Νέος διαγωνισμός για 700 ηλεκτρικά λεωφορεία και τρόλεϊ

Νέος διαγωνισμός για 700 ηλεκτρικά λεωφορεία και τρόλεϊ

Ο προϋπολογισμός του διαγωνισμού κατά πληροφορίες ανέρχεται στα 400 εκατ. ευρώ

2' 28" χρόνος ανάγνωσης

Με τα 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία να κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, προχωρούν οι διαδικασίες για την προκήρυξη νέου διαγωνισμού σχετικά με την αγορά ακόμη 700 καινούργιων ηλεκτρικών λεωφορείων και τρόλεϊ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η δημόσια διαβούλευση για τις προδιαγραφές ξεκίνησε και ο διαγωνισμός σχεδιάζεται να βγει στον «αέρα» τον Οκτώβριο του 2024. Θα προκηρυχθεί υπό μορφήν συμφωνίας-πλαισίου και αφορά 700 οχήματα, μεταξύ των οποίων και ηλεκτρικά λεωφορεία βραχείας και ταχείας φόρτισης. Σε αυτή τη νέα φουρνιά 700 οχημάτων και των συστημάτων φόρτισης θα περιλαμβάνονται, όπως κατά καιρούς έχουν δηλώσει και αρμόδια στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, περίπου 200 τρόλεϊ σύγχρονης τεχνολογίας που θα εκτελούν συγκοινωνιακό έργο στην περιοχή της Αθήνας. Σημειώνεται πως οι επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών έρχονται συχνά αντιμέτωποι με βλάβες αλλά και περιστατικά κατάρρευσης των λεωφορείων στις δύο πρωτεύουσες, με τον μέσο όρο ηλικίας των οχημάτων να αγγίζει πλέον τα 19 έτη, από 13 έτη στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Σύμφωνα με το σχέδιο του τεύχους διακήρυξης, η προμήθεια των λεωφορείων χωρίζεται σε τρία τμήματα, καθένα από τα οποία έχει διαφορετικές τεχνικές προδιαγραφές. Οι τύποι των λεωφορείων που περιλαμβάνονται στο τμήμα 1 είναι: midi ηλεκτρικά 8-10 μέτρων, 12μετρα ηλεκτρικά αστικά οχήματα, καθώς και 18μετρα ηλεκτρικά λεωφορεία. Παράλληλα, το τμήμα 2 αφορά τυπικά 12μετρα ηλεκτρικά λεωφορεία ταχείας φόρτισης, ενώ το τμήμα 3 περιλαμβάνει 12μετρα και 18μετρα τρόλεϊ. Ο προϋπολογισμός του διαγωνισμού κατά πληροφορίες ανέρχεται στα 400 εκατ. ευρώ. Οπως αναφέρει και σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Μεταφορών, η δημόσια διαβούλευση έχει χαρακτήρα μη δεσμευτικής συμμετοχής των δυνητικά ενδιαφερομένων με σκοπό να γίνει η συλλογή παρατηρήσεων και σχολίων για τις τεχνικές προδιαγραφές και τον ενδεικτικό προϋπολογισμό. Η δημόσια διαβούλευση θα διαρκέσει 25 ημέρες, δηλαδή έως και τις 4 Αυγούστου.

Σύμφωνα και με τις εξαγγελίες του υπουργείου Μεταφορών για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων, εκτός από τα 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, έως το τέλος του 2025 θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας επιπλέον 300 λεωφορεία φυσικού αερίου. Πηγές του υπουργείου Μεταφορών λένε πως «αυτά θα ξεκινήσουν να έρχονται», σημειώνοντας ωστόσο πως πρόκειται για μια πολύ δύσκολη άσκηση. Αυτό προκύπτει και από το μεταβατικό στάδιο που βρίσκεται αυτή τη στιγμή η Industria Italiana Autobus, ο προμηθευτής των 200 από τα 300 λεωφορεία φυσικού αερίου. Η εταιρεία, της οποίας μεγάλο ποσοστό κατείχε μέχρι πρόσφατα η δημόσια Invitalia καθώς και η Leonardo, εξαγοράστηκε από τη Seri Industrial. Οπως αναφέρουν και δημοσιεύματα του ιταλικού και του διεθνούς Τύπου, η εταιρεία αντιμετώπιζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα, ενώ την ίδια ώρα αρκετές τοπικές ενώσεις εργαζομένων εκφράζουν την αντίδρασή τους στην εν λόγω εξαγορά.

Εκτός από τους διαγωνισμούς, για την προμήθεια νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας δρομολογείται η μίσθωση μέσω leasing 300 καινούργιων λεωφορείων, με την πρόταση που κατέθεσε η Εθνική Leasing να βρίσκεται υπό αξιολόγηση, ενώ έως το τέλος του 2024 αναμένεται να τεθούν σε κυκλοφορία 211 καινούργια λεωφορεία στους δρόμους της Ανατολικής και της Δυτικής Αττικής. Πρόκειται για 63 δρομολόγια που τώρα εκτελούν τα ΚΤΕΛ και τα οποία συγκεντρώνουν τα περισσότερα παράπονα των επιβατών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT