Κάμψη στην Κίνα για τους πολυτελείς οίκους

Κάμψη στην Κίνα για τους πολυτελείς οίκους

Σημαντική πτώση πωλήσεων για LVMH, Burberry, Swatch, Richemont και Hugo Boss

1' 35" χρόνος ανάγνωσης

«Λυγίζουν» οι οίκοι ειδών πολυτελείας υπό το βάρος της καταναλωτικής αβεβαιότητας στην Κίνα, η οποία ανέκαθεν στήριζε τις πωλήσεις στον κλάδο. Επιπλέον επιβάρυνση για μερικές από τις κορυφαίες μάρκες πολυτελείας διεθνώς αποτελεί η νέα πολιτική του Πεκίνου, που έχει στόχο να καταπνίξει τις συνήθειες επίδειξης πλούτου. Ενδεικτικά, ο οίκος LVMH, που κρατάει τα σκήπτρα στον διεθνή κλάδο της πολυτέλειας, είδε πτώση των πωλήσεων το β΄ τρίμηνο κατά 14% στην Ασία, έπειτα από συρρίκνωση 6% το α΄ τρίμηνο κυρίως λόγω της Κίνας. Και βέβαια πρόκειται για πρόβλημα σε ολόκληρο τον σχετικό τομέα, αφού οι Κινέζοι καταναλωτές περιορίζουν τις ακριβές αγορές, ενώ χάρη στα νέα μέτρα της κυβέρνησης κλείνουν πολλοί λογαριασμοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επειδή επιδίδονταν σε επίδειξη πλούτου.

Η μετοχή του οίκου, υπό την ομπρέλα του οποίου βρίσκονται 75 μεγάλες μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των Louis Vuitton, Dior και Tiffany, έχει υποχωρήσει κατά σχεδόν 20% τον τελευταίο χρόνο. Αξιοσημείωτη ζημία έχει υποστεί και η βρετανική Burberry, η οποία κατέγραψε πτώση τουλάχιστον 20% στις πωλήσεις στην ηπειρωτική Κίνα σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα. Επίσης, η ελβετική ωρολογοποιία Swatch Group (Blancpain, Longines και Omega) επικαλέστηκε την ασθενή ζήτηση στην Κίνα για την πτώση των πωλήσεών της κατά 14,4% το πρώτο εξάμηνο.

Η Richemont, στην οποία ανήκει η Cartier, είχε πτώση 27% στις πωλήσεις της στην Κίνα, στο Χονγκ Κονγκ και στο Μακάο το β΄ τρίμηνο. Τέλος, ο γερμανικός γίγαντας της μόδας, Hugo Boss, υποβάθμισε τις προβλέψεις του για τις πωλήσεις του 2024, επικαλούμενος ασθενή καταναλωτική ζήτηση σε μεγάλες αγορές, όπως η Κίνα και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Οπως δείχνουν και τα τελευταία στοιχεία, η κινεζική οικονομία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από την ύφεση της πανδημίας, καθώς τόσο η ανάπτυξη του δεύτερου τριμήνου όσο και τα στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις του Ιουνίου ήταν χαμηλότερα των προσδοκιών. Εν μέσω αβεβαιότητας και αλλαγής των καταναλωτικών τάσεων, οι κινεζικές αρχές προσπαθούν να καταστείλουν το φαινόμενο της υπερφίαλης επίδειξης πλούτου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT