Ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης διαθέτει η εταιρεία που διαχειρίζεται τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) ύστερα και από την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης για διάστημα 22 χρόνων. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη υψηλή κερδοφορία που τοποθετείται στο 15% επί των επενδεδυμένων κεφαλαίων για τις αεροπορικές δραστηριότητες, τροφοδοτεί τις προβλέψεις για κραταιές αποδόσεις του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Στο πλαίσιο αυτό, η επενδυτική τράπεζα Axia Ventures απονέμει στη μετοχή του ΔΑΑ σύσταση αγοράς (Buy) και τιμή-στόχο 9,10 ευρώ, σημειώνοντας στην ανάλυσή της ότι η εισηγμένη αποτελεί πρόταση υψηλής αξίας και χαμηλού κινδύνου. Δεδομένου ότι η εταιρεία αναμένεται να διανείμει το 100% των κερδών, η εκτιμώμενη μερισματική απόδοση, στα τρέχοντα επίπεδα τιμών, παραμένει πολύ ελκυστική και τοποθετείται σε 8,5% για το 2024, 8,4% για το 2025 και 8,1% για το 2026. Ο ΔΑΑ, ως ο μεγαλύτερος αερολιμένας στην Ελλάδα, αντιπροσωπεύει περίπου το 38% της συνολικής επιβατικής κίνησης, διαθέτοντας περιοχή «επιρροής –στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας– περίπου 6 εκατ. ανθρώπων, ενώ παρέχει απευθείας αεροπορικές και ακτοπλοϊκές συνδέσεις της ελληνικής πρωτεύουσας με τα νησιά.
Πέραν των αναμενόμενων καλών επιδόσεων του τουρισμού, οι προσπάθειες του ΔΑΑ για την περαιτέρω επέκταση του δικτύου προορισμών του τροφοδοτούν την ανοδική πορεία της επιβατικής κίνησης. Η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) προβλέπει ότι η κίνηση θα εμφανίζει κατά το διάστημα 2023-2046 ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 1,9%, με τον αριθμό επιβατών να τοποθετείται σε 43,7 εκατ. έως το 2046. Προς την κατεύθυνση αυτή, η πρώτη φάση των εργασιών αναβάθμισης, η οποία πρόκειται να ολοκληρωθεί τέλη 2028 – αρχές 2029, θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αερολιμένα από 26 εκατ. επιβάτες σήμερα, σε 33 εκατ., με τους χώρους λιανικής και στάθμευσης να αυξάνονται κατά 63% και 40% αντίστοιχα.
Εκτιμά ότι τα έσοδα θα ενισχυθούν φέτος κατά 2,2%, σε 617,1 εκατ. ευρώ.
Η Axia Ventures προβλέπει ότι τα έσοδα θα ενισχυθούν φέτος κατά 2,2%, σε 617,1 εκατ. ευρώ, τοποθετώντας τον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξής τους σε 2,2% έως και το 2028. Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (Ebitda) προβλέπεται, κατά την επενδυτική τράπεζα, να μειωθούν φέτος κατά 2,1%, ετησίως, σε 374,3 εκατ. ευρώ, σε συνέχεια των υψηλότερων κεφαλαιουχικών δαπανών για την επέκταση της χωρητικότητας του αερολιμένα. Ωστόσο οι αναλυτές αναμένουν τα προσαρμοσμένα Ebitda να εκτοξευθούν σε περίπου 417 εκατ. ευρώ μέχρι το 2028, λόγω των υψηλότερων εσόδων του ΔΑΑ και του εξορθολογισμού κόστους. Τοποθετεί ακόμη τα καθαρά κέρδη σε περίπου 195 εκατ. ευρώ και 192 εκατ. ευρώ το 2024 και 2025 αντίστοιχα.
Το αεροδρόμιο εκτείνεται σε 16,5 εκατ. τ.μ., διαθέτει δύο ανεξάρτητους διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης μήκους 3,8 και 4 χιλιομέτρων και πλάτους 45 μέτρων ο καθένας. Αυτοί οι διάδρομοι, όπως αναφέρει η Axia Ventures, έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούν έως και 50 εκατ. επιβάτες και να υποδέχονται όλους τους τύπους αεροσκαφών. Το βασικό terminal καταλαμβάνει έκταση της τάξεως των 185.000 τ.μ. πλέον 34.000 τ.μ. του δορυφορικού terminal. Οι εργασίες επέκτασης του ΔΑΑ θα πραγματοποιηθούν σε τρεις φάσεις, με την τελευταία, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2045, να περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου αεροσταθμού. Η πρώτη φάση, που θα ολοκληρωθεί το 2028, έχει κόστος περίπου 761 εκατ. ευρώ, ενώ η β΄ φάση, που προγραμματίζεται να ξεκινήσει μέσα του 2030, τοποθετείται σε περίπου 700 εκατ. ευρώ.
Οταν το αεροδρόμιο δημιουργήθηκε, το 2001, είχε χωρητικότητα 16 εκατ. επιβατών, αριθμός που θα αυξηθεί σε 33 εκατ. μέχρι το 2028, οπότε υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί η πρώτη φάση των εργασιών.