Βουτιά στα κέρδη του ομίλου Swatch το πρώτο εξάμηνο

Βουτιά στα κέρδη του ομίλου Swatch το πρώτο εξάμηνο

Μεγάλη μείωση των πωλήσεων λόγω κάμψης της ζήτησης για είδη πολυτελείας στην Κίνα

1' 52" χρόνος ανάγνωσης

Η δραστική κάμψη του καταναλωτικού ενδιαφέροντος στην Κίνα για τα ρολόγια και τα κοσμήματα της μεγαλύτερης ωρολογοποιίας διεθνώς, Swatch Group, προκάλεσε μεγάλη μείωση των λειτουργικών κερδών της κατά 70% το πρώτο εξάμηνο. Οπως ήταν αναμενόμενο, οι ειδήσεις αυτές κατέφεραν καίριο πλήγμα στη μετοχή της, η οποία χθες στο χρηματιστήριο της Ζυρίχης καταβαραθρώθηκε έως και 10%, ενώ συνολικά από τις αρχές της χρονιάς έχει χάσει 17% της αξίας της. Η χθεσινή αποδυνάμωση της μετοχής είναι η σοβαρότερη από τον Μάρτιο του 2020.

Ο όμιλος, του οποίου τα εμπορικά σήματα περιλαμβάνουν την Omega, την Blancpain και τα κοσμήματα Harry Winston, ανέφερε μείωση 70% στα λειτουργικά κέρδη και 14% πτώση στις πωλήσεις στους πρώτους έξι μήνες του έτους. Τα οικονομικά αποτελέσματα αυτά καταδεικνύουν την κάμψη της ζήτησης για είδη πολυτελείας στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά του κλάδου. Οι καταναλωτές εκεί αποφεύγουν τις αγορές ακριβών ειδών. Ο διευθύνων σύμβουλος της Swatch, Νικ Χάγιεκ, σε συνέντευξή του, δήλωσε ότι η εταιρεία μείωσε την παραγωγή κατά περισσότερο από 20%, διατηρώντας, ωστόσο, το εργατικό δυναμικό της αμετάβλητο, ώστε να ξεπεράσει την ύφεση. «Το μεγάλο πλήγμα για εμάς είναι πραγματικά η Κίνα», είπε.

Ο Χάγιεκ εξέφρασε την άποψη ότι η συγκεκριμένη αγορά, συμπεριλαμβανομένων του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο, θα εξακολουθεί να δημιουργεί προβλήματα για ολόκληρο τον κλάδο ειδών πολυτελείας μέχρι το τέλος του έτους. Τα δε εμπορικά σήματα με πιο προσιτές τιμές, όπως εκείνα των Swatch και Tissot, θα έχουν καλύτερη απόδοση από τις πολυτελείς μάρκες, όπως η Omega, η Blancpain και η Breguet, συμπλήρωσε ο επικεφαλής της Swatch. Κατά τον αναλυτή της RBC, που ειδικεύεται στον κλάδο, Πιράλ Ντανάνια, τα αποτελέσματα του ομίλου Swatch Group είναι χειρότερα από τα προβλεπόμενα και αναμένει «ουσιώδη αναθεώρηση κερδών προς τα κάτω». Στη Swatch συμβαίνει ό,τι και στις άλλες ωρολογοποιίες πολυτελείας, δηλαδή δέχεται πιέσεις από τη στιγμή που η κλιμάκωση του πληθωρισμού υποχρέωσε καταναλωτές και καταναλώτριες να περιορίσουν τις αγορές τους μετά την πανδημία. Τις δε μεγαλύτερες δυσκολίες δέχονται οι όχι και τόσο πλούσιοι καταναλωτές, οπότε αυτό μεταφράζεται σε λιγότερες αγορές ρολογιών με χαμηλές και μεσαίες τιμές.

Τέλος, αξίζει να επισημανθεί ότι η διοίκηση της Swatch, η οποία ελέγχεται από την πανίσχυρη οικογένεια Χάγιεκ της Ελβετίας, έχει συγκρουστεί με ορισμένους μετόχους της, που επέκριναν την εταιρική διακυβέρνηση και την απόδοση των τιμών των μετοχών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT