Ανοίγει συζήτηση για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και τον άξονα Ελευσίνας – Οινόης

Ανοίγει συζήτηση για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και τον άξονα Ελευσίνας – Οινόης

Το υπουργείο Υποδομών παραδέχεται ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στη γραμμή 4 του μετρό

3' 7" χρόνος ανάγνωσης

Τη συζήτηση για την εκτέλεση νέων μεγάλων έργων στην Αττική ανοίγει το υπουργείο Υποδομών. Ανάμεσα σε αυτά, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού (δυτική περιφερειακή Υμηττού, επέκταση Κύμης κ.ο.κ.), η κατασκευή του άξονα Ελευσίνας – Οινόης (που θα αποσυμφορήσει τον Κηφισό από τις κινήσεις από τη Στερεά προς την Πελοπόννησο) κ.ά. Ωστόσο το υπουργείο διευκρινίζει ότι δεν θα πρέπει να αναμένονται άμεσα εξελίξεις.

Η ηγεσία του υπουργείου έκανε χθες απολογισμό του πρώτου έτους θητείας της. Ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων (ΠΔΕ) θα αυξηθεί λόγω των επιτυχιών της κυβέρνησης στον δημοσιονομικό τομέα, γεγονός που θα δώσει περιθώριο για νέα έργα. «Το επόμενο διάστημα, στην κατανομή του αυξημένου προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, το υπουργείο Υποδομών θα πάρει μερίδιο 550 εκατ. ευρώ έναντι 300 εκατ. ευρώ τα προηγούμενα χρόνια. Ολο αυτό οφείλεται στο ότι υπάρχει καλή εκτέλεση του προϋπολογισμού, η οποία δημιούργησε επιπρόσθετο δημοσιονομικό χώρο που μπορεί να επιστρέψει στην κοινωνία», ανέφερε.

Οπως εξήγησε, η προσοχή του υπουργείου πρόκειται να στραφεί στην Αττική, ιεραρχώντας τις προτάσεις για τα έργα και τις ανάγκες. Σημείωσε, ωστόσο, ότι όλα αυτά αφορούν το μέλλον, δηλαδή τα επόμενα 5-10 χρόνια. Αυτό επιβεβαίωσε και ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος προαναγγέλλοντας την τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου για τις «πρότυπες προτάσεις» (δηλαδή προτάσεις του ιδιωτικού τομέα για δημόσια έργα, μια ιδέα της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου η οποία δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ).

Οι τροποποιήσεις θα αφορούν τον περιορισμό των προτάσεων των κατασκευαστικών εταιρειών μόνο σε ΣΔΙΤ ή συμβάσεις παραχώρησης, αλλά και τυπικά θέματα, όπως η υποκατάσταση του αρμόδιου υφυπουργού και του γενικού γραμματέα από την επιτροπή εξέτασης των προτάσεων. Να σημειωθεί ότι η παρούσα ηγεσία του υπουργείου ουδέποτε έδειξε να… συμπαθεί ιδιαίτερα αυτόν τον θεσμό, και όχι αδίκως, αφού ο εργολαβικός κόσμος δεν έχει κανένα λόγο να θέτει ως προτεραιότητα το δημόσιο συμφέρον σε προτάσεις σχεδιασμού έργων. Ειδικά πάντως για την περίπτωση της επέκτασης της δυτικής περιφερειακής Υμηττού είχε προ ετών υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας με τη Lamda Development για την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών, το προϊόν της συνεργασίας όμως αγνοείται.

Οσον αφορά τη γραμμή 4 του μετρό, το υπουργείο Υποδομών παραδέχεται ότι υπάρχουν καθυστερήσεις, αποφεύγει ωστόσο να τις προσδιορίσει χρονικά. Σε σχετικό ερώτημα της «Κ» ο κ. Ταχιάος απάντησε ότι ουσιαστικά τρεις σταθμοί βρίσκονται πολύ πίσω από το χρονοδιάγραμμα: ο σταθμός Εξαρχείων όπου «οι εργασίες γίνονται με τους ρυθμούς που επιβάλλει το τοπικό “σύστημα”».

Ο σταθμός Ευαγγελισμού, στο πάρκο Ριζάρη, για τον οποίο εκπονείται (σ.σ. εδώ και πολύ καιρό) νέα τεχνική μελέτη ώστε να περιοριστεί κατά το δυνατόν η κοπή δέντρων. Και ο σταθμός Κυψέλης όσον αφορά τη μετακίνηση των δικτύων κοινής ωφελείας. «Προφανώς η γραμμή 4 δεν προχωρεί με τους ρυθμούς του χρονοδιαγράμματος», παραδέχθηκε, σημειώνοντας ωστόσο ότι το αρχικό χρονοδιάγραμμα των οκτώ ετών είναι μη ρεαλιστικό. «Δεν είμαι σε θέση να πω ποια θα είναι η καθυστέρηση που εκ των πραγμάτων θα υπάρξει. Συνεργαζόμαστε με τον ανάδοχο ώστε η σύμβαση να υλοποιηθεί με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις για το έργο», ανέφερε. Οσον αφορά τα βασικά ανοιχτά μέτωπα του υπουργείου:

– Ορίζοντας παράδοσης της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης παραμένει ο φετινός Νοέμβριος.

– Το βόρειο τμήμα του Ε65 (Καλαμπάκα – Εγνατία, μήκους 46 χλμ.) βρίσκεται στο 56% και θα παραδοθεί στο τέλος του 2025.

– Ο άξονας Πάτρας – Πύργου βρίσκεται στο 49,5% και θα ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι του 2025.

– Οσον αφορά την ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας (που καταστράφηκε από τον «Daniel»), εντός των ημερών θα ολοκληρωθεί από το υπουργείο Οικονομικών η διάθεση πιστώσεων. «Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού – αρχές του φθινοπώρου θα υπογραφούν οι συμβάσεις», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας.

– Μέσα στο καλοκαίρι θα έρθει στη Βουλή ο νόμος με τον οποίο θα κυρωθεί η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. «Ο νόμος θα αντιμετωπίζει το σύνολο των ζητημάτων», ανέφερε ο υπουργός.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT