Αναταραχή παρά την αύξηση πωλήσεων στον οίκο Tiffany

Αναταραχή παρά την αύξηση πωλήσεων στον οίκο Tiffany

Τρία χρόνια μετά την εξαγορά του από την LVMH, οι στόχοι δεν έχουν επιτευχθεί

2' 44" χρόνος ανάγνωσης

Η εξαγορά των 16 δισ. δολαρίων του οίκου κοσμημάτων Tiffany & Co. από τον γαλλικό κολοσσό LVMH κατέστησε τον τελευταίο έναν από τους μεγαλύτερους πωλητές κοσμημάτων στον κόσμο. Τρία χρόνια αργότερα, το ακριβότερο απόκτημα στον τομέα κοσμημάτων που έχει καταγραφεί δεν ακολουθεί την προσχεδιασμένη πορεία, όπως αναφέρει το Bloomberg. Συνολικά μιλώντας, η βιομηχανία κοσμημάτων επιβραδύνεται, οι πωλήσεις στο Tiffany δεν ανταποκρίνονται στους φιλόδοξους στόχους της LVMH και ο ιδρυτής και επικεφαλής της, ο μεγιστάνας Μπερνάρ Αρνό, συνιστά υπομονή. Κι ενώ τα έσοδα του Tiffany αυξήθηκαν υπό την αιγίδα της LVMH, ορισμένοι προσφάτως αποχωρήσαντες υπάλληλοί του είπαν ότι είχε θέσει ανέφικτους στόχους πωλήσεων. Το προσωπικό λάμβανε χαμηλότερες προμήθειες από ό,τι στο παρελθόν, με αποτέλεσμα εργαζόμενοι να μετακινηθούν σε ανταγωνιστικούς ομίλους, μεταφέροντας μαζί τους και μερικούς πιστούς πελάτες του Tiffany, σύμφωνα με έγκυρες –πλην ανώνυμες– πηγές.

Στελέχη του μετακινούνται σε ανταγωνιστικούς ομίλους, μεταφέροντας μαζί τους και μερικούς πιστούς πελάτες.

Ο Μπερνάρ Αρνό οικοδόμησε την καριέρα του αγοράζοντας επώνυμους οίκους και ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιό τους και τις πωλήσεις τους. Από το 2021, οπότε και απέκτησε τον διάσημο οίκο Tiffany, οι ετήσιες πωλήσεις έχουν ήδη αυξηθεί περίπου 1,5 δισ. δολάρια. «Είμαι πολύ σίγουρος για το Tiffany, αλλά χρειάζεται χρόνος», είπε ο μεγιστάνας στο Businessweek. Την εποπτεία της επέκτασης των δραστηριοτήτων του οίκου κοσμημάτων ανέθεσε σε ένα από τα παιδιά του, τον Αλεξάντρ Αρνό, σε συνεργασία με τον διευθύνοντα σύμβουλο Αντονι Λεντρού. Σήμερα, όμως, οι οπισθοδρομήσεις στις πωλήσεις και οι αποχωρήσεις του προσωπικού εντείνουν τις πιέσεις στον νεαρό Αρνό να αναβαθμίσει τις επιδόσεις του οίκου Tiffany, για τον οποίο έκανε από νωρίς εκθαμβωτικές διαφημιστικές εκστρατείες. Σ’ αυτές συμμετείχαν διασημότητες, όπως η Μπιγιονσέ, ο Τζέι-Ζ και ο ποπ σταρ Τζιμίν, βοηθώντας να γίνει πιο σύγχρονο και παγκόσμιο το εμπορικό σήμα, ενώ αυξήθηκαν και οι τιμές. Ο αναλυτής του κλάδου, Ροτζέριο Φουτζιμόρι της Stifel, επισημαίνει ότι ο οίκος Tiffany ενισχύει τις συλλογές κοσμημάτων του, αναβαθμίζει τα καταστήματά του και επενδύει περισσότερο στο μάρκετινγκ. Ο ίδιος αναμένει φέτος να αναπτυχθεί 1% έως 2%, περίπου στο μισό του ρυθμού αύξησης εσόδων του βραχίονα κοσμημάτων της ανταγωνίστριας Richemont.

Το ποια είναι τα ζητήματα του Tiffany είναι εμφανή στο εμβληματικό κατάστημά του στην Πέμπτη Λεωφόρο της Ν. Υόρκης, το οποίο αποδίδει το 10% των συνολικών πωλήσεων και πρωταγωνίστησε στην ταινία του 1961 «Πρόγευμα στο Τίφανις». Η LVMH μετονόμασε το κατάστημα σε «The Landmark» τον Απρίλιο του 2023, έπειτα από μια ανακαίνιση περίπου 350 εκατ. δολαρίων. Το προσωπικό απέκλινε συνεχώς των μηνιαίων στόχων πωλήσεων το καλοκαίρι και το φθινόπωρο, αλλά ο οίκος τους διπλασίασε. Η διοίκηση μάλλον πίστευε ότι θα μπορούσαν οι εργαζόμενοι να αψηφήσουν την επιβράδυνση του κλάδου. Ο στόχος τον Δεκέμβριο του 2023 ήταν πωλήσεις άνω των 60 εκατ. δολαρίων έναντι περίπου 30 εκατ. δολαρίων το 2022. Πολλοί από το προσωπικό ήταν σοκαρισμένοι, διότι προ της εξαγοράς του Tiffany, οι στόχοι πωλήσεων συνήθως αυξάνονταν 5%-10% κάθε χρόνο, όχι 100%, κάτι που φάνηκε αβάσιμο. Τελικά, το προσωπικό πούλησε εμπορεύματα αξίας 50 εκατ. δολαρίων. Ηταν το μεγαλύτερο ποσό που είχε αποκομίσει το κατάστημα- σύμβολο εδώ και χρόνια, αλλά αποδείχθηκε ανεπαρκές για την εκπλήρωση των υψηλότερων στόχων. Τέλος, αρκετοί εργαζόμενοι αποχώρησαν για ανταγωνιστικούς οίκους, όπως Cartier και Harry Winston, αντικαταστάθηκαν από υπαλλήλους άλλων εμπορικών σημάτων της LVMH, ενώ προσλήφθηκαν και εργαζόμενοι χωρίς τεχνογνωσία στους πολύτιμους λίθους και στα κοσμήματα, κάτι που εκτιμάτο ανέκαθεν στην εταιρεία, τουλάχιστον προ της εποχής Αρνό.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT