Υποχωρεί η ζήτηση για ιδιωτικές πτήσεις

Υποχωρεί η ζήτηση για ιδιωτικές πτήσεις

Λόγω και της μείωσης της ελκυστικότητας προορισμών, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη

2' 27" χρόνος ανάγνωσης

Είχαν ανθήσει την περίοδο μετά την πανδημία, αλλά ήδη από πέρυσι οι μετακινήσεις μέσω ιδιωτικών jets και ελικοπτέρων καταγράφουν φθίνουσα πορεία. Σύμφωνα με πληροφορίες, συγκριτικά με το 2023, κατά τη φετινή θερινή περίοδο η ζήτηση για πτήσεις με ιδιωτικά αεροπλάνα εκτιμάται ότι θα είναι χαμηλότερη έως και κατά 30%. Πέρυσι η κίνηση είχε υποχωρήσει κατά 40% έναντι του 2022, με παράγοντες της αγοράς να συσχετίζουν την υποχώρηση της ζήτησης με μια σειρά λόγων.

Σε αυτούς ανήκει το γεγονός ότι η ελκυστικότητα προορισμών – πόλων έλξης, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, για άτομα υψηλής εισοδηματικής κατηγορίας μειώνεται τα τελευταία χρόνια. Την τάση αυτή φανερώνουν τα στοιχεία επιβατικής κίνησης στα δύο κυκλαδίτικα αεροδρόμια, με την κίνηση από το εξωτερικό στη Μύκονο να έχει υποχωρήσει, ετησίως, το πρώτο πεντάμηνο της χρονιάς κατά 7,2%, σε 83.300 άτομα.

Κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στο αεροδρόμιο του Νησιού των Ανέμων πτώση κατά 7% εμφάνισε και το διεθνές πτητικό έργο, με τις κινήσεις αεροσκαφών να διαμορφώνονται σε 807. Τον Μάιο η διεθνής επιβατική κίνηση και οι πτήσεις από το εξωτερικό υποχώρησαν κατά 4,9% και 3,3% αντίστοιχα. Στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου η επιβατική κίνηση περιορίστηκε κατά 1%, σε 212.500 άτομα, με τις πτήσεις να παραμένουν σταθερές (-0,2%). Τον Μάιο, στη Σαντορίνη, σε αντίθεση με τη Μύκονο, διεθνείς επιβάτες και πτήσεις ενισχύονται κατά 1,5% και 2,8%.

Εκτός από τη «διόρθωση» που καταγράφει η ζήτηση για τα δύο νησιά, η ελαχιστοποίηση των Ρώσων που μετακινούνται με ιδιωτικά jets και αεροπλάνα μετά την επέμβαση της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει συμβάλει στη μειωμένη κίνηση των ιδιωτικών αεροσκαφών. Αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι σημαντικό τμήμα της κίνησης από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα προς την Ελλάδα εξυπηρετείται από τακτικές πτήσεις αερομεταφορέων αραβικών συμφερόντων. Η υποχώρηση των πτήσεων συνδέεται και με επιχειρησιακούς λόγους, που σχετίζονται με την απαγόρευση πτήσεων ελικοπτέρων σε αεροδρόμια της χώρας σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, σε μια προσπάθεια να επιτευχθεί η αποτελεσματικότερη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας.

Υποχωρεί η ζήτηση για ιδιωτικές πτήσεις-1
Κατά τη φετινή θερινή περίοδο, η ζήτηση στην Ελλάδα για πτήσεις με ιδιωτικά αεροπλάνα εκτιμάται ότι θα είναι χαμηλότερη έως και κατά 30%. [SHUTTERSTOCK]

Πάντως, η αεροπορική εταιρεία Hoper έχει επιλέξει να απευθυνθεί στην κατηγορία των ανθρώπων που προτιμούν να μετακινηθούν με ιδιωτικό αεροσκάφος. Ως εκ τούτου εκτελεί τακτικές πτήσεις με ελικόπτερα, εξυπηρετώντας την Αθήνα και δέκα ελληνικά νησιά του Αιγαίου, δηλαδή τη Σαντορίνη, τη Μύκονο, την Αντίπαρο, την Ιο, την Κέα, την Πάτμο, τη Σίφνο, τις Σπέτσες, την Τήνο και τη Φολέγανδρο. Η διάρκεια της πτήσης είναι από 8 λεπτά (π.χ. Τήνος – Μύκονος) μέχρι 48 λεπτά (π.χ. Αθήνα – Αντίπαρος), με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται σε 156 ευρώ ανά κατεύθυνση.

Στους βασικούς «παίκτες» που προσφέρουν υπηρεσίες ναυλωμένων πτήσεων και επιχειρούν κυρίως με ελικόπτερα ανήκει η Superior Air, η οποία διαθέτει και τον μεγαλύτερο στόλο με 11 ελικόπτερα. Οπως και οι εταιρείες ifly, Belavia, Airpower, Helistar, NorthWings και Jetway, των οποίων ο στόλος αποτελείται συνολικά από περισσότερα από 15 ελικόπτερα και περιορισμένο αριθμό αεροπλάνων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT