Μειωμένος τζίρος στις εκπτώσεις για το 57% των εμπόρων

Μειωμένος τζίρος στις εκπτώσεις για το 57% των εμπόρων

Χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με πέρυσι για 6 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις, συγκρατημένοι καταναλωτές, πτώση της επισκεψιμότητας. Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα της έρευνας θερινών εκπτώσεων 2024 που εκπόνησε το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ

1' 43" χρόνος ανάγνωσης

Χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με πέρυσι για 6 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις, συγκρατημένοι καταναλωτές, πτώση της επισκεψιμότητας. Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα της έρευνας θερινών εκπτώσεων 2024 που εκπόνησε το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ. Σύμφωνα με την έρευνα, περισσότερες από τις μισές εμπορικές επιχειρήσεις (57%) που έκαναν εκπτώσεις κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ για το 37% των επιχειρήσεων αυτές κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2023. Ενα μικρό μονοψήφιο ποσοστό, ήτοι το 6% των επιχειρήσεων, σημείωσε αύξηση του κύκλου εργασιών.

Πάντως, εξαιτίας και της αυξημένης τουριστικής κίνησης, οι νησιωτικές περιοχές αλλά και η Αττική σημείωσαν καλύτερες επιδόσεις, αν και οι μισοί επιχειρηματίες (45%) τελικά δεν έμειναν καθόλου ή έμειναν λίγο ικανοποιημένοι από τις πωλήσεις τους κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων. Ικανοποιημένο εμφανίζεται μόνο το 6%. Πάντως, οι παραπάνω εξελίξεις επιβεβαιώνονται από την πτώση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα, με περισσότερα από τα μισά να καταγράφουν υποχώρηση (55%).

Νησιωτικές περιοχές και Αττική σημείωσαν καλύτερες επιδόσεις λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης.

Ταυτόχρονα το 36% των επιχειρήσεων θεωρεί ότι η επισκεψιμότητα διαμορφώθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Παράλληλα, ένα συντριπτικό ποσοστό των επιχειρηματιών, ήτοι το 85%, θεωρεί πως φέτος οι καταναλωτές ήταν περισσότερο συγκρατημένοι στις αγορές τους συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια. Τα ευρήματα αυτά φαίνεται πως προβληματίζουν την αγορά, ωστόσο εξηγούνται από το γεγονός πως αρκετοί ψωνίζουν και online, άρα έχει εδραιωθεί η κουλτούρα των πωλήσεων εκτός φυσικού καταστήματος. Επίσης, η ακρίβεια και η συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης έχει αναγκάσει αρκετούς καταναλωτές να περικόψουν δαπάνες.

Πάντως, ακόμη και στις περιπτώσεις που ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, η αύξηση αυτή δεν υπερέβη το 10% για περισσότερες από τις μισές (56%) επιχειρήσεις. Αντίθετα, στις περιπτώσεις όπου ο κύκλος εργασιών υποχώρησε κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, η μείωση για το 69% των επιχειρήσεων ήταν ισχυρότερη και υπερέβη το 20%. Σε ό,τι αφορά το ύψος των εκπτώσεων που έκαναν οι εμπορικές επιχειρήσεις, το 39% προχώρησε σε εκπτώσεις μεταξύ 21% και 30%, ενώ το 32% έκανε εκπτώσεις άνω του 40%, «χαρακτηριστική ένδειξη των πιέσεων στον κλάδο και της ανάγκης για εύρεση ρευστότητας».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT