Οι Ελληνες ξόδεψαν 35 δισ. ευρώ το 2023 για ηλεκτρονικές αγορές

Οι Ελληνες ξόδεψαν 35 δισ. ευρώ το 2023 για ηλεκτρονικές αγορές

17,5 δισ. δαπανήθηκαν για αγορά φυσικών αγαθών, 10,7 δισ. για ταξίδια (κρατήσεις, εισιτήρια κ.λπ.) και τα υπόλοιπα για υπηρεσίες

1' 52" χρόνος ανάγνωσης

Περίπου 35 δισ. ευρώ ξόδεψαν το 2023 οι καταναλωτές στην Ελλάδα για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών με το μεγαλύτερο μέρος αυτών, 17,5 δισ. ευρώ, να δαπανάται για την αγορά φυσικών αγαθών. Το ποσό των 10,7 δισ. ευρώ δαπανάται για ταξίδια (κρατήσεις, εισιτήρια κ.λπ.) και τα υπόλοιπα για την αγορά υπηρεσιών. Τα παραπάνω προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από την έρευνα της εταιρείας Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.

Από τα 17,5 δισ. ευρώ για την αγορά φυσικών αγαθών, τα 3,1 δισ. ευρώ αφορούν την αγορά ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, τα 2,6 δισ. ευρώ λευκές συσκευές, ενώ 2,4 δισ. ευρώ δαπάνησαν το 2023 οι καταναλωτές στην Ελλάδα για την αγορά ρούχων από το Διαδίκτυο.

Από τα στοιχεία αυτά αποδεικνύεται αν μη τι άλλο ότι αν και παλαιότερα οι καταναλωτές προτιμούσαν να αγοράζουν από φυσικά καταστήματα, καθώς ήθελαν να διαπιστώσουν εάν ταιριάζουν στον χώρο τους (σε ό,τι αφορά τις λευκές συσκευές) ή εάν τους κάνουν (όπως στην περίπτωση των ειδών ένδυσης), πλέον δεν διστάζουν να προμηθεύονται τα παραπάνω προϊόντα από το Διαδίκτυο.

Σε 1,7 δισ. ευρώ έφτασαν οι δαπάνες για την αγορά ειδών υπόδησης, σε 1,1 δισ. ευρώ για αγορά καλλυντικών, ενώ 1,1 δισ. ευρώ ήταν και η δαπάνη για την αγορά ειδών παντοπωλείου. Αντίστοιχη ήταν και η δαπάνη, 1,1 δισ. ευρώ, για την ηλεκτρονική αγορά έτοιμων γευμάτων, κυρίως μέσω των γνωστών πλατφορμών παραγγελιοληψίας ή και διανομής.

Με βάση τη συχνότητα παραγγελιών, αυτά που αγοράζουμε πιο τακτικά από το Internet είναι ρούχα (48%), έτοιμα γεύματα (43%) και προϊόντα ομορφιάς (38%).

Σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες, από τα 6,7 δισ. ευρώ που δαπανήθηκαν το 2023, τα 3,1 δισ. ευρώ αφορούσαν την αγορά ασφαλιστικών υπηρεσιών, 600 εκατ. ευρώ διαδικτυακά στοιχήματα και άλλα 600 εκατ. ευρώ την αγορά εισιτηρίων για πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις. Περί το μισό δισεκατομμύριο ευρώ πληρώσαμε το 2023 για συνδρομητικές υπηρεσίες τηλεόρασης, μουσικής και για ηχητικά βιβλία (audiobooks).

Τέλος, από τα 10,7 δισ. ευρώ για ταξίδια, τα 4,7 δισ. ευρώ αφορούσαν την αγορά αεροπορικών εισιτηρίων, τα 3,7 δισ. ευρώ κρατήσεις σε ξενοδοχεία και 0,7 δισ. ευρώ ταξίδια με πτήσεις τσάρτερ και οργανωμένα ταξίδια, πακέτα διακοπών κ.ο.κ.

Βασικό κίνητρο πλέον για τις ηλεκτρονικές αγορές αποτελούν οι χαμηλότερες τιμές, με το 27% των καταναλωτών να δίνει αυτή την απάντηση, με την εξοικονόμηση χρόνου να έρχεται δεύτερη (18%).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT