Ενα ακόμη πρόστιμο επέβαλε η ΡΑΣ στην Hellenic Train

Ενα ακόμη πρόστιμο επέβαλε η ΡΑΣ στην Hellenic Train

Το νέο πρόστιμο σχετίζεται τόσο με τη στελέχωση των τρένων όσο και με τα πιστοποιητικά των μηχανοδηγών

2' 35" χρόνος ανάγνωσης

Βροχή προστίμων από τη ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων) για παραβάσεις της σιδηροδρομικής νομοθεσίας, γραμμές που «στραβώνουν» στον προαστιακό της Πάτρας από τις ακραία υψηλές θερμοκρασίες, ακυρώσεις δρομολογίων, εξώδικα κατά των εταιρειών για θέματα ασφαλείας, ακινητοποιήσεις αμαξοστοιχιών και στο βάθος… συζητήσεις μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train για την επίλυση οικονομικών εκκρεμοτήτων.

Αυτή είναι η εικόνα του, κατά τα άλλα, πράσινου αυτού μέσου μεταφοράς, με τα περιστατικά ταλαιπωρίας των επιβατών, στα λειτουργικά τμήματα του δικτύου, να διαδέχονται το ένα το άλλο.

Τελευταία εξέλιξη: το πρόστιμο ύψους 40.000 ευρώ που επέβαλε η ΡΑΣ στην Hellenic Train διαπιστώνοντας παραβάσεις στη σιδηροδρομική νομοθεσία (γενικό κανονισμό κίνησης κ.λπ.) που σχετίζονται τόσο με τη στελέχωση των τρένων όσο και με τα πιστοποιητικά των μηχανοδηγών. Μάλιστα, δεν έχει περάσει ούτε μήνας από τότε που έγινε γνωστό άλλο πρόστιμο της ΡΑΣ ύψους 50.000 ευρώ κατά της εταιρείας.

Αυτή τη φορά πρόκειται για δύο περιστατικά, στα οποία ενεπλάκησαν συρμοί της Ηellenic Train, το ένα αφορά τον θανάσιμο τραυματισμό – αυτοκτονία πεζής γυναίκας από την επιβατική αμαξοστοιχία 53 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) στην περιοχή Μυτιληνάκια στις 4 Σεπτεμβρίου του 2023, ενώ το άλλο αφορά τον τραυματισμό ατόμου από την επιβατική αμαξοστοιχία 57 στη διάβαση Σεπολίων την 1η Ιανουαρίου 2024. Για το πρώτο, ο ΟΣΕ σε πόρισμά του είχε γνωστοποιήσει στη ΡΑΣ πως η παρουσία της πεζής εντός της γραμμής ήταν αδικαιολόγητη και παράνομη. Αν και οι μηχανοδηγοί φρέναραν και παρά τα ηχητικά σήματα και τα σφυρίγματα τελικά ο τραυματισμός της δεν αποτράπηκε. Ωστόσο η απόφαση της ΡΑΣ αναφέρει πως και για τα δύο περιστατικά η Hellenic Train δεν απέστειλε στη ΡΑΣ σχετικό πόρισμα διερεύνησης.

Στην απόφασή της η Αρχή υποστηρίζει πως και στις δύο περιπτώσεις επιβαλλόταν η παρουσία δύο αδειοδοτημένων και πιστοποιημένων μηχανοδηγών καθώς πρόκειται για δρομολόγια, σε τμήματα των οποίων η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι μεγαλύτερη των 120 χλμ./ ώρα. Παράλληλα, το σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών ETCS, τη μία από τις ασφαλιστικές δικλίδες του σιδηροδρόμου, δεν είναι λειτουργικό στις αμαξοστοιχίες. Κενά και ως προς τα πιστοποιητικά των μηχανοδηγών εντοπίζει η ΡΑΣ, τονίζοντας πως και για τα δύο ελεγχόμενα ατυχήματα ο μηχανοδηγός οφείλει να διαθέτει εκτός από την άδεια, πιστοποιητικό μηχανοδήγησης στο οποίο να αναγράφονται όχι μόνο υποδομές αλλά και το τροχαίο υλικό που επιτρέπεται να μηχανοδηγεί. «Δεν τηρήθηκε η σχετική διαδικασία αναφορικά με την έκδοση πιστοποιητικού μηχανοδήγησης και ως εκ τούτου δεν ενημερώθηκε το σχετικό μητρώο πιστοποιητικών», λέει η απόφαση της Αρχής. Σημειώνεται πως το πρόστιμο επιβλήθηκε και για παράβαση προηγούμενης σύστασης που είχε γίνει στη σιδηροδρομική εταιρεία.

Ωστόσο, πηγές της Αρχής λένε πως σε πρόσφατο αιφνίδιο έλεγχο σε 7 αμαξοστοιχίες της Hellenic Train δεν εντοπίστηκε μηχανοδηγός χωρίς τα απαιτούμενα πιστοποιητικά, ένδειξη πως υπάρχει συμμόρφωση με τις σχετικές νομοθεσίες. Παράλληλα, σε συζητήσεις για την επίλυση, μεταξύ άλλων, οικονομικών εκκρεμοτήτων που αφορούν κυρίως τις διαφιλονικούμενες οφειλές για τα τέλη υποδομής βρίσκονται οι δύο επιχειρήσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην έχει υπογραφεί από το 2020 μεταξύ των δύο εταιρειών η σύμβαση πρόσβασης στην εθνική σιδηροδρομική υποδομή. Πηγές πάντως υποστηρίζουν πως υπάρχουν ανοιχτά θέματα που διαμορφώνουν την εξέλιξη των συζητήσεων, μεταξύ αυτών οι αποζημιώσεις που διεκδικεί η Hellenic Train από το Δημόσιο για τον κορωνοϊό, για τον «Daniel» κ.λπ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT