Προχωρεί στην εξαγορά της Spirit AeroSystems η Boeing

Προχωρεί στην εξαγορά της Spirit AeroSystems η Boeing

Είναι από τους σημαντικότερους προμηθευτές και κατασκευαστικούς εταίρους της

2' 53" χρόνος ανάγνωσης

Τη Spirit AeroSystems, έναν από τους σημαντικότερους προμηθευτές και κατασκευαστικούς εταίρους της, συμφώνησε να αγοράσει η Boeing, σε μία προσπάθεια να ανακτήσει την αξιοπιστία της, που δέχθηκε καίριο πλήγμα από απανωτά ατυχήματα και προβλήματα ασφαλείας. Επειτα από μήνες συζητήσεων, ο κολοσσός της αεροναυπηγικής θα αποκτήσει –ξανά– τη Spirit για 37,25 δολάρια ανά μετοχή, σε μια συμφωνία η οποία αποτιμά την εταιρεία στα 4,7 δισ. δολάρια. Η συνολική αξία της συναλλαγής ανέρχεται σε περίπου 8,3 δισ. δολάρια, συμπεριλαμβανομένου του καθαρού χρέους της Spirit, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας. Η Βοeing ανακοίνωσε για πρώτη φορά τον Μάρτιο την πρόθεσή της να αγοράσει την εταιρεία που είχε υπό την κατοχή της μέχρι το 2005, λέγοντας ότι η επανένωσή τους θα ενισχύσει την ασφάλεια και θα λύσει βασικά δομικά προβλήματα και των δύο. Στελέχη της παραδέχθηκαν ότι η πώληση της Spirit το 2005 σε αγοραστές ιδιωτικών μετοχών, που άγγιξε τα 900 εκατ. δολάρια εκείνη την εποχή, είχε αποδειχθεί λάθος για την Boeing, πλήττοντας την αλυσίδα εφοδιασμού της. «Πιστεύουμε ότι αυτή η συμφωνία είναι προς το συμφέρον του ιπτάμενου κοινού, των πελατών των αεροπορικών εταιρειών μας, των εργαζομένων της Spirit και της Boeing, των μετόχων μας και της χώρας γενικότερα», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Ντέιβιντ Καλχούν.

Η Spirit AeroSystems κατασκευάζει κύρια μέρη πολλών μοντέλων της Boeing, μεταξύ των οποίων ατράκτους για το «στιγματισμένο» 737 Max. Στη συνέχεια, τα εξαρτήματα αποστέλλονται στα εργοστάσια της Boeing για συναρμολόγηση. Η εταιρεία κατασκευάζει ανταλλακτικά και την Airbus, η οποία θα αποκτήσει επίσης τμήματα της Spirit, με την ευρωπαϊκή κατασκευάστρια αεροσκαφών να καταβάλλει ονομαστικό τίμημα 1 δολάριο για τα περιουσιακά στοιχεία, ενώ θα λάβει αποζημίωση 559 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με ξεχωριστή ανακοίνωση.

Η συνολική αξία της συμφωνίας διαμορφώνεται στα 4,7 δισ. δολάρια.

Η Spirit, η οποία δημιουργήθηκε όταν η Boeing πούλησε ορισμένα από τα εργοστάσιά της το 2005 σε μια ώθηση να επικεντρωθεί στην τελική συναρμολόγηση, αντιμετώπιζε τα δικά της ζητήματα ποιοτικού ελέγχου τα τελευταία χρόνια. Η εξαγορά της είναι μία από τις μεγαλύτερες κινήσεις του αποχωρούντος CEO Ντέιβιντ Καλχούν για να αντιμετωπίσει τα κατασκευαστικά δεινά της Boeing, μετά μια παραλίγο τραγωδία στον αέρα στις 5 Ιανουαρίου. Πέρυσι, η Spirit είχε περίπου 20.000 εργαζομένους και έσοδα 6 δισ. δολαρίων, εξακολουθεί ωστόσο να καταγράφει απώλειες. Στο τιμόνι της από τον περασμένο Οκτώβριο είναι ο Πατ Σάναχαν, βετεράνος της Boeing, ο οποίος έφυγε από την εταιρεία το 2017 για να υπηρετήσει στο υπουργείο Αμυνας επί των ημερών Τραμπ και είναι από τα φαβορί για τη διαδοχή του Καλχούν στην Boeing.

Το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, εν τω μεταξύ, πιέζει την Boeing να δηλώσει ένοχη για ποινική απάτη σε σχέση με τα δύο θανατηφόρα αεροπορικά δυστυχήματα με αεροσκάφη 737 Max, όπως αποκάλυψε το Reuters. Η εταιρεία έχει προθεσμία έως το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας για να αποδεχθεί ή να απορρίψει την πρόταση, η οποία θα της επιβάλει χρηματική ποινή και θα επιτρέψει σε ανεξάρτητο ελεγκτή να επιβλέπει τη συμμόρφωσή της με τους νόμους περί καταπολέμησης της απάτης για περίοδο τριών ετών. Σε περίπτωση που η Boeing αρνηθεί να δηλώσει ένοχη, οι εισαγγελείς σχεδιάζουν να οδηγήσουν την εταιρεία σε δίκη. Τα θανατηφόρα δυστυχήματα σημειωτέον έγιναν το 2018 και το 2019, με συνέπεια να χάσουν τη ζωή τους 346 άτομα. Οι συγγενείς τους οι οποίοι ζητούν να οδηγηθεί σε δίκη ο κολοσσός και να καταβάλει πρόστιμο ύψους 23 δισ. ευρώ, αντέδρασαν οργισμένα, με τους δικηγόρους που τους εκπροσωπούν να κατηγορούν την ομοσπονδιακή κυβέρνηση ότι «μαγείρεψε» άλλη μία συμφωνία για να πέσει η «αγαπημένη της Boeing στα μαλακά».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT