Γουέιν Τινγκ: Το σχέδιο της Lime για πράσινες μετακινήσεις

Γουέιν Τινγκ: Το σχέδιο της Lime για πράσινες μετακινήσεις

Η αμερικανική εταιρεία επιστρέφει στην Ελλάδα με τα ηλεκτρικά πατίνια

4' 42" χρόνος ανάγνωσης

Στην Ελλάδα επέστρεψαν τα ηλεκτρικά πατίνια της Lime τέσσερα χρόνια μετά την απόσυρση από την ελληνική αγορά της αμερικανικής εταιρείας παροχής υπηρεσιών μικροκινητικότητας, δηλαδή μέσω μικρών σε μέγεθος και βάρος οχημάτων κατάλληλων για πυκνοκατοικημένα αστικά κέντρα. Η απόφαση εκείνη υπήρξε επιβεβλημένη λόγω των ιδιότυπων συνθηκών της πανδημίας που είχε ελαχιστοποιήσει τις μετακινήσεις παγκοσμίως, με την εταιρεία, τότε, να σταματάει τη (ζημιογόνο) δραστηριότητά της σε σημαντικό αριθμό χωρών. «Η μεγαλύτερη πρόκληση για τον συγκεκριμένο κλάδο είναι η εμφάνιση κερδών», αναφέρει στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της Lime Γουέιν Τινγκ που ανέλαβε το τιμόνι της εταιρείας το 2020, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον συνιδρυτή της εταιρείας Μπραντ Μπάο. Η Lime, τονίζει ο CEO, διατηρεί μακροπρόθεσμο επενδυτικό πλάνο για την Ελλάδα όπου σε βάθος χρόνου τα άτομα που θα σχετίζονται με τη δραστηριότητα της εταιρείας θα αγγίξουν τα 100.

– Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει αντιμετωπίσει η Lime από το 2017 οπότε ιδρύθηκε;

– Η μεγαλύτερη πρόκληση ιστορικά σχετίζεται με το γεγονός ότι είναι ένας κλάδος που δύσκολα καταφέρνει να εμφανίσει κέρδη. Υπήρξε αρχικά υψηλή ζήτηση (σ.σ.: για υπηρεσίες μικροκινητικότητας), αλλά πολλοί ανταγωνιστές μας, συμπεριλαμβανομένης της Lime, προσπάθησαν πολύ για να καταστήσουν τη δραστηριότητα κερδοφόρο. Ετσι, όταν εμφανίστηκε η πανδημία, έπρεπε να μειώσουμε τις δραστηριότητές μας και να αποσυρθούμε από την Ελλάδα. Ενα από τα πεδία στα οποία δίνουμε έμφαση σχετίζεται με τη βελτίωση του δικού μας οικονομικού μοντέλου. Πριν από δύο χρόνια, γίναμε η πρώτη κερδοφόρος εταιρεία στον τομέα της μικροκινητικότητας, ενώ πέρυσι είχαμε έσοδα άνω των 600 εκατ. δολ. και κέρδη άνω των 90 εκατ. δολ. παγκοσμίως.

– Γιατί επιστρέψατε στην ελληνική αγορά;

– Εχοντας καταφέρει να καταστήσουμε τη δραστηριότητά μας κερδοφόρο, είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που επιστρέφουμε και επενδύουμε μακροπρόθεσμα στην Ελλάδα, η οποία ήταν πάντοτε μια πολύ μεγάλη αγορά για εμάς. Και αποτελεί την 31η χώρα όπου δραστηριοποιούμαστε. Ηρθαμε στην Ελλάδα για να μείνουμε και για να επενδύσουμε μακροπρόθεσμα. Εχοντας γνωρίσει την αγορά πριν από την εκδήλωση της πανδημίας, είμαστε βέβαιοι για την ύπαρξη ζήτησης για τις υπηρεσίες μας.

Γουέιν Τινγκ: Το σχέδιο της Lime για πράσινες μετακινήσεις-1

Πριν αποχωρήσουμε, είχαμε πραγματοποιήσει άνω του 1 εκατ. και περισσότερες από 600.000 μετακινήσεις σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, αντίστοιχα. Επίσης, η ελληνική οικονομία εμφανίζει τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στην Ευρωζώνη και θεωρούμε ότι αυτή είναι η ιδανική στιγμή για να επιστρέψουμε στη χώρα. Το περιβάλλον είναι φιλοεπενδυτικό κι εκτιμούμε ότι προβλήματα όπως η κυκλοφοριακή συμφόρηση και η ατμοσφαιρική μόλυνση μπορούν να επιλυθούν μέσω της πράσινης μικροκινητικότητας. Πριν από μερικές ημέρες ξεκινήσαμε να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας στη νότια Αττική και στη Βάρη-Βούλα-Βουλιαγμένη και από τον Μάιο βρισκόμαστε στη Θεσσαλονίκη. Ενδεχομένως, μέσα στο καλοκαίρι να επεκταθούμε στο κέντρο της Αθήνας.

– Σε τι συνίσταται το μοντέλο λειτουργίας της εταιρείας;

– Συνεργαζόμαστε με τις πόλεις για να αναπτύξουμε το δίκτυό μας, με τους πολίτες να εγκαθιστούν την εφαρμογή στο κινητό τους μέσω της οποίας μπορούν να μισθώσουν ένα ηλεκτρικό σκούτερ. Προβλέπεται ένα τέλος ξεκλειδώματος, με τη χρέωση να είναι ανά λεπτό. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι όταν ξεκινήσαμε τη δραστηριότητά μας, το μοντέλο λειτουργίας μας ήταν καινούργιο με αποτέλεσμα να χρειάζεται λίγο περισσότερος χρόνος για να καταλήξουμε σε συμφωνία με τους δήμους. Πλέον, μας προσεγγίζουν για να εγκαταστήσουμε τα ηλεκτρικά πατίνια, με σχεδόν όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις να διαθέτουν λύσεις μικροκινητικότητας, είτε ηλεκτρικά ποδήλατα είτε σκούτερ, συμβάλλοντας στην αποτελεσματικότερη ικανοποίηση των αναγκών των πολιτών για μετακίνηση. Κατά κανόνα επενδύουμε στις πόλεις καταβάλλοντας κάποιου είδους τέλος και δημιουργούμε θέσεις εργασίας, δεδομένου ότι σχηματίζουμε μία τοπική ομάδα, η οποία περιλαμβάνει από μηχανικούς μέχρι άτομα που αλλάζουν τις μπαταρίες των οχημάτων.

– Ποια τα σχέδια για την ελληνική αγορά;

– Στην Ελλάδα θα επενδύσουμε σε βάθος χρόνου άνω του 1 εκατ. ευρώ και θα στελεχώσουμε μακροπρόθεσμα την τοπική μας ομάδα με περίπου 100 άτομα. Υπολογίζουμε ότι σταδιακά θα τοποθετήσουμε περίπου 800 ηλεκτρικά σκούτερ στη Θεσσαλονίκη και από χίλια στην αθηναϊκή Ριβιέρα και στην Αθήνα. Η επένδυση σε τοπικό επίπεδο θεωρώ ότι αποτελεί την αιτία για την οποία η Lime έχει καταφέρει να επικρατήσει, σε σχέση με τον ανταγωνισμό στις περισσότερες πόλεις του κόσμου. Δεδομένου ότι η Lime έχει παρουσία σε όλο τον κόσμο, πολλοί τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα το καλοκαίρι, έχουν μάθει να χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά σκούτερ ως ντόπιοι.

Θα επενδύσουμε σε βάθος χρόνου άνω του ενός εκατ. ευρώ και θα στελεχώσουμε μακροπρόθεσμα την τοπική μας ομάδα με περίπου 100 άτομα.

– Ωστόσο, το Παρίσι απαγόρευσε τη χρήση των ηλεκτρικών σκούτερ.

– Νομίζω ότι πρόκειται για ένα ατυχές γεγονός. Αμέσως μετά το δημοψήφισμα, που πραγματοποιήθηκε για το εάν θα πρέπει ή όχι να απαγορευθούν τα ηλεκτρονικά σκούτερ, η δημοτική αρχή του Παρισίου μας ζήτησε να αναπτύξουμε λύσεις μικροκινητικότητας ώστε να διευκολύνεται η μετακίνηση των πολιτών κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ως εκ τούτου, σήμερα στο Παρίσι διαθέτουμε περισσότερο στόλο σε σχέση με πριν από το δημοψήφισμα. Η πολιτική μεταφορών είναι περίπλοκη και ίσως δεν είναι δόκιμο να τίθεται στην κρίση της κοινής γνώμης μέσω δημοψηφισμάτων.

– Πώς η Lime κέρδισε το στοίχημα της εμφάνισης κερδών;

– Διαφοροποιούμαστε σε τουλάχιστον τρία σημεία έναντι των ανταγωνιστών μας. Στον εξοπλισμό, τον τρόπο λειτουργίας και τον τρόπο που αλληλεπιδρούμε με τις δημοτικές αρχές. Ολες οι εταιρείες μικροκινητικότητας προμηθεύονται τον στόλο τους από δύο Κινέζους προμηθευτές. Ως αποτέλεσμα, αγοράζουν πανομοιότυπα ηλεκτρικά σκούτερ και ποδήλατα των οποίων οι προδιαγραφές ποιότητας είναι χαμηλές. Αντίθετα, εμείς κατασκευάζουμε οι ίδιοι τον στόλο που αποτελεί προϊόν δικής μας έρευνας και ανάπτυξης. Και τον σχεδιάζουμε, έχοντας διαρκώς στον νου την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, την ασφάλεια και με γνώμονα την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και την ευκολία ως προς την πραγματοποίηση αναγκαίων διορθωτικών παρεμβάσεων. Επίσης, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές μας υλοποιούμε εντός της εταιρείας σειρά λειτουργιών, γεγονός που μας επιτρέπει τον αποτελεσματικότερο έλεγχο του κόστους. Κοινός παρονομαστής όλων αυτών είναι η συστηματική καλλιέργεια σχέσεων με τις πόλεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT