Αύξηση εξαγωγών προς Β. Αμερική, Βρετανία

Αύξηση εξαγωγών προς Β. Αμερική, Βρετανία

1' 45" χρόνος ανάγνωσης

Αύξηση 3% σε αποπληθωρισμένους όρους προβλέπει μελέτη της Εθνικής Τράπεζας ότι θα παρουσιάσουν οι ελληνικές εξαγωγές το β΄ εξάμηνο του χρόνου. Κατά το α΄ εξάμηνο οι εξαγωγές εκτιμάται ότι μειώθηκαν κατά 3,6% σε αποπληθωρισμένους όρους.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Εθνικής Τράπεζας, η αύξηση αυτή του δευτέρου εξαμήνου προβλέπεται να προέλθει:

1. Από την αντιστροφή της αρνητικής επίδρασης της βάσης σύγκρισης κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες και

2. Από την επαναφορά των σοδειών ελαιολάδου και βαμβακιού σε πιο φυσιολογικά επίπεδα. Η πραγματική δυναμική των εξαγωγών δεν θα παρουσιάσει σημαντική μεταβολή, σημειώνεται, λόγω της δύσκολης συγκυρίας.

Οι αναλυτές μιλούν για «μεγάλη μάχη των Ελλήνων εξαγωγέων στις διεθνείς αγορές αγαθών». Επισημαίνουν ότι το μερίδιο των ελληνικών προϊόντων στις ευρωπαϊκές εξαγωγές παραμένει σταθερό στο 0,53% (έχοντας αυξηθεί σταθερά από το 2019). Κάτι που είναι αποτέλεσμα υιοθέτησης επιθετικών στρατηγικών στις διεθνείς αγορές, με κυρίαρχο όπλο τις ανταγωνιστικές τιμές.

Σε Ηνωμένες Πολιτείες και Καναδά η ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών προσεγγίζει το 22%.

Ως αξιοσημείωτη ξεχωρίζει η στροφή που επιχειρείται προς τις αγορές του Ατλαντικού –Βόρεια Αμερική και Ηνωμένο Βασίλειο– με άνοδο των ελληνικών εξαγωγών της τάξης του 20%. Εκτιμάται ότι –βάσει των πρώτων στοιχείων– η εξέλιξη αυτή είναι εν μέρει διαρθρωτικής φύσεως, συνδεδεμένη, ενδεχομένως, με τις δυσχέρειες που παρουσιάζει η εμπορική δίοδος του Σουέζ και εν μέρει απόρροια μεμονωμένων προσπαθειών για άνοιγμα στις αγορές αυτές.

Πάντως, επισημαίνεται ότι οι ελληνικές εξαγωγές στις συγκεκριμένες αγορές βρίσκονται ακόμη σε στάδιο ανάπτυξης, καθώς καλύπτουν μικρό εύρος προϊόντων και μικρές σχετικά ποσότητες.

Στις ΗΠΑ και τον Καναδά, όπου σημειώθηκε αύξηση 22%, τα προϊόντα που ξεχώρισαν ήταν τα προϊόντα μετάλλου (ράβδοι χάλυβα, αλουμίνιο και σωληνώσεις), που κάλυψαν το 1/2 της ανόδου και τα τρόφιμα (ελιές, κομπόστες, φέτα και λαχανικά) που κάλυψαν το 1/4 της ανόδου.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο η αύξηση της τάξης του 21% προέρχεται κατά το μεγαλύτερο μέρος από προϊόντα με σταθερή εξαγωγική δραστηριότητα προς την αγορά αυτή.

Μάλιστα, σχεδόν τα 3/4 της επίδοσης καλύπτονται από ένα μόλις προϊόν, τους ηλεκτρικούς αγωγούς, ενώ σημαντική συμβολή έχουν τα τρόφιμα, που καλύπτουν το 15% της ανόδου και τα προϊόντα τεχνολογίας (οθόνες υγρών κρυστάλλων και τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός) που καλύπτουν το 6% της αύξησης.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT