Boeing: Αναστέλλει τις δοκιμαστικές πτήσεις του 777X – Παρουσιάστηκε ελάττωμα σε εξάρτημα

Boeing: Αναστέλλει τις δοκιμαστικές πτήσεις του 777X – Παρουσιάστηκε ελάττωμα σε εξάρτημα

Το ελάττωμα αφορά εξάρτημα που συνδέει τον κινητήρα με το φτερό. Τέσσερα 777-9 που χρησιμοποιούνται στις δοκιμές επιθεωρούνται μετά το περιστατικό.

2' 18" χρόνος ανάγνωσης

Ακόμη ένα πρόβλημα για την Boeing, η οποία βρίσκεται σε δίνη το τελευταίο διάστημα λόγω λαθών και παραλείψεων που έχουν πλήξει την αξιοπιστία της. Η αμερικανική αεροναυπηγική εταιρεία ανακοίνωσε ότι ανέστειλε τις δοκιμαστικές πτήσεις του νέου αεροσκάφους 777X μετά τον εντοπισμό ελαττώματος σε εξάρτημα που συνδέει τον κινητήρα με το φτερό.

Η εταιρεία επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτοείο ότι «κατά τη διάρκεια επιχείρησης συντήρησης, διαπιστώσαμε ότι ένα εξάρτημα δεν συμπεριφέρθηκε κατά τα προβλεπόμενα» και πρόσθεσε ότι οι ομάδες της Boeing μελετούν το στοιχείο αυτό «και θα επαναλάβουν τις δοκιμαστικές πτήσεις όταν θα είναι έτοιμες».

Το ελαττωματικό εξάρτημα, που θα αντικατασταθεί, σύμφωνα με την Boeing, αφορά το μοντέλο 777-9 και συνδέει τον κινητήρα με το σώμα του αεροσκάφους. Ακόμη τρία 777-9 που χρησιμοποιούνται στις δοκιμές επιθεωρούνται μετά το περιστατικό.

Το πρόγραμμα του 777X παρουσιάσθηκε τον Νοέμβριο 2013 και είναι το τελευταίο της οικογένειας των αεροσκαφών 777. Υπάρχει σε τρεις εκδόσεις, στα 777-8, 777-9 και 777-8 cargo. Εχουν ήδη πωληθεί περισσότερα από 500 αεροσκάφη, αλλά η εμπορική του εκμετάλλευση δεν έχει ακόμη αρχίσει.

Το νέο 777X προορίζεται να είναι το μεγαλύτερο δικινητήριο αεροσκάφος εν λειτουργία στον κόσμο. Επρόκειτο να τεθεί σε υπηρεσία το 2020, αλλά, εξαιτίας της εμφάνισης πλήθους προβλημάτων κατά τη διαδικασία πιστοποίησης, η εμπορική χρήση του μετατέθηκε για το 2025. Το αεροσκάφος δεν έχει λάβει ακόμη έγκριση από την Αμερικανική Ρυθμιστική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (FAA). Η Boeing έλαβε άδεια τον Ιούλιο να ξεκινήσει δοκιμαστικές πτήσεις του 777-9 με εκπροσώπους της FAA μεταξύ των επιβαινόντων, σημαντικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης.

Ο νέος επικεφαλής της Boeing, ο Κέλι Ορτμπεργκ, 64 ετών, που διαδέχθηκε στις 8 Αυγούστου τον Ντέιβ Καλχούν, η αποχώρησή του οποίου ανακοινώθηκε στο τέλος του Μαρτίου μετά την εμφάνιση πληθώρας προβλημάτων στην ποιότητα της παραγωγής, παραδέχθηκε ότι πρέπει να γίνουν πολλά για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στον κολοσσό της αεροναυπηγικής. Ωστόσο δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον.

Απώλειες κερδών

Κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, η Boeing κατέγραψε καθαρές απώλειες ύψους 1,44 δισ. δολαρίων, υψηλότερες από τις προβλέψεις των αναλυτών, εξαιτίας της μείωσης των παραδόσεων στον τομέα της εμπορικής αεροπορίας και της απώλειας συμβολαίων στον τομέα της άμυνας. Εκτοτε η εταιρεία ανακοίνωσε αύξηση των παραγγελιών.

Η εταιρεία περιόρισε δραστικά την παραγωγή μετά το περιστατικό της 5ης Ιανουαρίου 2024 σε 737 MAX 9 της εταιρείας Alaska Airlines, όταν αποκολλήθηκε το κάλυμμα εξόδου κινδύνου, αφήνοντας τρύπα στην άτρακτο εν πτήσει και προκαλώντας τραυματισμούς. Τότε, η FAA, πάγωσε, μεταξύ άλλων, την παραγωγή του 737 στο επίπεδο του τέλους του 2023, δηλαδή 38 μηνιαίως.

Τη Δευτέρα, η FAA ανακοίνωσε εξάλλου ότι οι θέσεις των πιλότων εκατοντάδων Boeing 787 θα πρέπει να επιθεωρηθούν, έπειτα από περιστατικό τον Μάρτιο σε πτήση της χιλιανής αεροπορικής εταιρείας Latam, κατά τη διάρκεια της οποίας το αεροσκάφος έχασε απότομα ύψος, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό δεκάδων επιβατών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT