Βρέθηκε η φόρμουλα για τις οικονομικές διαφορές Hellenic Train και ΟΣΕ

Βρέθηκε η φόρμουλα για τις οικονομικές διαφορές Hellenic Train και ΟΣΕ

Με αστερίσκους υπεγράφη μεταξύ των δύο πλευρών και η σύμβαση πρόσβασης στο δίκτυο 2024. «Συμφωνούμε ότι διαφωνούμε»

2' 16" χρόνος ανάγνωσης

«Συμφωνούμε ότι διαφωνούμε». Κάπως έτσι μπορεί να περιγράψει κανείς το συμπέρασμα των συζητήσεων που έχουν διεξαχθεί το προηγούμενο διάστημα μεταξύ Hellenic Train και ΟΣΕ για να επιλύσουν τα δύο μέρη τις –πολλών χρόνων– οικονομικές τους διαφορές. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», οι οικονομικές διαφορές για την αύξηση στα τέλη της υποδομής από το 2020-2023 θα πάρουν τον δρόμο της Δικαιοσύνης, ωστόσο, μέχρι αυτές να διευθετηθούν –αναδρομικά– δικαστικά, οι δύο εταιρείες βρήκαν μια φόρμουλα, μέσω της οποίας η Hellenic Train συμφώνησε να καταβάλει τα τέλη χρήσης του δικτύου με βάση την τιμολόγηση του 2019. Ετσι, με αστερίσκους ως προς την οριστική διευθέτηση των οικονομικών οφειλών, υπεγράφη μεταξύ των δύο πλευρών και η σύμβαση πρόσβασης στο δίκτυο 2024.

Ανοίγει λοιπόν ο δρόμος για την αποπληρωμή της ετήσιας αποζημίωσης της Hellenic Train, η οποία απορρέει από τη σύμβαση που έχει υπογράψει η εταιρεία με το Δημόσιο για την εκτέλεση των άγονων δρομολογίων. Χθες αναρτήθηκε στη Διαύγεια απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, σύμφωνα με την οποία εγκρίνεται η καταβολή αποζημίωσης ύψους 60 εκατ. ευρώ (48,41 εκατ. + 11,62 εκατ. ΦΠΑ) για την εκτέλεση των υπηρεσιών της σύμβασης ΥΔΥ στην Hellenic Train για το πρώτο και το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Αυτή περιλαμβάνει την αποζημίωση της Hellenic Train για την παροχή των υπηρεσιών (19,41 εκατ. + 4,66 εκατ. ΦΠΑ), τα τέλη χρήσης της υποδομής για την εκτέλεση των υπηρεσιών, τα οποία αποδίδονται στον διαχειριστή της υποδομής (ΟΣΕ) μέσω της σιδηροδρομικής εταιρείας (19 εκατ. ευρώ + 4,56 εκατ. ευρώ) και το αντίτιμο των μισθωμάτων του τροχαίου υλικού το οποίο αποδίδεται στον διαχειριστή του τροχαίου υλικού (ΓΑΙΑΟΣΕ) μέσω της Hellenic Train (10 εκατ. + 2,4 εκατ. ΦΠΑ).

Με αστερίσκους υπεγράφη μεταξύ των δύο πλευρών και η σύμβαση πρόσβασης στο δίκτυο 2024.

Εκτός από τη συμφωνία σε ό,τι αφορά τα τέλη υποδομής για το 2022 –τα οποία υπολογίζονται με βάση τιμολόγηση του 2019– η Hellenic Train θα καταβάλει επίσης στον ΟΣΕ περίπου 10 εκατ. ευρώ που αφορούν το ρεύμα υψηλής τάσης που καταναλώνει η εταιρεία για την κυκλοφορία των τρένων. Υπενθυμίζεται πως το 2019 η τότε διοίκηση του ΟΣΕ αποφάσισε να αναπροσαρμοστούν προς τα πάνω τα τέλη υποδομής, διεκδικώντας συνολικά (μαζί με τόκους και χρεώσεις ρεύματος κ.ά.) από την Hellenic Train για τα έτη 2020-2024 περίπου 120 εκατ. ευρώ. Από την πλευρά της ωστόσο η Hellenic Train έχει εκφράσει αντιρρήσεις σχετικά με τη μέθοδο αξιολόγησης που εφαρμόζει ο ΟΣΕ για τις εν λόγω χρεώσεις και έχει ασκήσει προσφυγές κατά των δηλώσεων δικτύου των ετών 2020, 2021, 2022 και 2023 ενώπιον της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων. «Λύνεται ένα θέμα που είχε χρονίσει», λένε πηγές από τον ΟΣΕ αποτιμώντας θετικά τη συμφωνία των δύο πλευρών. «Δεν μπορούμε να δεχθούμε μείωση τελών από τη στιγμή που αυτά έχουν τιμολογηθεί. Είναι δημόσιο έσοδο», εξηγούν.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT