Αλλάζει ο κανονισμός εξέτασης καταγγελιών για ταχυδρομικές υπηρεσίες

Αλλάζει ο κανονισμός εξέτασης καταγγελιών για ταχυδρομικές υπηρεσίες

Η Ανεξάρτητη Αρχή δεν θα είναι υποχρεωμένη να προσδίδει τον ίδιο βαθμό προτεραιότητας στα παράπονα που λαμβάνει

1' 42" χρόνος ανάγνωσης

Αύριο, Παρασκευή, ολοκληρώνεται η διαβούλευση για τον νέο κανονισμό της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) που αφορά την εξέταση παραπόνων και την επίλυση διαφορών μεταξύ των ταχυδρομικών εταιρειών και των καταναλωτών. Προβλέπεται τόσο ο εκσυγχρονισμός της διαδικασίας υποβολής παραπόνων όσο και η αυστηροποίησή της.

Ειδικότερα, ο νέος κανονισμός προβλέπει ότι η Ανεξάρτητη Αρχή διαθέτει κατ’ εξαίρεση τη διακριτική ευχέρεια να εξετάζει τα παράπονα κατά προτεραιότητα κατά την εφαρμογή του νόμου, και δεν είναι υποχρεωμένη να προσδίδει τον ίδιο βαθμό προτεραιότητας στα παράπονα που λαμβάνει. Εχει, δηλαδή, τη δυνατότητα να αναβαθμίζει τη σημασία των καταγγελιών που δέχεται, με κριτήρια όπως το δημόσιο συμφέρον που παρουσιάζει μια υπόθεση, οι πιθανές επιπτώσεις στον ανταγωνισμό, η προστασία του χρήστη ταχυδρομικών υπηρεσιών, η επαναληψιμότητα του περιστατικού και ο προσδοκώμενος αντίκτυπος στην αγορά. Επίσης, η ΕΕΤΤ θα έχει τη δυνατότητα να εξετάζει συνολικά και ενιαία με βάση την κατηγορία της παράβασης, και όχι ξεχωριστά, παράπονα που αφορούν συγκεκριμένο πάροχο και υποβάλλονται μέσα στην ίδια χρονιά.

Ευρύτερα, η ΕΕΤΤ ελέγχει την επάρκεια των διαδικασιών που τηρούν οι ταχυδρομικές επιχειρήσεις για την εξέταση παραπόνων των χρηστών που έχουν σχέση ιδίως με την απώλεια, κλοπή, καταστροφή ταχυδρομικών αντικειμένων, και ειδικότερα την απόδοση, όπου προβλέπεται, αποζημίωσης των χρηστών για πλημμελή παροχή κάποιας υπηρεσίας, καθώς και την αποτελεσματικότητα απόδοσης της σχετικής αποζημίωσης.

Αφότου παρέλθει άπρακτη η αποκλειστική προθεσμία, εντός της οποίας η καταγγελλόμενη ταχυδρομική επιχείρηση ούτε ανταποκρίνεται ούτε και υποβάλλει ειδικό αιτιολογημένο αίτημα παράτασης προς την ΕΕΤΤ, συνάγεται ότι αποδέχεται την πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, βάσει όσων καταγγέλλουν οι καταναλωτές. Κατ’ επέκταση θεμελιώνεται απαίτηση για την αποκατάσταση της πλημμέλειας, με την ΕΕΤΤ να δύναται, σε πρώτη φάση, να απευθύνει ηλεκτρονικά αυτοματοποιημένες οδηγίες και προτάσεις στις ταχυδρομικές επιχειρήσεις όταν αποδεικνύεται σαφώς η καθυστερημένη επίδοση του ταχυδρομικού αντικειμένου. Σε τακτά χρονικά διαστήματα η Ανεξάρτητη Αρχή μπορεί να εξετάζει εάν από το σύνολο των παραπόνων προκύπτει συστηματική παραβίαση των κανόνων ή σωρευτικό – πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα από παράνομες πρακτικές που ακολουθούνται, και εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις είναι σε θέση να προχωρεί στην επιβολή κυρώσεων που περιλαμβάνουν από σύσταση μέχρι χρηματικό πρόστιμο και προσωρινή ή οριστική ανάκληση αδείας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT