Η μεγάλη επιστροφή της Fujifilm στις φωτογραφικές μηχανές

Η μεγάλη επιστροφή της Fujifilm στις φωτογραφικές μηχανές

Χάρη στο TikTok, δεν προλαβαίνει τη ζήτηση για τις ψηφιακές κάμερες X100

2' 45" χρόνος ανάγνωσης

Για χρόνια η ιαπωνική Fujifilm, μια εταιρεία με μεγάλη παράδοση στον χώρο της φωτογραφίας, απομακρύνθηκε από την παλαιού τύπου επιχειρηματική δραστηριότητα των φωτογραφικών μηχανών για να επικεντρωθεί στον κλάδο της υγειονομικής περίθαλψης. Πλέον σε μεγάλο βαθμό, χάρη και στο TikTok, οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές X100 καταγράφουν τεράστια επιτυχία, απογειώνοντας την αξία της εταιρείας.

Η Fujifilm, που κάποτε πάσχιζε να πουλήσει κάμερες, αγωνίζεται σήμερα να καλύψει τη ζήτηση για τη φωτογραφική μηχανή των 1.599 δολαρίων, που βραβεύεται από τους νεαρούς 20χρονους θαυμαστές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την εμφάνιση και τις κορυφαίες λειτουργίες της. Το μοντέλο X100V ήταν τόσο δημοφιλές, που το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο κατέστησε το τμήμα απεικόνισης, το οποίο περιλαμβάνει και τις κάμερες, το πιο πολύτιμο της εταιρείας, με την εν λόγω μονάδα να αντιπροσωπεύει το 37% των λειτουργικών κερδών το οικονομικό έτος 2023, έναντι 27% το προηγούμενο έτος.

Αφού ξεπούλησε πέρυσι, η Fujifilm αύξησε την παραγωγή της συγκεκριμένης μηχανής στην Κίνα για να διπλασιάσει τον όγκο κυκλοφορίας του VI, που έκανε ντεμπούτο τον Μάρτιο, δήλωσε ο Γιουτζίρο Ιγκαράσι, διευθυντής του επαγγελματικού ομίλου απεικόνισης της Fujifilm. «Διαπιστώσαμε ότι οι παραγγελίες ξεπέρασαν κατά πολύ τις προβλέψεις μας. Ηταν έκπληξη για μας, που αν και διπλασιάσαμε τις προετοιμασίες μας, δεν ήταν αρκετό» είπε.

Η ιαπωνική εταιρεία είχε απομακρυνθεί από την επιχειρηματική δραστηριότητα των φωτογραφικών μηχανών για να επικεντρωθεί στον κλάδο της υγείας.

Η Fujifilm ιδρύθηκε πριν από 90 χρόνια και βρισκόταν επί δεκαετίες σε διαρκή ανταγωνισμό με την ηγέτιδα της κινηματογραφικής βιομηχανίας Kodak, πριν την ξεπεράσει τελικά σε πωλήσεις το 2001. Ο θρίαμβος όμως αποδείχθηκε βραχύβιος, καθώς η κινηματογραφική βιομηχανία σύντομα κατέρρευσε και οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές έγιναν τυπικό χαρακτηριστικό στα κινητά τηλέφωνα.

Για να επιβιώσει, η Fujifilm αξιοποίησε την τεχνογνωσία της στα χημικά φιλμ για να στραφεί σε εφαρμογές υγειονομικής περίθαλψης, μια στρατηγική που υιοθετήθηκε επίσης από τους εγχώριους ανταγωνιστές Canon και Olympus. Η Fujifilm δεν εγκατέλειψε τις κάμερες, αλλά «ψαλίδισε 5.000 θέσεις εργασίας στο τμήμα φιλμ της και μετέφερε το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής στην Κίνα τον επόμενο χρόνο. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας διπλασίασε τα αντιιικά χάπια και τις λειτουργίες εμβολίων, αλλά τώρα οι κάμερες την έχουν ξαναφέρει στο προσκήνιο.

«Βλέπουμε αρνητικές προοπτικές για την υγειονομική περίθαλψη και την επιχειρηματική καινοτομία, αλλά σημαντικές ανοδικές τάσεις για την απεικόνιση», έγραψε ο αναλυτής της Jefferies, Mασαχίρο Νακανόμιο, στην έκθεση της 6ης Ιουνίου. Η κάμερα X100 γεννήθηκε το 2011 σε μια προσπάθεια να σώσει το τμήμα φωτογραφικών μηχανών επαγγελματικής κατηγορίας της Fujifilm, αλλά η απήχησή της έχει τις ρίζες της στη νοσταλγία, λένε οι λάτρεις της φωτογραφίας. Καθώς τα ταξίδια ξεκίνησαν ξανά μετά την πανδημία, η ζήτηση για κάμερες αυξήθηκε και οι λεγόμενοι influencer στο Instagram, στο TikTok και άλλους ιστότοπους κοινωνικών μέσων μετέτρεψαν την X100 σε status symbol.

Η διαθεσιμότητα παραμένει πρόβλημα, καθώς οι μεγάλες λίστες αναμονής και η απότομη αύξηση τιμών μπορεί να οδηγήσουν τους πελάτες σε ανταγωνιστές. Η σχεδίαση και η πολυπλοκότητα του μοντέλου X100 καθιστούν δύσκολη την κατασκευή του σε μεγάλη κλίμακα. «Προσπαθούμε πολύ σκληρά να αυξήσουμε τον αριθμό των ανθρώπων, τον αριθμό των γραμμών παραγωγής και ούτω καθεξής, αλλά δεν απογειώνεται τόσο γρήγορα όσο νομίζετε», είπε ο Ιγκαράσι. Ο διευθύνων σύμβουλος της Fujifilm, Tεΐσι Γκότο, πάντως, άφησε να εννοηθεί πρόσφατα ότι θα ήταν ευχής έργον να διατηρήσει περιορισμένη την προσφορά, αναφέροντας τις κάμερες της γερμανικής μάρκας Leica ως πρότυπο για τη διατήρηση της υψηλής αξίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT