Γκονζάλβ Μπικ: Η Αθήνα, παγκόσμιο κέντρο έρευνας του ομίλου BIC

Γκονζάλβ Μπικ: Η Αθήνα, παγκόσμιο κέντρο έρευνας του ομίλου BIC

Η εταιρεία μπαίνει σε νέα προϊόντα, αυξάνει τις επενδύσεις της στην Ελλάδα και υλοποιεί τον πράσινο μετασχηματισμό της

6' 36" χρόνος ανάγνωσης

Πολλοί νομίζουν πως τα ξυραφάκια, τα στυλό και οι αναπτήρες BIC είναι ελληνικά προϊόντα. Και είναι πράγματι ελληνικά προϊόντα, που ανήκουν όμως σε έναν πολυεθνικό όμιλο ο οποίος έχει εδώ και 50 χρόνια παραγωγή στην Ελλάδα εξάγοντας το 99% αυτής, ενώ παράλληλα επενδύει συνεχώς στην έρευνα, ανάπτυξη και βελτίωση παλαιών και νέων προϊόντων. Με κύκλο εργασιών της τάξης των δυόμισι δισ. διεθνώς, έχει επενδύσει στην Ελλάδα τα τελευταία 50 χρόνια πάνω από 500 εκατ. ενώ σήμερα απασχολεί περισσότερα από 1.500 άτομα. Στην τρέχουσα συγκυρία, όχι μόνον επιχειρεί να βελτιώσει δραστικά το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, έχοντας ήδη εξασφαλίσει μηδενικό αποτύπωμα εκπομπών άνθρακα όσον αφορά την ενέργεια που καταναλώνει, αλλά και να επεκταθεί σε νέες αγορές, για παράδειγμα αυτή της εξατομικευμένης έκφρασης και δημιουργικότητας όπου κυριαρχούν τα προσωρινά τατουάζ. Αυτά και άλλα πολλά εξηγεί, μιλώντας στην «Καθημερινή», ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου BIC, Γκονζάλβ Μπικ. Πρόκειται για τον εγγονό του ιδρυτή της εταιρείας, η οικογένεια του οποίου παραμένει βασικός μέτοχος με ποσοστό της τάξης του 45% σήμερα στον εισηγμένο όμιλο Société BIC SA, μητρικό της ελληνικής BIC ΒΙΟΛΕΞ, η οποία γιορτάζει αυτή την περίοδο τα 50 χρόνια της στην Ελλάδα.

Γκονζάλβ Μπικ: Η Αθήνα, παγκόσμιο κέντρο έρευνας του ομίλου BIC-1
Η BIC ΒΙΟΛΕΞ εξελίσσεται συνεχώς, σημειώνει ο κ. Μπικ.

– Γιατί ο παππούς σας, Μαρσέλ Μπικ, αποφάσισε να επενδύσει στην Ελλάδα και πόσο ικανοποιημένος είστε εσείς από την εδώ παρουσία σας ;

– Ηταν το 1952 όταν ιδρύθηκε στην Ελλάδα η εταιρεία ΒΙΟΛΕΞ ως παραγωγός των λεπίδων διπλής αιχμής «Astor». Τη δεκαετία του 1970, ο παππούς μου, Μαρσέλ Μπικ, οραματίστηκε ένα ξυράφι που θα είναι ασφαλές, εύκολο στη χρήση και προσιτό σε όλους. Αυτό το όραμα υλοποιήθηκε το 1974, όταν η ΒΙΟΛΕΞ ένωσε τις δυνάμεις της με την BIC, ιδρύοντας την BIC ΒΙΟΛΕΞ. Εκείνη η χρονιά αποτελεί ένα έτος-ορόσημο καθώς έγινε η παρουσίαση της πρώτης παγκοσμίως ξυριστικής μηχανής μιας χρήσης. Πρέπει να σας εξομολογηθώ πως υπάρχει ένα διασκεδαστικό άρθρο από διακεκριμένη αμερικανική εφημερίδα περίπου 12 μήνες μετά το λανσάρισμα, από τον μεγαλύτερο και πιο ισχυρό ανταγωνιστή μας τότε, ο οποίος προέβλεψε ότι οι ξυριστικές μηχανές μιας χρήσης δεν θα είχαν ποτέ επιτυχία ή ότι δεν θα έφταναν να αντιπροσωπεύουν ούτε το 5% των ξυριστικών μηχανών παγκοσμίως. Εμείς αποδείξαμε τόσο σε εκείνον όσο και σε όλο τον κόσμο πόσο μεγάλες μπορούν να γίνουν οι ιδέες μας. Εκτοτε, η BIC ΒΙΟΛΕΞ εξελίσσεται συνεχώς και έχει αναδειχθεί σε ένα από τα πιο αξιόλογα κέντρα κατασκευαστικής αριστείας λεπίδων παγκοσμίως.

Σχεδόν το 99% του όγκου παραγωγής από την ελληνική μονάδα εξάγεται σε όλο τον κόσμο.

– Ποια είναι τα επενδυτικά σας σχέδια για την Ελλάδα;

– Από το 1974 και μετά, επενδύουμε συνεχώς στην Ελλάδα σε τεχνολογία αιχμής και έρευνα, με τις συνολικές επενδύσεις να υπερβαίνουν τα 500 εκατ. ευρώ. Για την ακρίβεια, τα τελευταία 10 χρόνια, οι επενδύσεις μας ανέρχονται σε περίπου 180 εκατ. ευρώ για το εργοστάσιο της BIC ΒΙΟΛΕΞ εδώ. Είμαστε μεταξύ των 60 κορυφαίων εργοδοτών στην Ελλάδα, παρέχοντας εργασία σε περίπου 1.500 εργαζομένους, των οποίων η τεχνογνωσία και η αφοσίωση αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της επιτυχίας μας. Σχεδόν το 99% του όγκου παραγωγής από την εν λόγω μονάδα παραγωγής εξάγεται, με περίπου το 50% να κατευθύνεται στη Βόρεια Αμερική και στο Μεξικό, το 35% στην Ευρώπη, το 10% στη Λατινική Αμερική και το 5% στον υπόλοιπο κόσμο. Το γεγονός αυτό καθιστά την BIC ΒΙΟΛΕΞ ηγέτιδα στις διεθνείς εξαγωγές. Για την ακρίβεια, αποτελεί την 8η μεγαλύτερη εξαγωγική επιχείρηση λεπίδων και ξυριστικών παγκοσμίως. Συνολικά, τo όραμά μας για το μέλλον επικεντρώνεται σε τρεις βασικούς παράγοντες: στην κερδοφόρο ανάπτυξη, στη βιώσιμη καινοτομία και στην πελατοκεντρική προσέγγιση.

– Θέλετε να μας εξηγήσετε λίγο αναλυτικότερα για τον τομέα έρευνας και ανάπτυξης που λειτουργεί στην Ελλάδα;

– Στις εγκαταστάσεις της BIC ΒΙΟΛΕΞ εδρεύει το παγκόσμιο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης των ξυριστικών BIC, το οποίο εστιάζει στην έρευνα, σχεδίαση και ανάπτυξη προϊόντων, αλλά και προηγμένων μηχανών παραγωγής ξυριστικών λεπίδων. Η ομάδα της BIC Blade Tech εδρεύει στην Αθήνα και η παραγωγή των προϊόντων πραγματοποιείται επίσης εδώ. Επενδύουμε συνεχώς στη σύγχρονη τεχνολογία για να επιτύχουμε την υψηλότερη δυνατή αποτελεσματικότητα στις δραστηριότητές μας. Ενα πρόσφατο παράδειγμα είναι η εφαρμογή του συστήματος Plex Manufacturing Execution System (MES) στην BIC ΒΙΟΛΕΞ, το οποίο θα μας βοηθήσει να μεταβούμε από ένα παραδοσιακό, βασισμένο στο χαρτί, σύστημα σε μια προηγμένη, χωρίς χαρτί, λύση φέρνοντας μια σειρά από οφέλη, όπως βελτιωμένος έλεγχος αποθεμάτων, μείωση αποβλήτων, αποδοτικότητα του εξοπλισμού και αυτοματοποιημένη διαδικασία παραγωγής.

Ανακύκλωση υλικών, έξυπνα σημειωματάρια και τατουάζ

– Μέχρι στιγμής, η BIC είναι γνωστή για τα γραφικά, τους αναπτήρες και τις ξυριστικές μηχανές. Θα μείνετε σε αυτά ή θα επεκταθείτε και σε νέες αγορές;

– Στην BIC, αναζητούμε συνεχώς νέες ευκαιρίες για να καινοτομούμε και να διευρύνουμε το χαρτοφυλάκιό μας. Πράγματι, έχουμε ισχυρή κληρονομιά στα γραφικά, στους αναπτήρες και στις ξυριστικές μηχανές. Ωστόσο, διερευνούμε νέες κατηγορίες και αγορές για να προωθήσουμε την ανάπτυξη και να ανταποκριθούμε στις εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Τα τελευταία χρόνια, εισήλθαμε με επιτυχία στον κλάδο του «skin creative» με την εισαγωγή του BodyMark, της σειράς προσωρινών μαρκαδόρων τατουάζ. Την κίνηση αυτή ακολούθησαν οι εξαγορές εταιρειών που διαθέτουν προσωρινά τατουάζ, όπως η Inkbox και η Tattly. Επεκτείνουμε περαιτέρω αυτή την κατηγορία προϊόντων με προσωρινά τατουάζ – με διάρκεια στο δέρμα από λίγες ώρες έως αρκετές εβδομάδες ακόμη και μήνες. H ψηφιακή καινοτομία είναι ένας ακόμη τομέας που εστιάζουμε. Το 2020, αποκτήσαμε τη Rocketbook, έναν κατασκευαστή έξυπνων σημειωματάριων, που συνδυάζουν την παραδοσιακή γραφή με ψηφιακές δυνατότητες. Μέσω αυτής της εξαγοράς μπορούμε πλέον να προσφέρουμε προϊόντα που γεφυρώνουν το χάσμα μεταξύ αναλογικών και ψηφιακών εμπειριών, καλύπτοντας την αυξανόμενη ζήτηση για ευέλικτες και τεχνολογικά ολοκληρωμένες λύσεις. Εστιάζουμε συνεχώς στον εντοπισμό και στην επένδυση σε αναδυόμενες αγορές και κατηγορίες προϊόντων που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες της απλότητας, της υπευθυνότητας, της ακεραιότητας, της εφευρετικότητας, της ομαδικής εργασίας, καθώς και της βιωσιμότητας που μας χαρακτηρίζουν από την ίδρυσή μας έως σήμερα.

– Πόσο βιώσιμη είναι σήμερα η εταιρεία σας; Πολλά από τα προϊόντα σας είναι αναλώσιμα και κατασκευάζονται από πλαστικό; Θα αναλάβετε πρωτοβουλίες για να μειώσετε το περιβαλλοντικό σας αποτύπωμα;

– Στην BIC, πιστεύουμε στην ανάπτυξη απλών, ευρηματικών και αξιόπιστων προϊόντων για τους καταναλωτές μας σε όλο τον κόσμο. Πιστεύουμε επίσης ότι το κάνουμε αυτό με υπευθυνότητα, λαμβάνοντας υπόψη τον πλανήτη, την κοινωνία και τις μελλοντικές γενιές. Η βιωσιμότητα είναι βαθιά ριζωμένη στις αξίες της BIC και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των καθημερινών μας λειτουργιών. Η φιλοσοφία μας είναι να χρησιμοποιούμε πάντα τις ελάχιστες δυνατές πρώτες ύλες και να μην αφήνουμε τίποτα να πάει χαμένο. Ιστορικά αυτό μας βοήθησε να προσφέρουμε προϊόντα σε ελκυστική τιμή. Σήμερα μας επιτρέπει να ανταποκριθούμε στις ανησυχίες των καταναλωτών για τη βιωσιμότητα. Eτσι, έχουμε αναπτύξει μια φιλοσοφία για τα προϊόντα και τις συσκευασίες μας που βασίζεται στη μείωση της κατανάλωσης υλικών, στη χρήση ανακυκλωμένων ή εναλλακτικών υλικών, στη σχεδίαση και κατασκευή επαναγεμιζόμενων προϊόντων και συσκευασιών, όπου αυτό είναι δυνατόν και στη σχεδίαση και κατασκευή ανακυκλώσιμων προϊόντων και συσκευασιών. Με οδηγό το στρατηγικό μας σχέδιο, το Horizon Plan, έχουμε προχωρήσει στο επόμενο επίπεδο για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Oσον αφορά τη χρήση πλαστικών, η προσέγγισή μας δίνει έμφαση στην ανακύκλωση και την αξιοποίηση εναλλακτικών υλικών. Στην BIC ΒΙΟΛΕΞ, στην Ελλάδα, έχουμε επίσης ήδη μεταβεί στη χρήση 100% ανανεώσιμης ενέργειας.

Η φιλοσοφία μας είναι να χρησιμοποιούμε πάντα τις ελάχιστες δυνατές πρώτες ύλες και να μην αφήνουμε τίποτα να πάει χαμένο.

– Ποιες είναι οι προοπτικές στους τομείς δραστηριότητάς σας παγκοσμίως;

– Η άνοδος των ψηφιακών εργαλείων και του υβριδικού εργασιακού περιβάλλοντος ενισχύει τη ζήτηση για προϊόντα που ενσωματώνουν την παραδοσιακή γραφή με ψηφιακές δυνατότητες. Παράλληλα, στο ξύρισμα εξελίξεις, όπως η μηχανική ακριβείας και η βελτιωμένη ποιότητα των λεπίδων, αποτελούν βασικές κατευθύνσεις. Ωστόσο, όπως σας είπα ήδη, διαπιστώνουμε και μια μεγάλη και διευρυνόμενη έμφαση σ’ αυτό που εμείς αποκαλούμε εξατομίκευση και δημιουργικότητα: Σημειώνεται σημαντική τάση σε προϊόντα που επιτρέπουν την προσωπική έκφραση, όπως τα τατουάζ, τα εξατομικευμένα στιλό, αναπτήρες και ξυριστικές μηχανές. Ολα αυτά βεβαίως υπό την ομπρέλα της βιωσιμότητας των προϊόντων και της συσκευασίας: Υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για φιλικά προς το περιβάλλον και βιώσιμα προϊόντα γραφικής ύλης μια και οι καταναλωτές αναζητούν ολοένα και περισσότερο προϊόντα από ανακυκλωμένα ή ανακυκλώσιμα υλικά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT