Σε εξέλιξη πρόγραμμα έργων μέσω ΣΔΙΤ ύψους άνω των 5 δισ. ευρώ

Σε εξέλιξη πρόγραμμα έργων μέσω ΣΔΙΤ ύψους άνω των 5 δισ. ευρώ

Σε ποιους διαγωνισμούς έχει προκύψει ανάδοχος και ποιοι είναι στο στάδιο υποβολής δεσμευτικών προσφορών

2' 3" χρόνος ανάγνωσης

Πρόοδος έχει αρχίσει να σημειώνεται έπειτα από πολύμηνες (ή ακόμα και πολυετείς) καθυστερήσεις στο πρόγραμμα έργων μέσω ΣΔΙΤ, ύψους άνω των 5 δισ. ευρώ. Σε αρκετούς διαγωνισμούς, είτε έχει προκύψει ανάδοχος και αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης, είτε έχει προγραμματιστεί η υποβολή δεσμευτικών προσφορών, ενώ άλλοι πάλι έχουν εισέλθει στη δεύτερη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Πρόσφατα, το σχήμα ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή – ΤΙΤΑΝ υπέβαλε δεσμευτική προσφορά για το έργο των 200 εκατ. ευρώ, που αφορά την κατασκευή της δεύτερης μονάδας διαχείρισης απορριμμάτων της Θεσσαλονίκης. Το συγκεκριμένο έργο θα καλύψει τις ανάγκες 10 δήμων της Περιφέρειας Θεσσαλονίκης κι έχει χωροθετηθεί σε έκταση 150-200 στρεμμάτων, κοντά στον ΧΥΤΑ Μαυρορράχης.

Τον προσεχή Σεπτέμβριο αναμένεται να υποβληθούν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές, έπειτα από σχεδόν τέσσερα χρόνια(!) και για την κατασκευή φοιτητικών εστιών για λογαριασμό του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Το έργο των 107 εκατ. ευρώ διεκδικούν ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Αβαξ, Intrakat, Ακτωρ Παραχωρήσεις και η κοινοπραξία της ΑΤΕΣΕ με τον όμιλο Metlen (Μυτιληναίος).

Επίσης, τον Σεπτέμβριο είναι προγραμματισμένη η υποβολή δεσμευτικών προσφορών και για τρία έργα ΣΔΙΤ ύδρευσης/άρδευσης. Πρόκειται για το έργο που αφορά το αρδευτικό δίκτυο Υπέρειας νομού Λάρισας – Ορφανών νομού Καρδίτσας, ύψους 107 εκατ. ευρώ, εκείνο για το αρδευτικό σύστημα του Αλμωπαίου Πέλλας, ύψους 98,5 εκατ. ευρώ, κι ένα ακόμα ύψους 169 εκατ. ευρώ, που αφορά τη μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς.

Τα έργα αυτά διεκδικούνται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την κοινοπραξία Metlen – Μεσόγειος, την κοινοπραξία Ακτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat και την κοινοπραξία των εταιρειών Αβαξ – Θαλής – Γκολιόπουλος.

Στο στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου έχουν εισέλθει όμως και δύο μεγάλα οδικά έργα ύψους 700 εκατ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα. Το μεγαλύτερο από τα δύο αφορά τη σύνδεση Θεσσαλονίκης – Εδεσσας, ύψους 445 εκατ. ευρώ, το οποίο διεκδικούν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Αβαξ και η κοινοπραξία Ακτωρ Παραχωρήσεις – Μetlen (Μυτιληναίος). Το έτερο έργο, για το οποίο επίσης έχει ξεκινήσει η φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου είναι το Δράμα – Αμφίπολη, προϋπολογισμού 248,54 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να αναβαθμίσει τη σύνδεση με την Εγνατία Οδό. Το φυσικό αντικείμενο αφορά τα τμήματα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα, συνολικού μήκους περί τα 43 χλμ.

Επίσης, στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου βρίσκεται και το ΣΔΙΤ των Δικαστικών Μεγάρων της Κρήτης, ύψους 70 εκατ. ευρώ, που αφορά την ανέγερση νέου μεγάρου στο Ηράκλειο, επιφάνειας 24.550 τ.μ., και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου. Το έργο διεκδικούν οι Ακτωρ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat και το σχήμα Μυτιληναίος – ΑΤΕΣΕ.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT