Ρωσικό σχέδιο για τη δημιουργία σκιώδους στόλου μεταφοράς LNG

Ρωσικό σχέδιο για τη δημιουργία σκιώδους στόλου μεταφοράς LNG

Καταγράφονται κινήσεις παρεμφερείς με εκείνες των τάνκερ «φαντασμάτων»

2' 49" χρόνος ανάγνωσης

Νέο, πλήρη στόλο πλοίων «φαντασμάτων», στα πρότυπα εκείνου που έχει αναλάβει να μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο, φαίνεται πως δρομολογεί και πάλι η Ρωσία, αλλά αυτή τη φορά για τη μεταφορά του ρωσικού υγροποιημένου αερίου (LNG). Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγουν παρατηρητές του Bloomberg, καθώς τους τελευταίους μήνες έχουν καταγράψει κινήσεις παρεμφερείς με εκείνες που οδηγούσαν στη δημιουργία του σκιώδους στόλου δεξαμενοπλοίων για τη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου.

Σύμφωνα με την Equasis, εταιρεία δεδομένων για την παγκόσμια ναυσιπλοΐα, τους τελευταίους τρεις μήνες τουλάχιστον οκτώ πλοία μεταβιβάστηκαν σε άγνωστες εταιρείες του Ντουμπάι. Τα τέσσερα από αυτά, τα «North Air», «North Mountain», «North Sky» και «North Way», που έχουν εξοπλισμό παγοθραυστικών, έχουν μεταφερθεί στην άγνωστη εταιρεία White Fox Ship Management και έχουν ήδη πάρει την έγκριση της Μόσχας για τη διέλευσή τους από τα ρωσικά ύδατα στην Αρκτική. Ολα δείχνουν πως θα μεταφέρουν ρωσικό LNG.

Σύμφωνα με στοιχεία των βελγικών λιμενικών αρχών, το «North Way» καταφθάνει αυτές τις ημέρες στον τερματικό σταθμό Ζέεμπρουγκε του Βελγίου, από όπου αναμένεται να φορτώσει ρωσικό φυσικό αέριο. Σε ό,τι αφορά, δε, τη White Fox Ship Management, δεν έχει επίσημα δικά της γραφεία και λειτουργεί μέσα από προσωρινά γραφεία που μοιράζεται με πολλές άλλες εταιρείες. Το Bloomberg τονίζει πως δεν έχει έως τώρα μπορέσει να συνδέσει τις κινήσεις με κάποιες ρωσικές εταιρείες, αλλά υπογραμμίζει ορισμένες ενδεικτικές λεπτομέρειες, όπως το ότι πρόκειται για εξαιρετικά γηρασμένα πλοία, που θα έπρεπε κανονικά να έχουν αποσυρθεί, και πως χρησιμοποιούν σκοτεινές εταιρείες στη δραστηριότητά τους.

Τους τελευταίους τρεις μήνες, τουλάχιστον οκτώ πλοία μεταβιβάστηκαν σε άγνωστες εταιρείες του Ντουμπάι.

Οπως επισημαίνει το Bloomberg, στον σχεδόν κλειστό κλάδο του LNG, έναν κλάδο πάρα πολύ μικρότερο από τον πετρελαϊκό, είναι εξαιρετικά σπάνιο να αναλαμβάνει μια άγνωστη εταιρεία τη μεταφορά φορτίων του καυσίμου που κοστίζουν εκατοντάδες εκατ. δολάρια. Γι’ αυτό και δημιουργεί υποψίες το γεγονός ότι τουλάχιστον τρία από τα δεξαμενόπλοια έχουν καταχωρισθεί στη βάση δεδομένων της Διεθνούς Οργάνωσης Ναυτιλίας με «άγνωστη» ασφαλιστική εταιρεία.

Υπάρχουν πολλά στοιχεία που κατατείνουν σε μια προσπάθεια της Ρωσίας να δημιουργήσει έναν σκιώδη στόλο μεταφοράς LNG», τονίζει ο Μαλτ Χάμπερτ, ιδρυτής της δεξαμενής σκέψης Arctic Institute που έχει έδρα στην Ουάσιγκτον. Το φυσικό αέριο κατέχει κεντρικό ρόλο στα σχέδια του Κρεμλίνου να αυξήσει τις εξαγωγές ρωσικής ενέργειας, να συγκεντρώσει μεγάλα αποθεματικά στα ταμεία του κράτους και να εξακολουθήσει έτσι να χρηματοδοτεί τη ρωσική πολεμική μηχανή. Κάτι τέτοιο προϋποθέτει, όμως, πως θα κατορθώσει να κατακτήσει μεγαλύτερο μερίδιο στην παγκόσμια αγορά LNG τώρα που οι εξαγωγές της στην Ευρώπη έχουν διακοπεί σχεδόν ολοκληρωτικά.

Τα σχέδια της Μόσχας, όμως, προσκρούουν στις κυρώσεις που της έχουν επιβάλει η Ουάσιγκτον και οι δυτικές οικονομίες, καθώς αποτρέπουν κάθε συνεργασία της με ξένες εταιρείες, ενώ έχουν εμποδίσει τις παραδόσεις των εξειδικευμένων πλοίων που με εξοπλισμό παγοθραυστικών έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίζουν τις ρωσικές εγκαταστάσεις στην Αρκτική. Εξάλλου, δεν θα είναι εύκολο για τη Μόσχα να δημιουργήσει έναν στόλο πλοίων «φαντασμάτων» για το LNG, καθώς αυτό διαφέρει από το πετρέλαιο.

Το LNG έχει υγροποιηθεί μέσω της έκθεσής του σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες και για τη μεταφορά του απαιτούνται τεχνικά κατηρτισμένα πληρώματα και πολύ πιο σύνθετη τεχνολογία από αυτήν που χρειάζεται για τη μεταφορά του πετρελαίου. Ως εκ τούτου είναι πολύ λιγότερα τα πλοία που μπορούν να αναλάβουν τη μεταφορά LNG και ανιχνεύονται πολύ εύκολα μέσω των δορυφόρων. Τα δεξαμενόπλοια για τη μεταφορά πετρελαίου ανέρχονται σε 7.500 διαφόρων μεγεθών, αλλά ο στόλος των πλοίων για το LNG είναι μικρότερος και από 750.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT