Πετρελαϊκοί κολοσσοί κατά Μπάιντεν για την ηλεκτροκίνηση

Πετρελαϊκοί κολοσσοί κατά Μπάιντεν για την ηλεκτροκίνηση

Κατέθεσαν αγωγή για να εμποδίσουν κυβερνητικά μέτρα μείωσης των ρύπων

2' 39" χρόνος ανάγνωσης

«Πόλεμο» στην κυβέρνηση Μπάιντεν μόλις πέντε μήνες πριν από τις κρίσιμες προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ κηρύσσει ο μεγαλύτερος εμπορικός όμιλος πετρελαίου της χώρας, αναλαμβάνοντας δράση ενάντια στην ηλεκτροκίνηση. Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Πετρελαίου (API), στο οποίο ανήκουν κολοσσοί όπως η ExxonMobil και η Chevron, κατέθεσε αγωγή κατά της ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος (ΕΡΑ), σε μια προσπάθεια να εμποδίσει τις ενέργειες της κυβέρνησης να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά και να ενθαρρύνει την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.

Η εν λόγω υπηρεσία εξέδωσε νέους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων τον Μάρτιο, με στόχο να πιέσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας να παράγουν και να πουλάνε στο εξής περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα για να ανταποκριθούν στα νέα πρότυπα. Σύμφωνα με τον κανόνα, η διοίκηση προβλέπει ότι έως και το 56% όλων των πωλήσεων αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά από το 2030 έως το 2032.

Το ινστιτούτο API ισχυρίζεται ότι η ομοσπονδιακή υπηρεσία έχει υπερβεί την εξουσία της στο Κογκρέσο, με μια ρύθμιση που θα εξαλείψει τα περισσότερα νέα αυτοκίνητα αερίου, όπως επίσης και τα παραδοσιακά υβριδικά από την αγορά των ΗΠΑ σε λιγότερο από μία δεκαετία. «Σήμερα αναλαμβάνουμε δράση για να προστατεύσουμε τους Αμερικανούς καταναλωτές, τους εργαζομένους στον κατασκευαστικό κλάδο των ΗΠΑ και την ενεργειακή ασφάλεια του έθνους μας που κερδήθηκε με τόσο κόπο, από αυτή την παρεμβατική κυβερνητική εντολή», δήλωσε ο αντιπρόεδρος και κορυφαίος νομικός σύμβουλος της API, Ράιαν Μέγερς.

Στο πλευρό του Αμερικανικού Ινστιτούτου Πετρελαίου, στο οποίο ανήκουν οι ExxonMobil και Chevron, τάχθηκαν και αγροτικά σωματεία.

Τα αγροτικά σωματεία Εθνική Ενωση Καλλιεργητών Καλαμποκιού (National Corn Growers Association) και Αμερικανική Γεωργική Ομοσπονδία (American Farm Bureau Federation) θα συμμετάσχουν στη νομική δράση του API ως συν-αναφέροντες. Και οι δύο ομάδες βασίζονται στα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο, για να υποστηρίξουν τη βιομηχανία καλαμποκιού – αιθανόλης. «Με την έγκριση των προτύπων που επικεντρώνονται αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα, η EPA αγνόησε τα αποδεδειγμένα οφέλη της αιθανόλης με βάση το καλαμπόκι στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής», δήλωσε ο αγρότης της Μινεσότα και πρόεδρος της Εθνικής Ενωσης Καλλιεργητών Καλαμποκιού, Χάρολντ Βόλε.

Τον Απρίλιο, Ρεπουμπλικανοί γενικοί εισαγγελείς από 25 πολιτείες μήνυσαν την EPA για να μπλοκάρει τους ίδιους κανόνες. Σημειώνεται ότι το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για την προστασία του περιβάλλοντος είναι από τα πιο αυστηρά που έχουν εφαρμοστεί υπό τον Δημοκρατικό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, ο οποίος έχει ως βασικό πυλώνα της θητείας του την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Οι κανόνες του έχουν επίσης περιπλέξει τη σχέση του με έναν βασικό σύμμαχο, τους United Auto Workers, οι οποίοι άργησαν να «αγκαλιάσουν» τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Εν μέσω έντονων αντιδράσεων από την αυτοκινητοβιομηχανία, η κυβέρνηση Μπάιντεν μείωσε τον στόχο της για υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, η υποβάθμιση του μέτρου ωστόσο ελάχιστα καθησύχασε τη βιομηχανία πετρελαίου, καθώς χρειάζεται τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο για να επιβιώσει.

Τόσο για τον Μπάιντεν όσο και για τον Ρεπουμπλικανό αντίπαλό του, Ντόναλντ Τραμπ, ο δρόμος προς τον Λευκό Οίκο περνάει από τις βιομηχανικές πολιτείες Μίσιγκαν, Ουισκόνσιν και Πενσυλβάνια, όπου οι εργαζόμενοι φοβούνται ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα απειλεί τις θέσεις εργασίας τους. Ο Τραμπ, μάλιστα, έχει επανειλημμένως αποδοκιμάσει τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ έχει υποσχεθεί να ανακαλέσει τους νέους αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανόνες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT