Aύξηση εσόδων το α΄ εξάμηνο για Coca-Cola HBC

Aύξηση εσόδων το α΄ εξάμηνο για Coca-Cola HBC

Η εταιρεία αναθεώρησε προς τα πάνω τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους

Σε αναθεώρηση προς τα πάνω των προβλέψεών της για την πορεία των πωλήσεων και των λειτουργικών κερδών της προχώρησε χθες η διοίκηση της Coca-Cola HBC, παρά το γεγονός μάλιστα ότι υπάρχει αυξημένη αβεβαιότητα μεταξύ των καταναλωτών, καθώς και πολλές γεωπολιτικές εξελίξεις. Αιτία για την αναβάθμιση των προβλέψεων αποτέλεσαν οι ισχυρές επιδόσεις που πέτυχε ο όμιλος το α΄ εξάμηνο του 2024.

Ειδικότερα, η Coca-Cola HBC ανακοίνωσε χθες ότι αναμένει για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση κατά 8%-12% σε σύγκριση με το 2023, ενώ η αρχική πρόβλεψη ήταν αύξηση 6%-7%.

Επίσης, αναμένει ότι τα λειτουργικά κέρδη της σε οργανική βάση θα αυξηθούν κατά 7% έως 12%, ενώ η προηγούμενη πρόβλεψη ήταν αύξηση 3% έως 9%. Ακόμα, αναμένει αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο σε συγκρίσιμη βάση μεταξύ χαμηλού και μεσαίου μονοψήφιου ποσοστού, ως αποτέλεσμα της συνδυασμένης επίδρασης του πληθωρισμού, των συναλλαγματικών διαφορών από συναλλαγές και των συναλλαγματικών διαφορών μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του ομίλου.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες ο όμιλος, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν σε οργανική βάση κατά 13,6%, στα 5,17 δισ. ευρώ, με την αύξηση σε δημοσιευμένη βάση να είναι αρκετά μικρότερη, 3,1%, λόγω των δυσμενών συναλλαγματικών μεταβολών στις αναδυόμενες αγορές. Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε σε οργανική βάση κατά 3,1%, με όλες τις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη. Τα ανθρακούχα αναψυκτικά σημείωσαν άνοδο 0,9%, τα ενεργειακά ποτά 32,8% και ο καφές 21,6%. Οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν στο δεύτερο τρίμηνο κατά 4,2%, με όλες τις αγορές να σημειώνουν αύξηση.

Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη κατέγραψαν αύξηση κατά 7,5% σε οργανική βάση και διαμορφώθηκαν σε 564,1 εκατ. ευρώ. Το συγκρίσιμο μεικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά 100 μονάδες βάσης, κάτι που οφείλεται στην επιβράδυνση του πληθωρισμού και στην επίδραση στο κόστος πρώτων υλών.

Στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, παρά την υψηλή συγκριτική βάση, χάρη στην ισχυρή υλοποίηση και στην έναρξη νωρίτερα των φετινών εποχικών προωθητικών ενεργειών, οι οποίες ευνοήθηκαν από τη χρονική συγκυρία του Πάσχα. Σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, χάρη κυρίως στην Coke Zero, ενώ και τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενηλίκους σημείωσαν ισχυρή επίδοση, με χαμηλή διψήφια αύξηση. Ο καφές κατέγραψε διψήφιο ποσοστό αύξησης στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10%-20%, ενώ η κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημείωσε χαμηλή διψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στο εμφιαλωμένο νερό.

Η μεγαλύτερη ανάπτυξη σε οργανική βάση σημειώθηκε στις αναδυόμενες αγορές, με τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις να ενισχύονται κατά 22,7%, αλλά τα λειτουργικά κέρδη να μειώνονται κατά 8,6% λόγω και της αρνητικής επίδρασης από τις μεταβολές των συναλλαγματικών ισοτιμιών στη Νιγηρία και στην Αίγυπτο. Στις αναπτυσσόμενες αγορές τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11,5% και τα λειτουργικά κέρδη κατά 62,3%, ενώ στις ανεπτυγμένες αγορές τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 4,4% και τα λειτουργικά κέρδη κατά 11,1%.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT