«Μεγάλος αδερφός» κατά της τηλεργασίας

«Μεγάλος αδερφός» κατά της τηλεργασίας

Πώς οι επιχειρήσεις παρακολουθούν τους εργαζομένους στο σπίτι τους

3' 10" χρόνος ανάγνωσης

Με τις αλλαγές που έφερε η πανδημία στους χώρους εργασίας, πολλές εταιρείες κατέφυγαν σε μέτρα παρακολούθησης για να διασφαλίσουν την παραγωγικότητα των υπαλλήλων τους όταν η τηλεργασία έγινε ο κανόνας.

Τώρα που οι ίδιες επιχειρήσεις προσπαθούν να επιβάλουν την επιστροφή στο γραφείο στους απρόθυμους εργαζομένους τους, επιστρατεύουν και πάλι μέτρα παρακολούθησης.

Οι κάρτες. Σε πολλές επιχειρήσεις, οι υπάλληλοι πρέπει να «χτυπήσουν» την κάρτα τους για να μπουν ή να βγουν από τα γραφεία τους. Αυτά τα δεδομένα γίνονται ένα χρυσωρυχείο για τις εταιρείες που προσπαθούν να επιβάλουν την επιστροφή στο γραφείο.

Η PwC, για παράδειγμα, ενημέρωσε το προσωπικό της στο Ηνωμένο Βασίλειο ότι από τον Ιανουάριο θα πρέπει να βρίσκονται στο γραφείο ή με πελάτες τουλάχιστον τρεις ημέρες την εβδομάδα. Η εταιρεία σκοπεύει να παρακολουθεί από πού εργάζονται οι υπάλληλοί της, για να επιβεβαιώσει ότι συμμορφώνονται με τη νέα πολιτική.

Η Amazon, η οποία επίσης πιέζει τους υπαλλήλους της να επιστρέψουν στο γραφείο, ξεκίνησε να παρακολουθεί και να μοιράζεται τα στοιχεία προσέλευσης κάθε εργαζομένου.

Κάθε υπάλληλος μπορεί να δει τα σχετικά στοιχεία, στα οποία φαίνονται οι ημέρες κατά τις οποίες χτύπησε την κάρτα του στο γραφείο τις τελευταίες οκτώ εβδομάδες, σε εσωτερική πλατφόρμα του τμήματος διαχείρισης προσωπικού.

Προηγουμένως, η Amazon τηρούσε μόνο συνολικά και ανώνυμα στοιχεία για την προσέλευση των υπαλλήλων της, στα οποία οι μάνατζερ είχαν πρόσβαση κυρίως για λόγους διαχείρισης χώρου και ασφάλειας.

Η Goldman Sachs επίσης χρησιμοποιεί τις κάρτες εισόδου των υπαλλήλων της για να παρακολουθεί την προσέλευση, όπως κάνει και η JP Morgan. Στις τράπεζες, οι προϊστάμενοι των τμημάτων χρησιμοποιούν τα στοιχεία αυτά για να επιπλήξουν τους υπαλλήλους που δεν συμμορφώνονται με την πολιτική επιστροφής στο γραφείο.

Το λογισμικό της Time Doctor δείχνει πότε ξεκίνησε και πότε σταμάτησε να δουλεύει, πότε έκανε διάλειμμα, πόσο χρησιμοποίησε το Ιντερνετ κ.λπ.

Λογισμικό παρακολούθησης στα laptops. Στην εποχή της τηλεργασίας, το λογισμικό που παρακολουθεί το πώς περνάει τον χρόνο του ένας εργαζόμενος όταν δουλεύει στο εταιρικό του laptop, έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές στις μεγάλες επιχειρήσεις.

Το λογισμικό της εταιρείας Time Doctor, για παράδειγμα, παρέχει εκθέσεις προόδου που μετρούν το επίπεδο της παραγωγικότητας κάθε εργαζομένου σε πραγματικό χρόνο, δείχνοντας πότε ξεκίνησε και πότε σταμάτησε να δουλεύει, πότε έκανε διάλειμμα, πόσο χρησιμοποίησε το Ιντερνετ κ.λπ.

Ενα εργαλείο της Time Doctor επιτρέπει στις επιχειρήσεις ακόμα και να κάνουν screenshot ή να καταγράψουν σε βίντεο την οθόνη του εργαζομένου.

Κάποια λογισμικά παρακολούθησης δίνουν στον εργοδότη τη δυνατότητα ακόμα και να ενεργοποιήσει το μικρόφωνο ή τη webcam του υπολογιστή, χωρίς ο εργαζόμενος να το γνωρίζει.

Ολα αυτά τα εργαλεία έχουν γίνει πολύ διαδεδομένα μετά την πανδημία. Σε έρευνα μεταξύ 1.000 επικεφαλής επιχειρήσεων που πραγματοποίησε το ResumeBuilder.com τον Μάρτιο του 2023, το 96% των ερωτηθέντων στις εταιρείες που εφάρμοζαν αποκλειστική τηλεργασία ή υβριδική εργασία απάντησε ότι χρησιμοποιεί κάποιο λογισμικό παρακολούθησης των εργαζομένων. Πριν από την πανδημία, το έκανε μόνο το 10% από τις επιχειρήσεις αυτές.

Αισθητήρες παρακολούθησης μέσα στο γραφείο. Κάποιοι εργοδότες θέλουν να παρακολουθούν ακόμα και το πώς περνούν οι εργαζόμενοι τον χρόνο τους, όταν βρίσκονται στο γραφείο.

Η αυστραλιανή εταιρεία XY Sense πουλάει αισθητήρες που μπορούν να τοποθετηθούν στην οροφή για να σκανάρουν τους χώρους των γραφείων και να εντοπίζουν τα σημεία που χρησιμοποιούνται περισσότερο ή λιγότερο. Θεωρητικά, στόχος των εργαλείων αυτών είναι η καλύτερη αξιοποίηση του χώρου.

Οπως σημειώνει το Business Insider, τα μηχανήματα της XY Sense δεν καταγράφουν τα στοιχεία των εργαζομένων, αλλά τους εμφανίζουν σαν μια κουκκίδα στην οθόνη.

Ομως, κάποιες εταιρείες φτάνουν στο σημείο να καταγράφουν ακόμα και το πόσο συχνά επισκέπτονται οι υπάλληλοί τους τον ψύκτη νερού. Η Bevi, μια εταιρεία ψυκτών, κρατάει στοιχεία για το πόσο συχνά χρησιμοποιούνται τα μηχανήματά της.

Τα στοιχεία της δείχνουν, για παράδειγμα, ότι η προσέλευση των εργαζομένων στα γραφεία τις Δευτέρες και τις Παρασκευές έχει αυξηθεί σε σχέση με πέρυσι, με την Τρίτη να παραμένει η δημοφιλέστερη ημέρα στο γραφείο για όσους εφαρμόζουν πολιτικές υβριδικής εργασίας.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT