Από 1ης Δεκεμβρίου σε εφαρμογή το ψηφιακό δελτίο αποστολής

Από 1ης Δεκεμβρίου σε εφαρμογή το ψηφιακό δελτίο αποστολής

Σε δύο περιόδους θα ενεργοποιηθεί η ηλεκτρονική παρακολούθηση της διακίνησης αγαθών – Ποιες επιχειρήσεις εντάσσονται στην πρώτη φάση

2' 0" χρόνος ανάγνωσης

Ηλεκτρονική παρακολούθηση της διακίνησης αγαθών, με στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, θέτει σε εφαρμογή η ΑΑΔΕ με την ενεργοποίηση του ψηφιακού δελτίου αποστολής. Τα χρονοδιαγράμματα και οι λεπτομέρειες της διαδικασίας καθορίστηκαν σε υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε χθες.

Πρόκειται για τον τρίτο πυλώνα της ψηφιακής παρακολούθησης των συναλλαγών, όπως εξήγησε ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής, μετά την ψηφιακή έκδοση παραστατικών στο myDATA και τη διασύνδεση των POS με τα ταμειακά συστήματα των επιχειρήσεων.

Με την καθιέρωση του ψηφιακού δελτίου αποστολής, τα δεδομένα διαβιβάζονται σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA από την έναρξη της διακίνησης μέχρι την παραλαβή τους από τον αγοραστή. Τα παραστατικά είναι ψηφιακά και αντικαθιστούν τα χάρτινα δελτία αποστολής, καθιστώντας διαφανέστερη τη διακίνηση, αφού τα χάρτινα δελτία μπορούσαν εύκολα να «εξαφανιστούν» αν δεν μεσολαβούσε έλεγχος, όπως και γινόταν συχνά. Ετσι, η συναλλαγή έμενε αφορολόγητη.

Με κοινή απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χρήστου Δήμα και του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή καθορίστηκαν οι περίοδοι, οι φάσεις και το χρονοδιάγραμμα για την ψηφιακή παρακολούθηση διακίνησης αγαθών για τις υπόχρεες επιχειρήσεις. Επίσης, με απόφαση του κ. Πιτσιλή εξειδικεύθηκαν το περιεχόμενο και ο μορφότυπος των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης και άλλες λεπτομέρειες.

Το μέτρο θα εφαρμοστεί σε δύο περιόδους. Στην πρώτη περίοδο εντάσσονται οι επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα άνω των 200.000 ευρώ και επιχειρήσεις ανεξαρτήτως ύψους ακαθάριστων εσόδων, που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένους τομείς. Μεταξύ των τελευταίων, ο κλάδος των οικοδομικών υλικών, όπου εκτιμάται ότι υπάρχει μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή. Επίσης, σύμφωνα με την απόφαση, στην πρώτη φάση εφαρμογής εντάσσονται οι κλάδοι ενεργειακών προϊόντων (καύσιμα), φαρμακευτικών προϊόντων και ιατρικών αναλωσίμων και παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιοκάρπου. Ολες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις εντάσσονται στη δεύτερη περίοδο εφαρμογής.

Επίσης, η απόφαση ορίζει δύο φάσεις υλοποίησης. Στην α΄ φάση περιλαμβάνονται οι βασικές λειτουργίες έκδοσης και διαβίβασης δελτίων αποστολής στο myDATA και στη β΄ φάση η ψηφιακή παρακολούθηση διακίνησης, μεταφορτώσεων και παράδοσης αγαθών.

Η α΄ φάση για τις επιχειρήσεις της πρώτης περιόδου γίνεται υποχρεωτική από 1/12/24. Για τις επιχειρήσεις της δεύτερης περιόδου γίνεται υποχρεωτική από 1/4/2025. Η β΄ φάση προβλέπει υποχρεωτική εφαρμογή από 1/4/2025.

«Με το ψηφιακό δελτίο αποστολής στην πλατφόρμα myDATA, που τίθεται σε εφαρμογή», δήλωσε ο κ. Δήμας, «έχουμε για πρώτη φορά τη δυνατότητα να παρακολουθούμε άμεσα και αποτελεσματικά τη διακίνηση των αγαθών. Ενα πολύ σημαντικό βήμα για τις επιχειρήσεις, καθώς απλοποιούμε διαδικασίες, αλλά την ίδια στιγμή είναι σημαντικό βήμα και για την πολιτεία, καθώς ενισχύουμε τη διαφάνεια και αντιμετωπίζουμε τη φοροδιαφυγή και το λαθρεμπόριο».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT