Η πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων τροποποιεί τα σχέδια των εταιρειών

Η πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων τροποποιεί τα σχέδια των εταιρειών

Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης δέχεται ένα ακόμη πλήγμα

2' 24" χρόνος ανάγνωσης

Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης δέχεται ένα ακόμη πλήγμα. Η μείωση της ζήτησης των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων υποχρεώνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναθεωρήσουν τα προγράμματά τους για την παραγωγή των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων, καθώς και την κατασκευή μεγάλων εργοστασίων μπαταριών.

Η Volkswagen περιορίζει τα σχέδια για την κατασκευή εργοστασίων μπαταριών στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική εν μέσω ύφεσης στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV), αναφέρει το Automotive News Europe.

Ο Chief Technology Officer της Volkswagen, Τόμας Σμαλ, τόνισε ότι ο στόχος της εταιρείας να αποκτήσει εργοστάσια συνολικής δυναμικής όσον αφορά τη χωρητικότητα 200 γιγαβατώρες είναι «ρεαλιστικός, αλλά δεν έχει καθοριστεί».

Η απόφαση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έρχεται μετά από μια νέα αξιολόγηση της ηλεκτροκίνησης λόγω της πτώσης της ζήτησης των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

«Η επέκταση των εργοστασίων θα εξαρτηθεί από το πώς θα αναπτυχθεί η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων», δήλωσε ο κ. Σμαλ σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS).

Η VW ανακοίνωσε το 2021 ότι θα έχει έξι εργοστάσια κυψελών μπαταριών έως το 2030 με συνδυασμένη ετήσια παραγωγική ικανότητα 240 GWh. Δύο εργοστάσιά της στην Ευρώπη βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή, το ένα βρίσκεται στο Salzgitter της Γερμανίας και το άλλο στη Βαλένθια της Ισπανίας.

Τα εργοστάσια μπαταριών της VW θα έχουν μικρότερη χωρητικότητα λόγω της πτώσης των πωλήσεων EV.

Η παραγωγή στο Salzgitter της Γερμανίας θα ξεκινήσει στο πρώτο το 2025 και στη Βαλένθια της Ισπανίας το 2026. Επιπλέον, οι πρώτες εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη σε μια τρίτη μονάδα στο Οντάριο του Καναδά. Το αναθεωρημένο σχέδιο της VW είναι να κατασκευαστούν μόνο αυτές οι τρεις εγκαταστάσεις, από τις έξι αρχικά που ήταν προγραμματισμένες. Θα έχουν συνολική χωρητικότητα 170 GWh.

Εάν είναι απαραίτητο, τα εργοστάσια στη Βαλένθια και στο Οντάριο μπορούν να επεκταθούν για να φτάσουν τις συνολικά 200 GWh έως το 2030, αλλά αυτό φυσικά εξαρτάται από το πώς θα κυμανθεί η ζήτηση EV τα επόμενα χρόνια.

Η VW επί του παρόντος εξετάζει ποιον τύπο μπαταριών θα επιλέξει: φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ή νικέλιο μαγγάνιο κοβάλτιο (NMC). Η πρώτη κατηγορία εξασφαλίζει φθηνότερες μπαταρίες και επομένως αν τοποθετηθούν στα δικά της EV, θα είναι πιο προσιτά. Η VW σχεδιάζει επίσης να ξεκινήσει την παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης αυτή τη δεκαετία.

Και η Ford 

Επίσης, η Ford ακυρώνει τα σχέδιά της για την κατασκευή τριών ηλεκτρικών SUV, καθώς αντιμετωπίζει ζημιές 1,9 δισ. δολαρίων λόγω της χαμηλής ζήτησης των EV, αναφέρει το Reuters.

Η αμερικανική εταιρεία θα επικεντρωθεί στις υβριδικές εκδόσεις των SUV, που προσφέρουν κερδοφορία.

Η απόφαση της εταιρείας έρχεται τη χρονική περίοδο που η επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα έχει ωθήσει αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να επανεκτιμήσουν και, σε ορισμένες περιπτώσεις, να εγκαταλείψουν τα σχέδιά τους για ηλεκτρικά οχήματα (EV).

Η απόφαση της Ford ευθυγραμμίζεται με την αυξανόμενη τάση στην αγορά, όπου τα υβριδικά μοντέλα έχουν σημειώσει άνοδο 35,3% στις πωλήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, ξεπερνώντας κατά πολύ την αύξηση μόλις κατά 7% στις πωλήσεις των EV.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT