«Βλέπουν» Ελλάδα οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες

«Βλέπουν» Ελλάδα οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες

Παραμένει ακόμα όμως χαμηλό το μερίδιό τους στην τουριστική αγορά

Καθώς ο ελληνικός τουρισμός αναπτύσσεται, ολοένα και περισσότερες διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες επιδιώκουν να αυξήσουν το αποτύπωμά τους στην Ελλάδα.

Η διείσδυσή τους ως ποσοστό του συνολικού ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας παραμένει ιδιαίτερα χαμηλή σε σύγκριση με το ευρωπαϊκό αλλά και τον διεθνή μέσο όρο και εντοπίζεται μόνο στις υψηλότερες κατηγορίες των τεσσάρων και κυρίως πέντε αστέρων.

Σε σύνολο 10.047 ξενοδοχείων στα τέλη του 2023 λειτουργούν 444.389 δωμάτια με συνολικά 887.748 κλίνες, σύμφωνα με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας. Ομως, μόνο 205 ξενοδοχεία, με 29.204 δωμάτια λειτουργούν από 39 συνολικά διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες, σύμφωνα με στοιχεία της GBR Consulting. Ο λόγος για διεθνείς αλυσίδες που δεν λειτουργούν στο πλαίσιο ενός ευρύτερου ταξιδιωτικού οργανισμού όπως για παράδειγμα η TUI.

Ενδιαφέρον

Τα τελευταία λίγα χρόνια όμως έχει αυξηθεί το διεθνές ενδιαφέρον και πολύ μεγάλες πολυτελείς αλυσίδες όπως η Mandarin, η One & Only, η Hilton Worldwide, η Six Senses και άλλες είτε έχουν ήδη κλείσει είτε εξετάζουν συμφωνίες για τη συνεργασία τους με ελληνικές μονάδες υψηλής αξιολόγησης. Η εξέλιξη αποτελεί, σύμφωνα με τους ειδικούς, προσαρμογή της χώρας στο διεθνές μοντέλο λειτουργίας των ξενοδοχείων, που πλέον διαχωρίζει την ιδιοκτησία του ακινήτου από τη διαχείριση του ξενοδοχείου και το branding του από μεγάλο οίκο φιλοξενίας. Μοντέλο που αντιδιαστέλλεται με το παραδοσιακό για την Ελλάδα οικογενειακό μοντέλο ιδιοκτησίας και διαχείρισης των ξενοδοχείων. Το τελευταίο παραμένει ισχυρό σε ελληνικά brands που έχουν πλέον αποκτήσει διεθνή εμβέλεια όπως η Grecotel και το Mitsis Hotels και ακόμα περισσότερο στα ελληνικά brands που έχουν καταφέρει να επεκταθούν και στο εξωτερικό, όπως τα Ikos του ομίλου Sani/Ikos που λειτουργεί ήδη δύο ξενοδοχεία και τα επόμενα χρόνια θα λειτουργεί τέσσερα στη Δυτική Μεσόγειο και στην Ιβηρική.

Η διείσδυσή τους εντοπίζεται μόνο στις υψηλότερες κατηγορίες των τεσσάρων και κυρίως των πέντε αστέρων.

Ωστόσο η χαμηλή ακόμα διείσδυση των ξένων ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Ελλάδα αναμένεται να κινητοποιήσει περισσότερους τέτοιους ομίλους να αναζητήσουν συμφωνίες με ελληνικές επιχειρήσεις.

Τα πεντάστερα

Αυτό είναι ήδη ορατό στα πολυτελή ξενοδοχεία. Με βάση τα στοιχεία της GBR Consulting, το 20% των πεντάστερων ξενοδοχείων, που διαθέτουν το 26% των δωματίων της κατηγορίας, ελέγχεται από διεθνείς αλυσίδες ή συνεργάζεται με τέτοιες, ενώ μόλις το 5% των τετράστερων ξενοδοχείων, που διαθέτουν το 11% των δωματίων της κατηγορίας, έχει τέτοιες συνεργασίες.

«Βλέπουν» Ελλάδα οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες-1
Καθώς ο ελληνικός τουρισμός αναπτύσσεται, ολοένα και περισσότερες διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες επιδιώκουν να αυξήσουν το αποτύπωμά τους στην Ελλάδα. Πλέον, έχει αυξηθεί το διεθνές ενδιαφέρον και πολύ μεγάλες πολυτελείς αλυσίδες όπως η Mandarin, η One & Only, η Hilton Worldwide, η Six Senses και άλλες είτε έχουν ήδη κλείσει είτε εξετάζουν συμφωνίες για τη συνεργασία τους με ελληνικές μονάδες υψηλής αξιολόγησης. Στη φωτογραφία, το One & Only Aesthesis στα παλιά Αστέρια της Γλυφάδας.

Πριν από λίγες εβδομάδες, τον φετινό Ιούλιο δηλαδή, η Hilton ανακοίνωσε ότι επέκτεινε το χαρτοφυλάκιό της στην Ελλάδα με ακίνητα από τη συλλογή Small Luxury Hotels of the World (SLH), τα οποία είναι πλέον διαθέσιμα μέσω των καναλιών κρατήσεων του ομίλου. Η SLH διαθέτει 25 ξενοδοχεία στην Ελλάδα, αυξάνοντας τα συνολικά ξενοδοχειακά ακίνητα με τα οποία συνεργάζεται η Hilton στη χώρα σε 34, με πάνω από 2.200 δωμάτια. Περιλαμβάνει 8 ακίνητα της συλλογής Curio Collection και ένα Tapestry στα Χανιά. Με αυτή τη συμφωνία, η Hilton έχει εισέλθει στο top 10 των διεθνών αλυσίδων στην Ελλάδα.

Πώς διαμορφώνονται όμως τα μερίδια αγοράς αυτών των μεγάλων ξένων ξενοδοχειακών αλυσίδων σε όρους δωματίων στο σύνολο των συγκροτημάτων που έχουν τέτοιες συνεργασίες; Η Marriott International ελέγχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην ελληνική αγορά, με το 19% του συνολικού αριθμού να ελέγχεται από αυτήν και ακολουθούν με 9% ο όμιλος Sani/Ikos και η Wyndham Hotels & Resorts. Στην επόμενη θέση είναι η Hilton Worldwide με μερίδιο 7%. Από 5% μερίδιο ελέγχουν η HyattInternational, η Accor και η Domes Resorts. Ακόμα μερίδια αγοράς της τάξης του 4% εμφανίζονται να ελέγχουν η ισπανική Melia Hotels International και η InterContinental Hotels Group (IHG). Μικρότερα μερίδια ελέγχουν όμως 29 διεθνείς αλυσίδες που αθροιστικά αντιστοιχούν στο 28% των ξενοδοχείων με τέτοιες συνεργασίες στην Ελλάδα.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT