Η BYD κατασκευάζει εργοστάσιο στην Τουρκία

Η BYD κατασκευάζει εργοστάσιο στην Τουρκία

Η κινεζική βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων θα επενδύσει σε νέα μονάδα παραγωγής σχεδόν 1 δισ. δολάρια

1' 55" χρόνος ανάγνωσης

Την ώρα που οι Βρυξέλλες επιβάλλουν τιμωρητικούς δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα, η Τουρκία υπέγραψε τεράστια επενδυτική συμφωνία με τον κινεζικό όμιλο BYD, τον μεγαλύτερο του κόσμου στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Συγκεκριμένα, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία θα δημιουργήσει μια μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων και ένα κέντρο για έρευνα και ανάπτυξη προϊόντων με ετήσια δυναμικότητα 150.000 οχημάτων στην Τουρκία, επενδύοντας σχεδόν 1 δισ. δολάρια. Προβλέπεται η προσφορά άμεσης απασχόλησης για έως και 5.000 άτομα στις προαναφερθείσες εγκαταστάσεις.

Ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν παρευρέθη στην τελετή υπογραφής, ενώ η δεξίωση, που έλαβε χώρα στο προεδρικό γραφείο εργασίας του Ντολμάμπαχτσε, ήταν κλειστή για τον Τύπο, κατά την εφημερίδα «Χουριέτ».

Οπως καθίσταται εμφανές, το νέο εργοστάσιο θα χρησιμοποιηθεί ως ένας τρόπον τινά πολιορκητικός κριός, ώστε να βελτιωθεί η πρόσβαση του κινεζικού κολοσσού στην αγορά της Ε.Ε., επειδή η Τουρκία έχει συνάψει συμφωνία τελωνειακής ένωσης. Η Ε.Ε. αποφάσισε να επιβάλει προσωρινούς δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα, πλήττοντας την BYD με επιπλέον χρέωση 17,4% από τον υφιστάμενο συντελεστή 10%. Πέραν, όμως, της ευρωπαϊκής αγοράς, όπως αναφέρει το Bloomberg, υπάρχει και η εγχώρια, την οποία θα εξυπηρετήσει το νέο εργοστάσιο. Πέρυσι τα ηλεκτροκίνητα αμάξια αντιστοιχούσαν στο 7,5% των συνολικών πωλήσεων στην Τουρκία, μια χώρα με πληθυσμό σχεδόν 90 εκατομμυρίων.

Συν τοις άλλοις, η Αγκυρα ανακοίνωσε ότι αποσύρει τα σχέδιά της, που είχε προ μηνός ανακοινώσει για την επιβολή πρόσθετου δασμού 40% σε όλα τα οχήματα από την Κίνα, επικαλούμενη τις προσπάθειές της να προσφέρει επενδυτικά κίνητρα. Αυτή η απόφαση ακολούθησε τις συνομιλίες μεταξύ του Ερντογάν και του Κινέζου ομολόγου του Σι Τζινπίνγκ κατά τη διάρκεια συνάντησης του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης στην Αστάνα του Καζακστάν. Ο όμιλος ΒΥD έχει τις υψηλότερες πωλήσεις στην Κίνα, έχει έδρα στη Σενζέν και έχει δεσμευθεί να φέρει στη Γηραιά Ηπειρο τα προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητά του. Ανάμεσα σε αυτά, το μοντέλο δύο όγκων Seagull, το οποίο αναμένεται να διατίθεται κάτω από 20.000 ευρώ. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία άνοιξε το πρώτο της εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων στη νοτιοανατολική Ασία στην Ταϊλάνδη, έχει επίσης εξαγοράσει πρώην εργοστάσιο της Ford στη Βραζιλία, αναζητεί τοποθεσίες για ένα ακόμη στο Μεξικό και το πρώτο της στην Ευρώπη βρίσκεται στην Ουγγαρία και τελεί υπό κατασκευήν.

Τέλος, στο πλαίσιο αυτής της επιθετικής εκστρατείας μάρκετινγκ, η BYD κατέλαβε τη θέση της Volkswagen ως βασικής χορηγού του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT