Στην αγορά των ξενοδοχειακών ακινήτων εισέρχονται οι ΑΕΕΑΠ

Στην αγορά των ξενοδοχειακών ακινήτων εισέρχονται οι ΑΕΕΑΠ

Σημαντική κινητικότητα για την τοποθέτησή τους και στον τομέα του τουρισμού και των ξενοδοχειακών ακινήτων παρατηρείται το τελευταίο διάστημα, καθώς ακόμη και εταιρείες όπως η Premia Properties προχωρούν σε νέες επενδύσεις στην αγορά της φιλοξενίας

3' 13" χρόνος ανάγνωσης

Σημαντική κινητικότητα για την τοποθέτησή τους και στον τομέα του τουρισμού και των ξενοδοχειακών ακινήτων παρατηρείται το τελευταίο διάστημα, καθώς ακόμη και εταιρείες όπως η Premia Properties προχωρούν σε νέες επενδύσεις στην αγορά της φιλοξενίας. Η Premia δεν είχε μέχρι πρότινος τουριστικά ακίνητα στο χαρτοφυλάκιό της. Ωστόσο φαίνεται πως αυτό αλλάζει, καθώς οι σημαντικές προοπτικές του τουριστικού κλάδου και το ενδεχόμενο χαλάρωσης του θεσμικού πλαισίου, ώστε να επιτρέπεται και η λειτουργία ξενοδοχείων απευθείας από τις ΑΕΕΑΠ (κάτι που σήμερα απαγορεύεται), εκτιμάται ότι έχουν λειτουργήσει ως σημαντικά κίνητρα για την πραγματοποίηση επενδύσεων και από νέους «παίκτες».

Σε αυτό το πλαίσιο, πριν από μερικές ημέρες η Premia Properties ήρθε σε συμφωνία με τον σκανδιναβικό τουριστικό όμιλο επενδύσεων NLTG (Nordic Leisure) για τη μεταξύ τους στρατηγική συνεργασία. Μάλιστα, ως επιστέγασμα αυτής της συνεργασίας η NLTG πρόκειται να αποκτήσει ποσοστό 10% της Premia Properties μέσω αύξησης κεφαλαίου, ύψους 12,5 εκατ. ευρώ, που θα δρομολογηθεί τους αμέσως επόμενους μήνες. Η μετοχική αυτή συνεργασία εκτιμάται ότι «θα ανοίξει τον δρόμο» και σε νέες εξαγορές ξενοδοχείων από την Premia, μετά τη συμφωνία που υπεγράφη με την NLTG στις αρχές Αυγούστου.

Συγκεκριμένα, η εισηγμένη εταιρεία συμφώνησε να αποκτήσει τα δύο ξενοδοχεία που είχε στην κατοχή του και λειτουργούσε στην Ελλάδα ο όμιλος NLTG.

Πρόκειται για μια συμφωνία ύψους 112,5 εκατ. ευρώ. Η Premia Properties θα εξαγοράσει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «Sunwing Hotels Hellas Single Member SA», η οποία είναι ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου «Sunwing Kallithea Beach» που βρίσκεται στη Ρόδο, όπως επίσης και τη θυγατρική αυτής εταιρεία «Helios Palace SA», η οποία ελέγχει το ξενοδοχείο «Sunwing Makrigialos & Ocean Beach Club» που βρίσκεται στην Κρήτη.

Το ενδεχόμενο να επιτρέπεται και η λειτουργία ξενοδοχείων απευθείας από τις ΑΕΕΑΠ δημιουργεί έντονη κινητικότητα.

Το «Sunwing Kallithea Beach» είναι ένα ξενοδοχειακό συγκρότημα 4 αστέρων που βρίσκεται στην Καλλιθέα Ρόδου. Η επιφάνεια του οικοπέδου είναι 118.000 τ.μ. και η μεικτή επιφάνεια των κτισμάτων (συμπεριλαμβανομένων των βοηθητικών χώρων) είναι 42.700 τ.μ., με συνολική δυναμικότητα 534 κλειδιών.

Αντίστοιχα, το «Sunwing Makrigialos & Ocean Beach Club» είναι ένα ξενοδοχειακό συγκρότημα 4 αστέρων που βρίσκεται στην Ιεράπετρα, Κρήτης. Η επιφάνεια του οικοπέδου είναι 54.000 τ.μ. και η μεικτή επιφάνεια των κτισμάτων (συμπεριλαμβανομένων των βοηθητικών χώρων) είναι 25.200 τ.μ., με συνολική δυναμικότητα 262 κλειδιών.

Με βάση τους όρους της συμφωνίας, μετά την πώληση των ξενοδοχείων η NLTG θα επαναμισθώσει τα ακίνητα από την Premia, με συμβάσεις μακροχρόνιας διάρκειας 15 ετών, με δικαίωμα παράτασης για επιπλέον 10 χρόνια (5+5). Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι το ύψος του ετήσιου μισθώματος από τη νέα αυτή συμφωνία θα προσεγγίζει τα 8,5 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του 2024 και θα χρηματοδοτηθεί εν μέρει και με την έκδοση ομολογιακού δανείου από την Εθνική Τράπεζα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η στρατηγική της Premia δεν αφορά την τοποθέτηση στο προϊόν του τουρισμού πολυτελείας. Αντιθέτως, η επιλογή αφορά την αξιοποίηση ακινήτων οικογενειακού χαρακτήρα και αντίστοιχου προφίλ, με έμφαση σε μονάδες τεσσάρων αστέρων που βρίσκονται σε εξαιρετικές τοποθεσίες. Για παράδειγμα, τα δύο ξενοδοχεία που αποκτήθηκαν βρίσκονται πάνω στη θάλασσα.

Επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 100 εκατ. ευρώ στον τομέα της φιλοξενίας, και συγκεκριμένα του πολυτελούς τουρισμού, έχει θέσει σε εξέλιξη και η Prodea Investments. Τα κεφάλαια αυτά θα διοχετευθούν για την ανάπτυξη νέων τουριστικών και ξενοδοχειακών υποδομών σε υφιστάμενα ακίνητα της εταιρείας σε Πάρο, Μήλο και Κύπρο. Σε βάθος χρόνου, στόχος είναι τα τουριστικά ακίνητα του ομίλου να αποτελούν το 20% της συνολικής αξίας του χαρτοφυλακίου της Prodea. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η φετινή κίνηση για την πλήρη εξαγορά (σε ποσοστό 100%) της εταιρείας MHV (Mediterranean Hospitality Venture), που αναμένεται να αποτελέσει τον κύριο «εκφραστή» των νέων επενδύσεων. Στις αρχές του έτους η Prodea ολοκλήρωσε την απόκτηση του 55% της εν λόγω εταιρείας από τον όμιλο Παπαλέκα, έναντι ποσού 254 εκατ. ευρώ, προχωρεί αυξάνοντας το ποσοστό της στο 80%, ενώ θα ακολουθήσει και η απόκτηση του υπόλοιπου 20% το επόμενο διάστημα.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT