Στα 223,3 εκατ. ανήλθαν οι πωλήσεις της «Μπάρμπα Στάθης» το 2023

Στα 223,3 εκατ. ανήλθαν οι πωλήσεις της «Μπάρμπα Στάθης» το 2023

Στις κατεψυγμένες ζύμες η μεγαλύτερη άνοδος, αύξηση κατά 16,4% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση στα EBITDA του ομίλου

2' 30" χρόνος ανάγνωσης

Οι κατεψυγμένες ζύμες ήταν αυτές που φαίνεται ότι έδωσαν τη μεγαλύτερη ώθηση στις πωλήσεις και στα κέρδη του ομίλου «Μπάρμπα Στάθης», με τις πιο «παραδοσιακές» για το συγκεκριμένο σήμα κατηγορίες, αυτές των κατεψυγμένων λαχανικών και των φρέσκων σαλατών, να χαρακτηρίζονται από πολύ μικρότερη ανάπτυξη, αλλά ακόμη και αρνητική επίδραση στα κέρδη.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την οικονομική έκθεση για τη χρήση του 2023, οι ενοποιημένες πωλήσεις της «Μπάρμπα Στάθης» διαμορφώθηκαν το 2023 σε 223,3 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 8,7% σε σύγκριση με το 2022. Η μεγαλύτερη αύξηση, 12%, καταγράφηκε στις πωλήσεις των κατεψυγμένων ζυμών, ενώ στα κατεψυγμένα λαχανικά και στις φρέσκες σαλάτες η ανάπτυξη ήταν 3,7% και 2,3% αντιστοίχως.

Σε επίπεδο ομίλου, τα EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων) παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 16,4% και διαμορφώθηκαν σε 33,4 εκατ. ευρώ έναντι 28,7 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, οδηγούμενα από την αύξηση των πωλήσεων στον κλάδο των κατεψυγμένων ζυμών, και αντίστοιχα το περιθώριο EBITDA για τον όμιλο διαμορφώθηκε σε 14,9% (από 13,9% το 2022) αντικατοπτρίζοντας τις αυξημένες πωλήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε επίπεδο μητρικής, τα EBITDA μειώθηκαν κατά 6,8% σε σύγκριση με το 2022, καθώς η εταιρεία αποφάσισε την απορρόφηση σημαντικού τμήματος των κοστολογικών αυξήσεων.

Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 18,7 εκατ. ευρώ έναντι 17,1 εκατ. ευρώ το 2022 παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 9,5%, ως αποτέλεσμα της αύξησης των πωλήσεων κατεψυγμένων ζυμών, κυρίως λόγω των εξαγωγών.

Οι καθαρές πωλήσεις από εξαγωγές κατά το 2023, σε επίπεδο ομίλου, σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά 18,2% σε σχέση με το 2022 και πλέον αντιπροσωπεύουν το 32,9% των πωλήσεών του (από περίπου 30,2% το 2022). Αναλυτικά, η αύξηση στα κατεψυγμένα λαχανικά ήταν 10,6% και στις κατεψυγμένες ζύμες 19%.

Οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις στο σύνολο της αγοράς επηρέασαν σημαντικά την κατανάλωση κατεψυγμένων λαχανικών το 2023, δημιουργώντας δύο πολύ διαφορετικές εικόνες κατά τη διάρκεια της χρονιάς: μια έντονη συρρίκνωση στο πρώτο πεντάμηνο (κατά 5%) και μια σημαντική αύξηση στο επτάμηνο που ακολούθησε, απόρροια των προωθητικών ενεργειών που εφήρμοσε η εταιρεία. Η μείωση της κατανάλωσης σε όγκο ήταν 0,2% στο έτος, ενώ σε αξία αυξήθηκε κατά 8,2% λόγω των ανατιμήσεων. Το μερίδιο της «Μπάρμπα Στάθης» διαμορφώθηκε στην κατηγορία σε 54,4% σε αξία και 41,3% σε όγκο.

Πτώση σε όγκο 3,1% και αύξηση σε αξία 6,5%, επίσης λόγω των ανατιμήσεων, σημείωσε η αγορά της κατεψυγμένης ζύμης το 2023. Το μερίδιο της «Χρυσής Ζύμης» (θυγατρική του ομίλου «Μπάρμπα Στάθης») διαμορφώθηκε σε αξία στο 18,1% και σε όγκο στο 14,5%.

Το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον επηρέασε και την κατανάλωση στις κομμένες και πλυμένες σαλάτες (single & mixed) παρουσιάζοντας πτώση 1% σε όγκο, ενώ σε αξία η αγορά σημείωσε αύξηση κατά 4,4% το 2023, απόρροια των ανατιμήσεων στην αγορά. Το μερίδιο της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 11,6% σε όγκο και 12,6% σε αξία.

Για την τρέχουσα χρήση ο όμιλος αναμένει περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων και των κερδών του μέσω της ενδυνάμωσης της παρουσίας του στην εγχώρια αγορά, μέσω της περαιτέρω ανάπτυξης της εξαγωγικής δραστηριότητάς του, αλλά και μέσω της ανάπτυξης πωλήσεων της «Μακεδονική – Χαλβατζής», την οποία η «Μπάρμπα Στάθης» εξαγόρασε το 2023.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT