Μεγάλη συμφωνία στα αθλητικά της Fourlis με τη Foot Locker

Μεγάλη συμφωνία στα αθλητικά της Fourlis με τη Foot Locker

Θα αναπτύξει πάνω από 100 καταστήματα της δημοφιλούς αλυσίδας στα Βαλκάνια

3' 38" χρόνος ανάγνωσης

Σε έναν από τους μεγαλύτερους λιανεμπορικούς ομίλους όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά συνολικά στην περιοχή των Βαλκανίων φιλοδοξεί να εξελιχθεί ο όμιλος Fourlis, επεκτείνοντας το αποτύπωμά του πέραν των χωρών που βρίσκεται ήδη (Βουλγαρία, Ρουμανία, Κύπρος).

Οχημα αποτελεί η συμφωνία με μία από τις πλέον δημοφιλείς παγκοσμίως αλυσίδες αθλητικών παπουτσιών, τη Foot Locker, με αντικείμενο την ανάπτυξη καταστημάτων Foot Locker όχι μόνο στις χώρες στις οποίες βρίσκεται ήδη ο ελληνικός όμιλος μέσω των καταστημάτων ΙΚΕΑ, Holland & Barrett και Intersport, αλλά σε τέσσερις ακόμη, στην περιοχή των Δυτικών Βαλκανίων.

Με την κίνηση αυτή, εξάλλου, ενισχύει ακόμη περισσότερο τη θέση του ως προνομιακός συνεργάτης των κορυφαίων σημάτων στα αθλητικά είδη, όπως είναι η Nike και η Adidas, ειδικά καθώς μετά την πανδημία κάποιοι εξ αυτών είχαν αποφασίσει να περιορίσουν σημαντικά τις εταιρείες τις οποίες προμηθεύουν με προϊόντα τους. Επιπλέον, με αυτή τη συμφωνία ο όμιλος εισέρχεται στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία του λεγόμενου «athleisure», κάτι που είχε προαναγγείλει από τον Μάιο.

Δημιουργεί τις προοπτικές για υπερδιπλασιασμό των πωλήσεων και πολλαπλασιασμό της κερδοφορίας την επόμενη τριετία.

«Πρόκειται για κίνηση στρατηγικού χαρακτήρα που θα δημιουργήσει τις προοπτικές για υπερδιπλασιασμό των πωλήσεων και πολλαπλασιασμό της κερδοφορίας την επόμενη τριετία – πενταετία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βασίλης Φουρλής, πρόεδρος του ομίλου Fourlis, κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου παρουσίασης της συμφωνίας με τη Foot Locker. Μάλιστα πρόσθεσε ότι ο στόχος που είχε τεθεί για το 2027 και προέβλεπε πωλήσεις 750 εκατ. ευρώ με περιθώριο EBIT (κέρδη προ τόκων και φόρων) 8% θα αναθεωρηθεί προς τα πάνω, κάτι στο οποίο αναμένεται να προβεί η διοίκηση του ομίλου την επόμενη χρονιά, όταν θα υπάρχουν και τα πρώτα αποτελέσματα από την ανάπτυξη των καταστημάτων Foot Locker. «Δεν πρόκειται για αναπλήρωση της The Athlete’s Foot (σ.σ. από την οποία αποεπένδυσε ο όμιλος το 2022). Πρόκειται για κίνηση που ανοίγει νέους ορίζοντες για τον όμιλο, όχι μόνο σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών», τόνισε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Fourlis, Δημήτρης Βαλαχής. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος αναπτύσσει καταστήματα ΙΚΕΑ σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο, καταστήματα Intersport σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο, και καταστήματα Holland & Barrett σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία.

Η συμφωνία που υπεγράφη με τη Foot Locker, η οποία ανακοινώθηκε χθες και από την αμερικανική εταιρεία που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, προβλέπει την αδειοδότηση του ομίλου Fourlis για την ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Κύπρο, Κροατία, Σλοβενία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο. Επιπλέον, ο όμιλος Fourlis θα εξαγοράσει τις δραστηριότητες της Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία, οι οποίες περιλαμβάνουν συνολικά δίκτυο έξι φυσικών καταστημάτων και ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Η εξαγορά των δραστηριοτήτων της εταιρείας σε Ελλάδα και Ρουμανία αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2025. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που η Foot Locker θα αναπτυχθεί στην Ευρώπη μέσω του μοντέλου αδειοδότησης, ουσιαστικά μέσω franchising. Το πράττει μέχρι στιγμής μόνο στις αγορές της Ινδίας, της Μέσης Ανατολής και της Νοτιοανατολικής Ασίας. Μέσα στο επόμενο διάστημα, εξάλλου, ο όμιλος Fourlis αναμένεται να προχωρήσει στην εξαγορά άλλου δικτύου καταστημάτων αθλητικών ειδών στη Βουλγαρία, κίνηση η οποία θα τον βοηθήσει να αναπτύξει με ταχύτητα το σήμα Foot Locker στη γείτονα. Ο σχεδιασμός συνολικά προβλέπει την ανάπτυξη πάνω από 100 καταστημάτων τα επόμενα χρόνια, με τον πρώτο χρόνο –ουσιαστικά από το καλοκαίρι του 2025 και μετά– να σχεδιάζεται η λειτουργία 15-20 καταστημάτων με στόχο πωλήσεων περί τα 30 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα η Foot Locker, όπου λειτουργεί σήμερα τρία φυσικά καταστήματα και ένα ηλεκτρονικό, κάνει τζίρο 12 εκατ. ευρώ. Ειδικά στην Ελλάδα εκτιμάται ότι υπάρχει χώρος για 30-35 καταστήματα Foot Locker, εκ των οποίων τα μισά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στόχος είναι να αναπτυχθούν ηλεκτρονικά καταστήματα και στις άλλες επτά χώρες. Τον τρίτο χρόνο από τη συμφωνία αναμένεται τα καταστήματα να έχουν φτάσει τα 40 και οι πωλήσεις να ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ, με στόχο μέχρι το 2029 να υπερβαίνουν τα 250 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο EBITDA της νέας δραστηριότητας αναμένεται στην τριετία να φτάσει στο 9%.

Για ποιους λόγους ο όμιλος προχώρησε σε αυτή τη νέα συμφωνία; Η Foot Locker είναι από τα πλέον δημοφιλή σήματα για sneakers στις ΗΠΑ και παγκοσμίως, ενώ στην περιοχή των Δυτικών Βαλκανίων υπάρχει μεγάλη ζήτηση, με την αγορά στη Νοτιοανατολική Ευρώπη να προβλέπεται να φτάσει στο τέλος του 2025 στα 3,5 δισ. ευρώ και τη μεγαλύτερη ανάπτυξη να προέρχεται από την κατηγορία του αθλητικού lifestyle.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT