Στην κατηγορία της βρεφικής πάνας εισέρχεται η Septona

Στην κατηγορία της βρεφικής πάνας εισέρχεται η Septona

Σε επόμενη φάση η εταιρεία θα προχωρήσει στην τοποθέτηση των νέων προϊόντων και σε ξένες αγορές

1' 55" χρόνος ανάγνωσης

Σε «παιχνίδι» για τρεις αναμένεται να εξελιχθεί η διεκδίκηση των μεριδίων αγοράς στην κατηγορία της βρεφικής πάνας, καθώς οι καθιερωμένες εδώ και χρόνια πολυεθνική Procter & Gamble (P&G) και η ελληνική ΜΕΓΑ θα βρεθούν αντιμέτωπες με τη νεοεισερχόμενη στην κατηγορία, την ελληνική Septona. Η τελευταία, εδώ και λίγες εβδομάδες, αξιοποιώντας την ισχυρή παρουσία που έχει στην κατηγορία των μωρομάντηλων και στην κατηγορία βρεφικών – παιδικών καλλυντικών, έχει τοποθετήσει στα ράφια των σούπερ μάρκετ βρεφικές πάνες στη σειρά «Calm n Care», στην ίδια σειρά που είναι και τα άλλα προϊόντα για βρέφη.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Δεκέμβριο σε συνέντευξή της στην «Καθημερινή» της Κυριακής η Κωνσταντίνα Ευαγγελίου, επικεφαλής της Septona, ερωτηθείσα σχετικά είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο εισόδου στην κατηγορία της βρεφικής πάνας. Η εταιρεία, η οποία έτσι κι αλλιώς έχει έντονα εξαγωγικό χαρακτήρα, αναμένεται να προχωρήσει σε επόμενη φάση στην τοποθέτηση των νέων προϊόντων και σε ξένες αγορές.

Το στοίχημα, πάντως, της κατάκτησης μεριδίου στην εγχώρια αγορά είναι εξαιρετικά δύσκολο για δύο βασικούς λόγους: πρώτον, λόγω της εξαιρετικά ισχυρής θέσης που έχουν οι P&G και η ΜΕΓΑ. Δεν είναι τυχαίο ότι τα σήματα βρεφικών πανών Pampers και Babylino χρησιμοποιούνται συχνά για να χαρακτηρίσουν όλη την κατηγορία, κατηγορία μάλιστα στην οποία η ιδιωτική ετικέτα έχει χαμηλό μερίδιο. Σημαντική θέση έχει το σήμα Lupilu της Lidl, η οποία όμως συχνά τοποθετεί στα ράφια της και βρεφικές πάνες της P&G.

Ο δεύτερος λόγος που καθιστά δύσκολο το στοίχημα για τη Septona είναι η υπογεννητικότητα που μαστίζει την Ελλάδα, με τον αριθμό των γεννήσεων να βαίνει διαρκώς μειούμενος. Ακριβώς, βεβαίως, γι’ αυτόν τον λόγο η εταιρεία κοιτάζει και τις ξένες αγορές. Κρίσιμο ρόλο θα διαδραματίσει η τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει –ήδη είναι σε εξέλιξη έντονο πρόγραμμα προωθητικών ενεργειών και διαγωνισμοί– σε μια κατηγορία, όπου η εγχώρια αγορά δεν θεωρείται φθηνή σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη και με τις τιμές να είναι σχετικά χαμηλές μόνο στο πλαίσιο προσφορών. Ας σημειωθεί ότι η τιμή ανά τεμάχιο, έπειτα από προσφορές τύπου έκπτωση 50%, είναι στην Ελλάδα στα ίδια επίπεδα με αυτά της Γερμανίας, χωρίς στην τελευταία η τιμή να είναι αποτέλεσμα προσφοράς. Η Septona, η οποία ιδρύθηκε το 1975, διαθέτει πέντε εργοστάσια στα Οινόφυτα και ένα στη Βουλγαρία, ενώ το 60% της παραγωγής της πωλείται εκτός Ελλάδας. Οι πωλήσεις της το 2023 εκτιμάται ότι διαμορφώθηκαν κοντά στα 114 εκατ. ευρώ.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT