«Παγώνει» η διαδικασία παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένος Βόλου

«Παγώνει» η διαδικασία παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένος Βόλου

Μετά το α΄ τρίμηνο του 2025 η ιδιωτικοποίηση, λόγω των έργων αποκατάστασης του λιμένος που πρέπει να προηγηθούν

2' 3" χρόνος ανάγνωσης

«Παγωμένη» θα παραμείνει η διαδικασία παραχώρησης της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ), τουλάχιστον μέχρι και το πρώτο τρίμηνο του 2025. Οχι όμως εξαιτίας της ένστασης κατά της απόφασης του ΤΑΙΠΕΔ να ανακηρύξει προτιμώμενο επενδυτή τον πλειοδότη Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, που κατέθεσε η μειοδότρια Goldair. Αλλά επειδή τα έργα αποκατάστασης του λιμένος από τα ακραία καιρικά φαινόμενα (καταιγίδες «Daniel» και «Elias») τον Σεπτέμβριο του 2023 δεν πρόκειται να έχουν ολοκληρωθεί νωρίτερα, γεγονός που δεν επιτρέπει στο ΤΑΙΠΕΔ να παραδώσει όπως πρέπει το λιμάνι. Υπενθυμίζεται πως οι καταιγίδες αυτές οδήγησαν στη συσσώρευση φερτών υλικών στη λιμενολεκάνη δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στον ελλιμενισμό πλοίων στο λιμάνι του Βόλου.

Η διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ, που απαιτείται για την ανάθεση των εργασιών που πρέπει να γίνουν προκειμένου να αποκατασταθεί πλήρως η επιχειρησιακή λειτουργία του λιμένα Βόλου, θα ξεκινήσει κατά πάσα βεβαιότητα τον Σεπτέμβριο και θα διεξαχθεί με πολύ σφιχτές προθεσμίες προκειμένου να κερδηθεί χρόνος. Ετσι, ο ανάδοχος που θα πρέπει να αναλάβει την απομάκρυνση των φερτών υλικών από τη λιμενολεκάνη –τα οποία υπολογίζονται σε 700.000 κυβικά μέτρα έπειτα από βυθομετρικές αποτυπώσεις που διενήργησε ο ΟΛΒ– εκτιμάται ότι θα έχει αναδειχθεί έως τα τέλη Οκτωβρίου και κατόπιν υπολογίζεται ότι απαιτούνται περίπου έξι μήνες για την ολοκλήρωση των εργασιών. Ο προϋπολογισμός για το έργο αναμένεται να είναι της τάξης των 5 εκατ., τα οποία θα καταβάλει ο ΟΛΒ, καθώς έχει εξασφαλιστεί αυτή η χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Εν τω μεταξύ, τη Δευτέρα το Συμβούλιο της Επικρατείας απεφάνθη ότι κακώς η Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) δήλωσε αναρμόδια να αποφασίσει επί της σχετικής ένστασης της Goldair. Επομένως, τώρα η τελευταία θα πρέπει να υποβάλει νέα αίτηση ακύρωσης του διαγωνισμού στην ΕΑΔΗΣΥ και εφόσον δεν ικανοποιηθεί από την απόφασή της έχει το δικαίωμα να προσφύγει εκ νέου στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η Goldair ισχυρίζεται ότι επειδή ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Παναγιώτης Σταμπουλίδης συμμετέχει και ως μη εκτελεστικό μέλος στο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, εκπροσωπώντας το ΤΑΙΠΕΔ, που παραμένει μέτοχος μειοψηφίας εκεί, ενδέχεται να υπήρξε προνομιακή πληροφόρηση της διοίκησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης κατά τη διαγωνιστική διαδικασία.

Ωστόσο, ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, πέραν των άλλων νομικών δικλίδων ασφαλείας που έχουν προβλεφθεί ακριβώς γι’ αυτούς τους λόγους στο ταμείο ιδιωτικοποιήσεων, απείχε από όλες τις συνεδριάσεις των διοικητικών συμβουλίων αλλά και των σχετικών επιτροπών που ασχολήθηκαν με το ζήτημα του διαγωνισμού για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου, τόσο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης όσο και του ΤΑΙΠΕΔ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT