ΟΤΕ: Προχωράει σε νέες επενδύσεις σε οπτικές ίνες έως το σπίτι

ΟΤΕ: Προχωράει σε νέες επενδύσεις σε οπτικές ίνες έως το σπίτι

Στόχος του ομίλου είναι το δίκτυο οπτικής ίνας μέχρι το σπίτι να είναι διαθέσιμο σε 3 εκατ. νοικοκυριά κι επιχειρήσεις το 2027

3' 1" χρόνος ανάγνωσης

Βασική προτεραιότητα παραμένουν για τον όμιλο ΟΤΕ οι επενδύσεις για την ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο και στη διαμόρφωση της εμπειρίας των πελατών. «Εστιάζουμε στην εμπειρία του πελάτη και στις επενδύσεις που κάνουμε», ανέφερε, κατά τη χθεσινή ετήσια γενική συνέλευση, ο απερχόμενος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του τηλεπικοινωνιακού ομίλου Μιχάλης Τσαμάζ, απαντώντας σε ερώτηση για την είσοδο νέων παικτών στη διάθεση υπηρεσιών χονδρικής.

Αυτή τη στιγμή, το δίκτυο οπτικής ίνας μέχρι το σπίτι (FTTH) του ΟΤΕ είναι διαθέσιμο σε περίπου 1,4 εκατ. νοικοκυριά κι επιχειρήσεις (από 1,3 εκατ. τέλη του 2023), με τον όμιλο να επιδιώκει μέχρι το 2027 ο αριθμός αυτός να έχει αγγίξει τα 3 εκατ. Για την πρωτοβουλία του ΟΤΕ που προβλέπει ένα σύστημα αμοιβαίων εκπτώσεων έως και 28% μεταξύ των παρόχων στις τιμές χονδρικής οπτικής ίνας στο σπίτι, με δεσμεύσεις όγκου συνδέσεων, κ. Τσαμάζ σημείωσε πως το σκεπτικό του ομίλου είναι η ενίσχυση της χρήσης του δικτύου που δεν υπερβαίνει, σήμερα, το 30%. Η κίνηση αυτή, όπως είπε, θα συμβάλει και στη μείωση των τιμών.

Σχετικά με τις επιδιωκόμενες αυξήσεις των παρόχων στις τιμές των τηλεπικοινωνιών, μέσω της επιβολής ρήτρας τιμαριθμικής προσαρμογής, που δεν ενέκρινε η ρυθμιστική Αρχή (ΕΕΤΤ), ο κ. Τσαμάζ σημείωσε πως ο όμιλος κατάφερε να αντλήσει έσοδα από άλλες δραστηριότητες. Αντιστάθμισε, δηλαδή, με τον τρόπο αυτό την αδυναμία αναπροσαρμογής προς τα πάνω των τιμών. «Πραγματοποιήσαμε τόσο αποδοτική διαχείριση που καταφέραμε να μειώσουμε τις γραμμές κόστους. Αν και δεν προχωρήσαμε σε αυξήσεις τιμών, ανήκουμε, από πλευράς έμμεσου κόστους λειτουργίας, στις πιο αποτελεσματικές εταιρείες τηλεπικοινωνιών στην Ευρώπη», σημείωσε.

«Δεν μας απασχολεί η αύξηση τιμών, αλλά η διάθεση περισσότερων υπηρεσιών στους πελάτες μας. Γι’ αυτό συνεχώς επενδύουμε σε υποδομές, αλλά και σε συστήματα εντός της εταιρείας. Στόχος μας είναι να βελτιώσουμε την εμπειρία του πελάτη. Παρότι οι ανταγωνιστές έμπαιναν σε πόλεμο τιμών και μείωναν τις τιμές, εμείς μονίμως επενδύαμε στη βελτίωση των υπηρεσιών μας και στην κάλυψη των πελατών», πρόσθεσε ο Μιχάλης Τσαμάζ. Για την είσοδο της ΔΕΗ στην αγορά χονδρικής, ο CEO του ΟΤΕ σημείωσε χαρακτηριστικά ότι είναι καλοδεχούμενος ο ανταγωνισμός. «Πριν από 15 χρόνια είχαμε 15 ανταγωνιστές. Σεβόμαστε τους ανταγωνιστές, δεν τους φοβόμαστε», είπε.

Αποχαιρετώντας τους μετόχους του ΟΤΕ ο κ. Τσαμάζ έκανε λόγο για ένα δύσκολο μα συναρπαστικό ταξίδι.

Ερωτηθείς για τη συμβολή του τουρισμού στην ενίσχυση των εσόδων των παρόχων, λόγω της αύξησης της ζήτησης για υπηρεσίες περιαγωγής (roaming), ο κ. Τσαμάζ εξήγησε ότι λόγω των πολύ χαμηλών τιμών από τους ανταγωνιστές, το όφελος είναι περιορισμένο διότι και ο ΟΤΕ αναγκάζεται να μειώνει σημαντικά τις τιμές. Με τον Κώστα Νεμπή να αναλαμβάνει, από τη Δευτέρα 1η Ιουλίου, τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΤΕ, ο κ. Τσαμάζ ανέφερε, κατά τη γενική συνέλευση, ότι πραγματοποιήθηκε ένα «δύσκολο αλλά συναρπαστικό ταξίδι μετασχηματισμού, σε τρεις φάσεις, που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μεθοδικά ώστε να διασφαλιστεί η βιώσιμη ανάπτυξη της εταιρείας». Το 2011 και με βάση την ισχυρή παρακαταθήκη που άφησε ο προκάτοχός μου, Παναγής Βουρλούμης, ξεκινήσαμε αυτό το ταξίδι».

Οπως πρόσθεσε, «επαναπροσδιορίσαμε την κουλτούρα μας, φέρνοντας τον πελάτη στο επίκεντρο. Αλλάξαμε τη νοοτροπία μας και μετασχηματίσαμε τις διαδικασίες σε όλο τον οργανισμό. Επενδύσαμε εντατικά στα δίκτυά μας και γίναμε μακράν ο μεγαλύτερος επενδυτής σε υποδομές στην Ελλάδα. Αναπτύξαμε, ανανεώσαμε και εμπλουτίσαμε τις υπηρεσίες μας. […] Εξορθολογίσαμε τα οικονομικά μας, μειώνοντας το χρέος και τα κόστη μας. Μέχρι το 2016, σε ένα περιβάλλον που παρέμενε δύσκολο, είχαμε γίνει μια σύγχρονη, αποδοτική και ανταγωνιστική εταιρεία, προσανατολισμένη στην ανάπτυξη». Επειτα από περίπου 14 χρόνια, όπως πρόσθεσε, ο ΟΤΕ είναι σήμερα μια ολοκληρωτικά νέα εταιρεία. «Με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο, μειώσαμε σχεδόν στο μισό το κόστος προσωπικού και περιορίσαμε τα κόστη σε όλους τους τομείς».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT