Ολυμπιακοί Αγώνες και τοποθέτηση προϊόντων

Ολυμπιακοί Αγώνες και τοποθέτηση προϊόντων

Οι νέοι δρόμοι που άνοιξε το Παρίσι με LVMH και Samsung.

2' 9" χρόνος ανάγνωσης

H εικόνα με όσους και όσες έλαβαν τα μετάλλιά τους τοποθετημένα σε δίσκους με το σήμα της Louis Vuitton, προτού τους παραδώσουν ένα έξυπνο κινητό τηλέφωνο Samsung για να βγάλουν μια αυτοφωτογραφία νίκης, δείχνει να προαναγγέλλει μια νέα εποχή Ολυμπιακών Αγώνων. Αυτή εμπεριέχει την (διαφημιστική) τοποθέτηση προϊόντων, την οποία θα αναβαθμίσει περαιτέρω το Λος Αντζελες σε μία τετραετία. Η φωτογραφία στο βάθρο δεν οργανώθηκε τυχαία. Ο νοτιοκορεατικός όμιλος Samsung ανέφερε στο Reuters ότι ξεκίνησε συνομιλίες με τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή 18 μήνες πριν από τους Αγώνες για να σχεδιάσουν το ζήτημα της τοποθέτησης προϊόντος. Η οριακή τοποθέτηση ειδών από διακεκριμένους χορηγούς, όπως οι LVMH και Samsung στο Παρίσι, είναι ενδεικτική τού πώς οι εν λόγω αναζητούν νέες εμπορικές ευκαιρίες στο πλαίσιο μιας διοργάνωσης, η οποία εξακολουθεί να υπόκειται σε αυστηρούς κανόνες για τη διαφήμιση. Η Samsung είπε ότι η στρατηγική αυτή «οδήγησε στο να δοθούν κίνητρα και να γίνει πιο εμφανές το νέο Galaxy Z Flip6 παγκοσμίως», αν και δεν υπεισήλθε σε λεπτομέρειες για τις πωλήσεις του από τότε που ξεκίνησαν οι Αγώνες έως τη λήξη τους.

Εν τω μεταξύ, οι διαδικτυακές αναζητήσεις για τον όμιλο LVMH αυξήθηκαν κατά 43% στις Ηνωμένες Πολιτείες την πρώτη εβδομάδα των Αγώνων, σύμφωνα με τον όμιλο ψηφιακής ανάλυσης Captify. Κατά την τελετή έναρξης δε, οι καλλιτέχνιδες Lady Gaga, Αγιά Νακαμούρα και Σελίν Ντιόν φορούσαν ενδύματα του οίκου Dior, που ανήκει στον οίκο LVMH, ενώ η εκδήλωση περιλάμβανε ολιγόλεπτο βίντεο που παρουσίαζε το σχέδιο και την κατασκευή των πυρσών της Ολυμπιακής Φλόγας και των δίσκων των μεταλλίων από τη Louis Vuitton. «Το Παρίσι έχει προχωρήσει σημαντικά για όλους και δημιούργησε κάτι σαν το απόλυτο λούνα παρκ των εμπορικών σημάτων», δήλωσε ο Στιβ Μάρτιν, ιδρυτικός συνεργάτης της MSQ Sport and Entertainment, μιας εταιρείας αθλητικού μάρκετινγκ. Στη φετινή ολυμπιακή διοργάνωση, τόσο οι χορηγοί όσο και τα ηλεκτρονικά μέσα χρησιμοποίησαν την τοποθέτηση προϊόντων, τους φορείς επιρροής και τους σχολιαστές διασημοτήτων, όπως ο Αμερικανός ράπερ Snoop Dogg, για να προσεγγίσουν το νεανικό κοινό και τις νέες αγορές. Η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή αυτή την εβδομάδα δήλωσε ότι ασπάζεται την τάση και τη διευκολύνει.

Οι διοργανωτές του Λος Αντζελες το 2028 λένε ότι οι Αγώνες τους, με προϋπολογισμό στα 6,9 δισ. δολ., θα χρηματοδοτηθούν ιδιωτικά μέσω ενός συνδυασμού χορηγιών, εσόδων από εισιτήρια, δικαιωμάτων τηλεοπτικής μετάδοσης και εμπορευμάτων, και όχι με χρήματα των φορολογουμένων. Πάντως, η αυξημένη τοποθέτηση προϊόντων στο Παρίσι είναι πιθανό να προκαλέσει συζητήσεις για το πόσο μακριά θα φθάσει αυτή η προωθητική εκστρατεία. Ο Μάικλ Πέιν, πρώην διευθυντής μάρκετινγκ της ΔΟΕ, είπε: «Αν αφήσεις αυτό το τζίνι να βγει από το μπουκάλι, δεν θα το βάλεις ποτέ πίσω».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT