Μποτιλιάρισμα αεροσκαφών στο FIR Αθηνών

Μποτιλιάρισμα αεροσκαφών στο FIR Αθηνών

Οι υψηλές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού, αλλά και η αυξανόμενη ικανοποίηση ελληνικών και ξένων αεροπορικών επιχειρήσεων για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υποδοχής και διαχείρισης των πτήσεων, κλιμακώνουν την εναέρια κυκλοφορία στην Ελλάδα

2' 9" χρόνος ανάγνωσης

Οι υψηλές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού, αλλά και η αυξανόμενη ικανοποίηση ελληνικών και ξένων αεροπορικών επιχειρήσεων για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υποδοχής και διαχείρισης των πτήσεων, κλιμακώνουν την εναέρια κυκλοφορία στην Ελλάδα. Παράλληλα καταδεικνύουν την ανάγκη περαιτέρω βελτίωσης υποδομών, εξοπλισμού αλλά και προσθήκης ανθρώπινου δυναμικού, αφενός στα αεροδρόμια που δεν έχουν ακόμη ιδιωτικοποιηθεί και αφετέρου στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας που διαχειρίζεται όλη αυτή την κίνηση αεροσκαφών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το Σάββατο 10 Αυγούστου φέτος ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας εξυπηρέτησε 4.944 πτήσεις στο FIR Αθηνών (αφίξεις, αναχωρήσεις και διελεύσεις – υπερπτήσεις αεροσκαφών), αριθμός που αποτελεί νέο ρεκόρ όλων των εποχών. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», εξ αυτών των 4.944 πτήσεων οι 3.300 αφορούσαν αεροσκάφη που προσγειώθηκαν ή απογειώθηκαν από ελληνικά αεροδρόμια και οι άλλες 1.600 ήταν υπερπτήσεις. Για λόγους σύγκρισης αξίζει να σημειωθεί πως το Κέντρο Ελέγχου Ανώτερης Περιοχής του Eurocontrol στο Μάαστριχτ, το οποίο ελέγχει έναν από τους πιο πολυσύχναστους εναέριους χώρους της Κεντρικής Ευρώπης και τέσσερα FIR (Βελγίου, Ολλανδίας, Λουξεμβούργου και μέρος της Γερμανίας), καταγράφει το 2024 μια μέση ημερήσια κίνηση περίπου 4.800 πτήσεων. Δεύτερο αεροδρόμιο σε κίνηση στην Ελλάδα μετά την Αθήνα παραμένει σταθερά το αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» όπου, σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, τα ρεκόρ ανόδου εξυπηρέτησης ταξιδιωτών είναι συνεχόμενα: την Κυριακή 21 Ιουλίου φέτος ο κρατικός αερολιμένας της Κρήτης κατέγραψε ρεκόρ όλων των εποχών με τη διαχείριση 62.778 επιβατών μέσα σε ένα 24ωρο.

Στις 10 Αυγούστου εξυπηρετήθηκαν 4.944 πτήσεις, αριθμός που αποτελεί ιστορικό ρεκόρ.

Ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Γιώργος Σαουνάτσος, σημειώνει πως «πρωταγωνιστές στη στήριξη της ανόδου που καταγράφουν οι αεροπορικοί δείκτες είναι το έμψυχο δυναμικό της υπηρεσίας», ενώ «η διαθεσιμότητα των συστημάτων αεροναυτιλίας καθ’ όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου είναι αισθητά βελτιωμένη σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος». Σύμφωνα με τον επικεφαλής της yπηρεσίας, βρίσκεται σε εξέλιξη «το φιλόδοξο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των συστημάτων αεροναυτιλίας και η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού με έμφαση στις ειδικότητες ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και ηλεκτρονικών/ATSEP, προκειμένου να αντεπεξέλθουμε στις επιχειρησιακές και τεχνολογικές προκλήσεις των επόμενων ετών».

Υπενθυμίζεται ότι, όπως αποκάλυψε η «Κ» στα μέσα Αυγούστου, το Υπερταμείο σε συνεργασία με την κυβέρνηση έχει δρομολογήσει τη διαδικασία αναζήτησης μοντέλου χρηματοδότησης, πιθανότατα και κρατικής, για την επέκταση και αναβάθμιση των υποδομών των 22 περιφερειακών αεροδρομίων, που δεν έχουν ιδιωτικοποιηθεί και λειτουργούν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Ο λόγος για τα αεροδρόμια σε Πάρο, Νάξο, Ιωάννινα, Αλεξανδρούπολη, Λήμνο, Αστυπάλαια, Χίο, Κοζάνη, Καστοριά, Κάρπαθο, Κύθηρα, Μήλο, Σκύρο, Νέα Αγχίαλο, Σύρο, Αραξο, Κάλυμνο, Ικαρία, Καστελλόριζο, Κάσο, Λέρο και Σητεία. Παράλληλα στα μέσα Οκτωβρίου αναμένονται δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για την ιδιωτικοποίηση του αερολιμένα στην Καλαμάτα.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT