες και να αναπτύξει το πλήρες οικονομικό δυναμικό του».

Οπως εξηγεί ο ίδιος, στον ευρύτερο κλάδο των ξενοδοχείων και της φιλοξενίας έγιναν 700 προσλήψεις τον Μάιο. Ωστόσο σε όλη την επικράτεια των ΗΠΑ στα ξενοδοχεία είναι κενές δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας και τα μέλη της AHLA αντιμετωπίζουν την επιτακτική ανάγκη να καλύψουν αυτές τις κενές θέσεις για να μπορέσουν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους. Διευκρινίζοντας το είδος των θέσεων εργασίας που μένουν κενές, η σχετική μελέτη αναφέρει ότι οι μεγαλύτερες ελλείψεις που πλήττουν το 50% των ξενοδοχείων, παρατηρούνται στις καθαρίστριες, σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας. Πρόκειται για την κατηγορία εργαζομένων που κατέγραψε πολύ μεγάλο αριθμό παραιτήσεων στη διάρκεια της πανδημίας. Ακολουθούν ο τομέας των θέσεων σε ρόλους υποδοχής, όπως η ρεσεψιόν, και τρίτος σε ελλείψεις ο τομέας της μαγειρικής, των σεφ και γενικότερα του προσωπικού κουζίνας και εστιατορίου. Στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το εκτεταμένο πρόβλημα, ποσοστό άνω του 85% των ερωτηθέντων ξενοδόχων δήλωσε πως έχει αυξήσει τους μισθούς μέσα στους τελευταίους έξι μήνες, ενώ παράλληλα προσφέρει περισσότερη κοινωνική κάλυψη, επιδόματα, ευέλικτα ωράρια και μπόνους με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Το μέσο ωρομίσθιο για έναν υπάλληλο ξενοδοχείου έχει αυξηθεί πλέον στα 23,76 δολ. με στοιχεία του Μαρτίου, όταν πριν από πέντε χρόνια η αντίστοιχη αμοιβή δεν υπερέβαινε τα 17,98 δολ. την ώρα.

Και όμως η μαζική έξοδος από το επάγγελμα συνεχίζεται. Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, ο τομέας των ξενοδοχείων και της ψυχαγωγίας παρουσιάζει το υψηλότερο ποσοστό παραιτήσεων από όλους τους κλάδους της αμερικανικής οικονομίας. Από τον Ιούλιο του 2022 έχει παραιτηθεί το 4,5% των εργαζομένων στον κλάδο, ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από το αντίστοιχο στον τομέα των λιανικών πωλήσεων και τριπλάσιο από τον τομέα των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT