Μειώθηκαν οι τιμές στα τρόφιμα τον Ιούνιο στα σούπερ μάρκετ

Μειώθηκαν οι τιμές στα τρόφιμα τον Ιούνιο στα σούπερ μάρκετ

Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, 10,66%, και στα απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού, 6,13%

2' 13" χρόνος ανάγνωσης

Αρνητικό πληθωρισμό για δεύτερο συνεχή μήνα εμφανίζουν οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) ο σχετικός δείκτης τιμών, ο οποίος καταρτίζεται με βάση τις τιμές σε 23 κατηγορίες προϊόντων, υποχώρησε κατά 1,92% τον Ιούνιο του 2024 σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2023. Υπενθυμίζεται ότι ο Μάιος ήταν ο πρώτος μήνας που είχε καταγραφεί μείωση του εν λόγω δείκτη, ο οποίος είχε διαμορφωθεί στο -1,25%.

Από τις 23 κατηγορίες που εξετάζονται οι 13 κατέγραψαν μείωση και οι 10 αύξηση. Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις ακόλουθες κατηγορίες προϊόντων: φρέσκα φρούτα και λαχανικά 10,66%, απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού 6,13%, χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής 5,05%, τροφές και είδη για κατοικίδια 4,91% και αυγά και βούτυρα 4,33%.

Από την άλλη, οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών καταγράφηκαν στις εξής κατηγορίες προϊόντων: ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζόμενα είδη 6,46%, φρέσκα ψάρια και θαλασσινά 5,02%, μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη 4,25%, τρόφιμα παντοπωλείου 3,51% και οινοπνευματώδη ποτά 2,77%.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η τάση συγκράτησης των τιμών στα σούπερ μάρκετ οφείλεται στις καλύτερες συγκριτικά με πέρυσι καιρικές συνθήκες, ιδίως σε ό,τι αφορά τις τιμές των φρέσκων φρούτων και λαχανικών, στη σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, στις κυβερνητικές παρεμβάσεις, στην πορεία των τιμών των πρώτων υλών, στην υψηλή ταχύτητα κυκλοφορίας των αποθεμάτων που χαρακτηρίζει τις μεγάλες αλυσίδες, καθώς και στην επίδραση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων διαρκώς αυξάνεται.

Ειδικά σε ό,τι αφορά τις τιμές των φρέσκων φρούτων και λαχανικών, σημαντικό ρόλο έχει διαδραματίσει το γεγονός ότι, σε αντίθεση με πέρυσι, φέτος τον Μάιο και τον Ιούνιο δεν είχε έντονες βροχές, ενώ στα μπισκότα και στις σοκολάτες έχει αυξητική επίδραση η αύξηση της διεθνούς τιμής του κακάο τους προηγούμενους μήνες. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι η Eurostat υποστήριξε χθες ότι αν και οι τιμές του κακάο έφτασαν στο μέγιστο σημείο τους τον Μάιο του 2023 και ο ρυθμός αύξησής τους επιβραδύνθηκε από τότε, ο αντίστοιχος πληθωρισμός δεν υποχώρησε κάτω από το 10% παρά μόνο τον Φεβρουάριο του 2024.

Υπενθυμίζεται πως την Τρίτη η Eurostat ανακοίνωσε τις εκτιμήσεις της για τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή τον Ιούνιο του 2024. Σύμφωνα με αυτές, στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στο 2,4%, ενώ ο δείκτης στην ομάδα τρόφιμα-αλκοολούχα ποτά-προϊόντα καπνού διαμορφώθηκε στο 1,3%.

«Η πολιτική φαίνεται ότι έχει αποτελέσματα, εκτιμώ ότι αυτούς τους μήνες ο πληθωρισμός τροφίμων θα κινηθεί πέριξ του μηδενός, αλλά αυτό δεν μας αρκεί», ανάφερε χθες το πρωί ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ. «Θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας σε συνεργασία με πολίτες και την υγιή επιχειρηματικότητα για να στηρίξουμε τους πολλούς, τη μεσαία τάξη και τις οικογένειες που δυσκολεύονται», πρόσθεσε ο κ. Θεοδωρικάκος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT