«Πράσινο φως» για 3 έργα ύψους 560 εκατ. ευρώ

«Πράσινο φως» για 3 έργα ύψους 560 εκατ. ευρώ

Πρόκειται για τον άξονα Ιωαννίνων – Κακαβιάς, το φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο και το υδροδοτικό έργο Πρέβεζας – Αρτας – Λευκάδας

2' 15" χρόνος ανάγνωσης

Επειτα από αρκετούς μήνες αναμονής, τρεις νέες συμβάσεις έργων «φτάνουν» στο στάδιο των υπογραφών, δείγμα των δυσκολιών που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα στην εξασφάλιση των απαιτούμενων πόρων, ακόμη και για διαγωνισμούς που έχουν ξεκινήσει να «τρέχουν» πριν από σχεδόν δύο χρόνια. Τα νέα έργα είναι συνολικού ύψους 560 εκατ. ευρώ και αφορούν έναν οδικό άξονα και δύο έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων, τομέας που αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία το τελευταίο διάστημα και υψηλή προτεραιότητα.

Στο πλαίσιο αυτό, τον επόμενο μήνα αναμένεται να υπογραφεί το έργο Ιωαννίνων – Κακαβιάς, ύψους 310 εκατ. ευρώ, όπου προσωρινός ανάδοχος έχει αναδειχθεί ήδη από τα τέλη του προηγούμενου έτους η Αβαξ. Το έργο αυτό αναμένεται να ενοποιήσει την Ιόνια Οδό με την Εγνατία οδό και τα σύνορα με την Αλβανία, εξυπηρετώντας το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, ενώ θα βελτιώσει σημαντικά και την πρόσβαση προς τη Φλώρινα και την Καστοριά.

Παράλληλα, το επόμενο διάστημα, ίσως και πριν από το τέλος του μήνα, αναμένεται η υπογραφή των συμβάσεων για δύο ακόμη έργα. Πρόκειται για το φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο, ένα έργο ύψους 113,15 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα ύδρευσης του νησιού, παρέχοντας έως 24.000 κυβικά νερού την ημέρα και εξυπηρετώντας τις ετήσιες ανάγκες 270.000 ανθρώπων. Ωστόσο, το έργο θα απαιτήσει πέντε χρόνια (60 μήνες) έως ότου ολοκληρωθεί. Για τις ανάγκες του θα απαλλοτριωθούν 2,8 εκατ. τ.μ. γης. Το συγκεκριμένο έργο θα κατασκευαστεί από την «Ακτωρ».

Η ΤΕΡΝΑ του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να υπογράψει το υδροδοτικό έργο Πρέβεζας – Αρτας – Λευκάδας, ύψους 141,68 εκατ. ευρώ. Η συγκεκριμένη σύμβαση αφορά την κατασκευή ενός νέου δικτύου μεταφοράς πόσιμου νερού, με σκοπό την αντικατάσταση του σημερινού υδραγωγείου, που χρησιμοποιείται για την εξυπηρέτηση των παραπάνω περιοχών. Αξίζει να σημειωθεί ότι αμφότερα τα υδροδοτικά έργα δεν κατόρθωσαν να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως ήταν η αρχική στόχευση, με αποτέλεσμα να προκύψει χρηματοδοτικό κενό, που τελικά καλύφθηκε μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Ο λόγος της απόρριψής τους είχε να κάνει με ζητήματα ωριμότητας. Υπενθυμίζεται ότι στο Ταμείο Ανάκαμψης απαιτείται η ένταξη ώριμων έργων, λόγω του μικρού χρονικού περιθωρίου που δίνεται από την έναρξη του διαγωνισμού μέχρι την υπογραφή της σύμβασης, ένας τομέας στον οποίο ανέκαθεν χωλαίνει η ελληνική κατασκευαστική αγορά.

Τις προκλήσεις που καλείται να διαχειριστεί το υπουργείο Υποδομών αναφορικά με την εξασφάλιση χρηματοδότησης για την πλειάδα έργων που είτε έχουν προσωρινούς αναδόχους είτε βρίσκονται στο στάδιο της ωρίμανσης και της διαγωνιστικής διαδικασίας, υπογραμμίζει και το γεγονός ότι άλλα τέσσερα αντιπλημμυρικά, ύψους 184,5 εκατ. ευρώ απεντάχθηκαν πρόσφατα από το Ταμείο Ανάκαμψης, με τη χρηματοδότησή τους να καλύπτεται πλέον από το ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027. Πρόκειται για έργα στις περιοχές Αμβρακίας – Αμφιλοχίας, Λουτρακίου – Αγ. Θεοδώρων, Ωραιοκάστρου και για το φράγμα Μύρτου στην Κρήτη (Λασίθι).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT