Οι Ελληνες επιλέγουν την αθλητική ένδυση

Οι Ελληνες επιλέγουν την αθλητική ένδυση

Αύξηση της αγοράς από το 2018 – Sneakers, φόρμες και φούτερ με κουκούλα προτιμώνται για καθημερινό και επίσημο ντύσιμο

2' 33" χρόνος ανάγνωσης

Κολάν, sneakers, αθλητικές φόρμες, φούτερ με κουκούλα κ.ά. Εάν γυρίσει κανείς το βλέμμα του θα παρατηρήσει πως αυτά τα ενδύματα πλέον επιλέγονται από τους καταναλωτές καθημερινά ακόμη και σε πιο… επίσημες περιστάσεις. Φούστες με sneaker, κολάν με πιο κομψά Τ-shirt, άνετα παντελόνια με αθλητικά παπούτσια, γενικώς… κομψά αθλητικά ρούχα που συνδυάζονται με το καθημερινό ντύσιμο. Πρόκειται για μία τάση που άρχισε να εκδηλώνεται ακόμη πιο έντονα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, περίοδο κατά την οποία μεγάλη μερίδα του κόσμου αναγκαζόταν να δουλεύει από το σπίτι βάζοντας για λίγο στην άκρη τις γόβες και τα πιο… επίσημα ενδύματα. «Το πρώτο πεντάμηνο του 2024 το μερίδιο των sneaker και των πιο athleisure υποδημάτων έχει σημειώσει αύξηση 25% σε σύγκριση με πέρυσι. Εάν και πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση σε σύγκριση με άλλα είδη υποδημάτων, δεν είναι το κυρίαρχο είδος σε αυτή την κατηγορία, η οποία περιλαμβάνει πιο επίσημα υποδήματα, πέδιλα, outdoor (υποδήματα για πεζοπορία) κ.λπ.», αναφέρουν στην «Κ» πηγές γνωστής αλυσίδας καταστημάτων.

Τα αθλητικά ρούχα για μεγάλη μερίδα καταναλωτών μπορούν να φορεθούν πλέον ανά πάσα στιγμή. Με αυτή την άποψη συμφωνούν 8 στους 10 καταναλωτές, που συμμετείχαν σε πρόσφατη έρευνα της Klarna, από την οποία προκύπτει πως οι Ελληνες έχουν αρχίσει όλο και περισσότερο να υιοθετούν το αθλητικό στυλ στην καθημερινότητά τους. Αντίθετα, μόλις το 9,6% από τους 1.066 Ελληνες καταναλωτές της έρευνας, πιστεύει ότι τα αθλητικά ενδύματα πρέπει να φοριούνται μόνο κατά την άσκηση. H αγορά των αθλητικών ειδών (sportswear – ένδυση και υπόδηση για όλες τις ηλικίες) στην Ελλάδα σημειώνει άνοδο τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με στοιχεία του Euromonitor που έχει στη διάθεσή της η «Κ», οι λιανικές πωλήσεις σε αξία έχουν σημειώσει αύξηση σχεδόν 31% από το 2018-2023. Ειδικότερα, αυτές το 2018 έφτασαν στα 692 εκατ. ευρώ, ανήλθαν στα 754,5 εκατ. ευρώ το 2019 και μειώθηκαν στα 660,4 εκατ. ευρώ το 2020. Ανέκαμψαν ωστόσο εκ νέου το 2021, παρά τα lockdowns και το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων. Ετσι, οι πωλήσεις τότε έφτασαν τα 751,3 εκατ. ευρώ, αυξήθηκαν κατά 14,5% το 2022 στα 860,2 εκατ. και έκλεισαν στα 905,6 εκατ. ευρώ το 2023 (+5,27%). Από το 2018-2023 ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης αυτής της αγοράς ανήλθε στο 5,5%.

Σύμφωνα με την έρευνα της Klarna, οι καταναλωτές παρατηρούν πως όλο και περισσότερα brands ενσωματώνουν στις συλλογές τους την αθλητική ένδυση για καθημερινό στυλ, τάση που δεν περιορίζεται μόνο στα brands αθλητικής ένδυσης αλλά έχει επεκταθεί και σε δημοφιλείς οίκους μόδας. «Υπάρχει μία στροφή σε πιο άνετα ρούχα. Οπως και στην υπόδηση η ζήτηση για comfort shoes αυξάνεται», λέει στην «Κ» ο Ρότζερ Βρεχόπουλος, πρόεδρος του ΕΛΣΕΒΒΥΕ (Ελληνικός Σύνδεσμος Βιοτεχνιών και Βιομηχανιών υποδηματοποιίας Ελλάδας). Το 33% των καταναλωτών παρατηρεί πως πολλά fashion brands έχουν προσθέσει τα τελευταία χρόνια σειρές αθλητικών ενδυμάτων στις συλλογές τους, ενώ το 35,3% επισημαίνει και την αναβίωση εμβληματικών ειδών ένδυσης, όπως οι φόρμες της Adidas, τα αθλητικά παπούτσια Nike Air Force κ.ά. Τι αγοράζουν οι Ελληνες; Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το 80% προτιμάει να αγοράζει αθλητικές μάρκες όπως Adidas, Nike, New Balance κ.λπ., με την πλειονότητα να ψωνίζει από τα πολυκαταστήματα (Intersport, Cosmos Sport) κ.ά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT