Σε κρίση διαρκείας ο οίκος Burberry

Αλλάζει ξανά CEO μετά την επιβρά- δυνση πωλήσεων και την πτώση της μετοχής του

2' 24" χρόνος ανάγνωσης

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στον οίκο Burberry μετά τις απογοητευτικές επιδόσεις του πρώτου τριμήνου που τον οδήγησαν να εκδώσει προειδοποίηση για τα κέρδη, να αντικαταστήσει τον διευθύνοντα σύμβουλό του και να ακυρώσει την καταβολή μερίσματος. Ο βρετανικός όμιλος πολυτελείας προχώρησε σε αντικατάσταση του διευθύνοντος συμβούλου του, καθώς απέτυχε να ανταγωνιστεί εταιρείες όπως η Chanel και η Louis Vuitton.

Ο Τζόναθαν Ακερουντ αποχωρεί έπειτα από λιγότερο από δυόμισι χρόνια στη βρετανική εταιρεία και θα αντικατασταθεί από τον Τζόσουα Σούλμαν, πρώην διευθύνοντα σύμβουλο των Michael Kors, Coach και Jimmy Choo. Η τιμή της μετοχής, η οποία είχε χάσει σχεδόν το μισό της αξίας της από τότε που ανέλαβε ο Ακερουντ τον Απρίλιο του 2022, καταγράφει πτώση άνω του 10% στο χρηματιστήριο του Λονδίνου.

Η Burberry ανακοίνωσε επίσης τη Δευτέρα την αναστολή της καταβολής μερίσματος, δηλώνοντας ότι η επιβράδυνση των πωλήσεων στον τομέα των προϊόντων πολυτέλειας συνεχίστηκε και τον Ιούλιο. Η εταιρεία εκτιμά ότι αν η κατάσταση συνεχιστεί, θα καταγράψει ζημίες το πρώτο εξάμηνο του έτους, καθώς και κέρδη κάτω των εκτιμήσεων για το σύνολο του έτους. Το brand, που έγινε γνωστό για τα πανωφόρια του, έχει προσπαθήσει τα τελευταία χρόνια να πλασαριστεί ως μάρκα πολυτελείας υψηλών προδιαγραφών, αλλά αυτή η στροφή δεν έχει αποδώσει. Εν μέσω της ύφεσης στον κλάδο των προϊόντων luxury, στοχεύει πλέον σε λιγότερο εύπορους καταναλωτές. Ο οίκος μόδας έχει αλλάξει τον ένα δημιουργικό διευθυντή μετά τον άλλο και αρκετούς διευθύνοντες συμβούλους στην προσπάθειά του να αναζωογονήσει το εμπορικό του σήμα. Η εταιρεία προσέλαβε τον σχεδιαστή Ντάνιελ Λι τον Οκτώβριο του 2022, λίγο μετά την είσοδο του Ακερουντ. Το σχέδιο του Ακερουντ και του Λι –το οποίο απέτυχε– ήταν να υπενθυμίσουν στους πελάτες τη «βρετανικότητα» της Burberry, εστιάζοντας εκ νέου στα πανωφόρια και τα ρούχα για τη βροχή και υιοθετώντας ένα νέο λογότυπο εμπνευσμένο από την κληρονομιά της. Η Burberry αντιμετωπίζει προβλήματα την τελευταία δεκαετία μετά την αποχώρηση της Αντζελα Αχρεντς, έπειτα από την επιτυχημένη θητεία της. Η Αχρεντς αντικαταστάθηκε από τον Κρίστοφερ Μπέιλι, ο οποίος ανέλαβε τον διπλό ρόλο του CEO και του επικεφαλής δημιουργικού συμβούλου, εξοργίζοντας τους επενδυτές.

Ο Ιταλός Μάρκο Γκομπέτι προσλήφθηκε για να αντικαταστήσει τον Μπέιλι με στόχο να ανεβάσει την Burberry σε κατηγορία, αυξάνοντας τις τιμές και εστιάζοντας στο τμήμα με τις τσάντες και τα δερμάτινα αξεσουάρ. Ο Γκομπέτι προσέλαβε έναν συμπατριώτη του, τον Ρικάρντο Τίσι, ο οποίος ήταν γνωστός για τη δουλειά του στον Givenchy, αλλά δεν κατάφερε να αναζωπυρώσει πραγματικά τη ζήτηση για την Burberry.

Ο πρόεδρος Τζέρι Μέρφι δήλωσε τη Δευτέρα ότι η αγορά πολυτελείας αποδείχθηκε πιο δύσκολη από ό,τι αναμενόταν. «Λαμβάνουμε αποφασιστικά μέτρα για την επανεξισορρόπηση των προσφερόμενων προϊόντων μας, ώστε να είμαστε πιο οικείοι στους βασικούς πελάτες της Burberry, παρέχοντας παράλληλα σχετική καινοτομία», πρόσθεσε σχετικά με την αλλαγή στρατηγικής.

Τα έσοδα για τις 13 εβδομάδες που έληξαν στις 29 Ιουνίου μειώθηκαν κατά 22% σε 458 εκατ. στερλίνες (594 εκατ. δολάρια). Οι συγκρίσιμες πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων μειώθηκαν κατά 21%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT