Η Ινδία, πύλη της Κίνας για εξαγωγές προς τη Δύση

Η Ινδία, πύλη της Κίνας για εξαγωγές προς τη Δύση

Η δημιουργία κινεζικών εργοστασίων στην Ινδία θα είχε οφέλη και για τις δύο μεγάλες ασιατικές χώρες

1' 51" χρόνος ανάγνωσης

Η Ινδία δείχνει τις καλές της προθέσεις στη γείτονα χώρα του Βορρά. Η ετήσια έκθεση για την οικονομία της συνιστά την προσέλκυση επενδύσεων από την Κίνα αντί της ενσωμάτωσής της στον δικό της μηχανισμό εφοδιασμού. Αυτό σημαίνει ότι δημιουργείται ένα σύστημα για εταιρείες-κολοσσούς ανεξαρτήτως κλάδου, από τη Shein έως την BYD, για να συνεχίσουν να πωλούν στις δυτικές αγορές παρά την κλιμακούμενη καχυποψία προς τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας. Πολλά εξαρτώνται από το πώς θα εξελιχθεί ο σινοαμερικανικός εμπορικός πόλεμος. Σε έρευνα η ανώτατη οικονομική σύμβουλος της Ινδίας Β. Ανάντα Ναασγκεσβαράν παρουσίασε τις δύο επιλογές για να επωφεληθεί η χώρα από τις εταιρείες που μεταφέρουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους μακριά από την Κίνα. Υποστηρίζει ότι είναι αποτελεσματικότερο να δοθούν κίνητρα στις εταιρείες αυτές να δημιουργήσουν εργοστάσια στην Ινδία και από εκεί να εξάγουν στις αγορές της Δύσης παρά να εισάγουν εξαρτήματα κατασκευασμένα στην Κίνα για συναρμολόγηση και επανεξαγωγή. Το στοίχημα σε επενδύσεις και όχι σε εισαγωγές χαμηλής αξίας θα περιόριζε το ετήσιο έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της Ινδίας με την Κίνα, το οποίο ανέρχεται σε 85 δισ. δολ. Συν τοις άλλοις, θα προστατεύσει την Ινδία έναντι οποιωνδήποτε μελλοντικών κινήσεων του Πεκίνου για περιορισμό των καίριων εξαγωγών. Οι ιδέες που περιέχονται στην έρευνα δεν μεταφράζονται απαραίτητα σε δράση πολιτικής.

Εντούτοις, η τάση να προσελκυσθούν άμεσες κινεζικές επενδύσεις βρήκε έναν συνήγορο στο πρόσωπο της υπουργού Οικονομικών Νιρμάλας Σιταραμάν. Είναι και το πρώτο μέλος της κυβέρνησης συνασπισμού του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι, που εγκολπώθηκε την ιδέα. Αυτή η θέση είναι σημαντική διότι διατυπώνεται τέσσερα χρόνια αφότου η Ινδία ενίσχυσε τον έλεγχο των επενδύσεων από τους γείτονές της, μετά μια αψιμαχία με τα κινεζικά στρατεύματα. Τα σημάδια της αποκλιμάκωσης, πάντως, είναι ορατά και αλλού. Ο γίγαντας της ταχείας μόδας Shein, ο οποίος ετοιμάζεται να εισαχθεί στο Λονδίνο, συνεργάζεται με την ινδική εταιρεία των 242 δισ. δολ. Reliance Industries για προμήθεια εμπορευμάτων. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία SAIC Motor συγκρότησε κοινοπραξία με τον όμιλο JSW τον Μάρτιο για κατασκευή και πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ινδία. Αυτές είναι ακόμη εξαιρέσεις, όμως. Από πέρυσι τον Μάρτιο, 54 προτάσεις άμεσων ξένων επενδύσεων από την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ ανέμεναν επίσημη έγκριση. Είναι μια υπενθύμιση ότι κύκλοι του ινδικού κατεστημένου νιώθουν άβολα με το άνοιγμα προς την κινεζική πρωτεύουσα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT