Attica Group: Ναυπηγικό πρόγραμμα 800 εκατ. για «πράσινα» ακτοπλοϊκά 240 μέτρων

Attica Group: Ναυπηγικό πρόγραμμα 800 εκατ. για «πράσινα» ακτοπλοϊκά 240 μέτρων

Τι προβλέπει η συμφωνία στην οποία προχώρησε η Attica Group σε συνεργασία με την ακτοπλοϊκή Stena, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές επιχειρήσεις και λειτουργό ακτοπλοϊκών γραμμών, και τα κινεζικά ναυπηγεία CMJL Weihai Shipyards

2' 57" χρόνος ανάγνωσης

Σε συμφωνία, η αξία της οποίας ενδέχεται να ξεπεράσει τα 800 εκατ. ευρώ, για τη ναυπήγηση έως και τεσσάρων πολύ μεγάλων φιλικών στο περιβάλλον ακτοπλοϊκών πλοίων προχώρησε η Attica Group, σε συνεργασία με την ακτοπλοϊκή Stena, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές επιχειρήσεις και λειτουργό ακτοπλοϊκών γραμμών, και τα κινεζικά ναυπηγεία CMJL Weihai Shipyards. 

Η συμφωνία προβλέπει τη ναυπήγηση αρχικά δύο πολύ μεγάλων επιβατηγών οχηματαγωγών, μήκους 240 μέτρων, με δυνατότητα χρήσης τετραπλού καυσίμου και ενεργειακά αποδοτικό εξοπλισμό τελευταίας γενιάς, τα οποία θα παραδοθούν κατά τη διάρκεια του 2027. Υπάρχει, δε, η επιλογή για τη ναυπήγηση ακόμη δύο τέτοιων πλοίων στο μέλλον. Η τριμερής συμφωνία συγκεκριμένα προβλέπει την παραγγελία των πλοίων στα ναυπηγεία από τη Stena και κατόπιν τη ναύλωσή τους (bare boat: γυμνή ναύλωση) από την Attica Group για διάστημα 5+5 ετών για το κάθε ένα και δικαίωμα εξαγοράς των πλοίων μετά την πάροδο της πρώτης πενταετίας.

Αποτελεί μακράν το μεγαλύτερο σε αξία ναυπηγικό πρόγραμμα που έχει πραγματοποιηθεί στην ακτοπλοΐα στην Ελλάδα.

Τα δύο πρώτα νέα πλοία προβλέπεται να δρομολογηθούν στις γραμμές μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας στην Αδριατική απελευθερώνοντας άλλα πλοία μικρής ηλικίας που δραστηριοποιούνται σήμερα εκεί τα οποία θα αναβαθμίσουν τις γραμμές Πειραιά – Κρήτης. Τα δύο επόμενα πλοία, εφόσον εξασκηθεί το σχετικό δικαίωμα της Attica Group, προορίζονται επίσης για τις γραμμές της Κρήτης ή και της Αδριατικής. Πρόκειται για το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα σε αξία αλλά και μέγεθος πλοίων ναυπηγικό πρόγραμμα της ελληνικής ακτοπλοΐας και για τα πρώτα πολύ μεγάλα καινούργια πλοία μετά τα Superfast Ι και ΙΙ που αγοράστηκαν το 2008 και το 2009 που θα δουλέψουν στα ελληνικά νερά (είχαν ακολουθήσει το «Πάτμος» το 2011 και το «Δήλος» το 2012). 

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, το κόστος για το καθένα από αυτά τα πλοία ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας τη δυνητική αξία της συμφωνίας και για τα τέσσερα πλοία σε επίπεδα άνω των 800 εκατ. δολαρίων. 

Με την παραγγελία των πλοίων αυτών η Attica Group κάνει το πρώτο αποφασιστικό βήμα για την επόμενη ημέρα της ελληνικής ακτοπλοΐας διασφαλίζοντας δραστική περικοπή των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ικανή να υπερκαλύψει τους στόχους για μείωση των εκπομπών CO2 έως και κατά 50% μέχρι το 2030, σχολιάζουν κύκλοι της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς.

Τα νέα πλοία, μήκους 240 μέτρων, είναι τύπου E-Flexer, μοντέλο που έχει αναπτυχθεί από τη Stena, και θα έχουν σύμφωνα με πληροφορίες μεταφορική ικανότητα 1.500 επιβατών και 3.320 γραμμικών μέτρων ανά πλοίο για την εξυπηρέτηση Ι.Χ., φορτηγών και ρυμουλκούμενων οχημάτων, ενισχύοντας σημαντικά τη συνολική μεταφορική ικανότητα της Attica Group, καθώς αυξάνουν τη μεταφορική ικανότητα φορτηγών αυτοκινήτων, ακόμα και με παράλληλη μείωση του αριθμού των δρομολογίων, σχολιάζουν οι ειδικοί. 

Είναι πιστοποιημένα ως methanol ready και battery ready, με μηχανές οι οποίες είναι σχεδιασμένες ώστε να λειτουργούν με 4 διαφορετικούς τύπου καυσίμου. Παράλληλα, είναι σχεδιασμένα και εξοπλισμένα με τεχνολογία για τη βέλτιστη απόδοση και τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων. Διαθέτουν μονάδες παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας από φωτοβολταϊκά, αλλά και συστήματα που επιτρέπουν την ηλεκτροδότηση του πλοίου από την ξηρά κατά την παραμονή τους στα λιμάνια για την αποφυγή λειτουργίας των ηλεκτρομηχανών και την εξάλειψη ρυπογόνων εκπομπών και θορύβου.

Επιπλέον ο σχεδιασμός των E-Flexer περιλαμβάνει σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες σημαντικά αναβαθμισμένους χώρους διαμονής, εστίασης και ψυχαγωγίας επιτρέποντας την παροχή βελτιωμένων υπηρεσιών. Τα E-Flexer αποτελούν ένα ναυπηγικό σχέδιο της Stena, μίας από τις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές του πλανήτη. Μέχρι στιγμής έχουν ναυπηγηθεί 13 E-Flexer, εκ των οποίων τα 5 έχουν ενταχθεί στον στόλο της Stena, ενώ τα υπόλοιπα 8 έχουν ναυπηγηθεί για λογαριασμό ακτοπλοϊκών όπως οι DFDS, Brittany Ferries, Corsica Linea υπό ανάλογες συμφωνίες ναύλωσης όπως αυτή που έκλεισε η Attica Group. 

Πηγή: Money Review

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT