Αύξηση πωλήσεων και κερδών το 2023 για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Αύξηση πωλήσεων και κερδών το 2023 για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Ανοδο μόλις κατά 1% σε όγκο σημείωσαν οι πωλήσεις της μπίρας, ενώ των οινοπνευματωδών ποτών κατά 11%

2' 11" χρόνος ανάγνωσης

Η αύξηση κυρίως του όγκου πωλήσεων των οινοπνευματωδών ποτών, στην οποία πλέον η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει ισχυρή παρουσία μετά την ανάληψη της αποκλειστικής διανομής του χαρτοφυλακίου της Bacardi, και λιγότερο η αύξηση των πωλήσεων μπίρας, που λόγω των κακών καιρικών συνθηκών κατά το β΄ και το γ΄ τρίμηνο του 2023 επλήγη σημαντικά, βρίσκεται πίσω από τη νέα αύξηση των πωλήσεων και κυρίως της κερδοφορίας της θυγατρικής του ομίλου Heineken στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση που δημοσίευσε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) οι πωλήσεις της εταιρείας διαμορφώθηκαν το 2023 στα 455 εκατ. ευρώ έναντι 416,38 εκατ. ευρώ το 2022, καταγράφοντας αύξηση 9,27%. Οι καθαρές πωλήσεις, χωρίς δηλαδή να συμπεριλαμβάνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, ανήλθαν σε 315,13 εκατ. ευρώ το 2023 έναντι 279,88 εκατ. ευρώ το 2022. Τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 11,3%, σε 48,41 εκατ. ευρώ από 43,46 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 37,52 εκατ. ευρώ από 33,43 εκατ. ευρώ το 2022. Το μέρισμα που θα δώσει η ελληνική θυγατρική στους μετόχους της Heineken ανέρχεται σε 36,55 εκατ. ευρώ, με το υπόλοιπο των καθαρών κερδών να διανέμεται στα διοικητικά στελέχη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.

Η αύξηση των καθαρών κερδών οφείλεται, σύμφωνα με την εταιρεία, στην αύξηση των καθαρών πωλήσεων κατά 12,6% σε αξία, λόγω κυρίως της αύξησης του όγκου των πωλήσεων συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων Bacardi. Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά στην εγχώρια αγορά οι πωλήσεις της μπίρας σε όγκο αυξήθηκαν μόλις κατά 1% το 2023, ενώ των οινοπνευματωδών ποτών κατά 11%, με την μπίρα να πλήττεται από το βροχερό Πάσχα του 2023, τον βροχερό Μάιο και Ιούνιο, αλλά και τις φονικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου. Καθοριστικό ρόλο, επίσης, διαδραμάτισαν και καταστροφικές πυρκαγιές σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, όπως για παράδειγμα στη Ρόδο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην οικονομική έκθεση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας γίνεται αναφορά στην επικείμενη εκδίκαση της αγωγής που έχει καταθέσει η Ζυθοποιία Μακεδονίας – Θράκης (μπίρα Βεργίνα) στην ολλανδική Δικαιοσύνη, θέμα το οποίο είχε αποκαλύψει η «Καθημερινή» στο φύλλο της 30ής Ιουλίου 2024. Η εν λόγω αγωγή θα συζητηθεί στο Αμστερνταμ στις 3 Σεπτεμβρίου 2024 και με αυτή η Ζυθοποιία Μακεδονίας – Θράκης ζητεί αποζημίωση επικαλούμενη ζημία που υπέστη λόγω στρέβλωσης του ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά, θεωρώντας υπεύθυνη τόσο την Αθηναϊκή Ζυθοποιία όσο και τον όμιλο Heineken. Επίσης, στην έκθεση αναφέρεται και η αγωγή αποζημίωσης για τον ίδιο λόγο που έχει καταθέσει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, θυγατρική του ομίλου Carlsberg. Πάντως, στη δεύτερη αυτή αγωγή οι διάδικοι έχουν ζητήσει αναστολή της διαδικασίας.

Στην οικονομική έκθεση σημειώνεται ότι είναι αδύνατη η πρόβλεψη του αποτελέσματος των παραπάνω διαδικασιών, εάν δηλαδή θα κληθεί τελικά να καταβάλει αποζημιώσεις ή όχι.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT