Μικρή ενίσχυση λιανικών πωλήσεων ένδυσης και μείωση εξαγωγών

Μικρή ενίσχυση λιανικών πωλήσεων ένδυσης και μείωση εξαγωγών

Οι εισαγωγές των ελληνικών επιχειρήσεων ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το α΄ εξάμηνο μειώθηκαν κατά 7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα

1' 54" χρόνος ανάγνωσης

Οριακά αυξήθηκαν οι λιανικές πωλήσεις στην εγχώρια αγορά ένδυσης κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, αύξηση που αποδίδεται περισσότερο στις ανατιμήσεις που έγιναν στο «ελληνικό ρούχο» παρά στην ενίσχυση της κατανάλωσης.

Ο πληθωρισμός, η οικονομική αβεβαιότητα εξαιτίας των γεωπολιτικών εντάσεων, αλλά και η περιορισμένη ζήτηση, έχουν επηρεάσει –έως έναν βαθμό– την κατανάλωση στην ευρωπαϊκή αγορά, με την Ελλάδα να μη μένει ανεπηρέαστη.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων κατέγραψαν αύξηση 4% και ανήλθαν στο 1,63 δισ. ευρώ από 1,55 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, οι λιανικές πωλήσεις (σε αξία) κατέγραψαν άνοδο 3,6%, ενώ το δεύτερο τρίμηνο η αύξηση ανήλθε σε 4,5%.

«Η μικρή αυτή άνοδος είναι στο επίπεδο του πληθωρισμού», αναφέρουν στην «Κ» στελέχη του ΣΕΠΕΕ, προσθέτοντας πως γενικώς «η ζήτηση από τις διεθνείς αγορές είναι υποτονική και η κατανάλωση είναι χαμηλή».

Η χαμηλή κατανάλωση «πλήττει» και τις εξαγωγές ένδυσης, κάτι που αποτυπώθηκε και στα εξαμηνιαία στοιχεία του συνδέσμου. Η συνολική αξία των εξαγωγών στον κλάδο της ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ανήλθε σε 873 εκατ. ευρώ από 1,05 δισ. ευρώ.

Διψήφια πτώση 14,8% κατέγραψαν οι εξαγωγές ενδυμάτων, με το ποσοστό μείωσης στον κλάδο της κλωστοϋφαντουργίας να διαμορφώνεται στο 22% και του βαμβακιού στο 14,9%. Ηδη από το 2023 οι ελληνικές εξαγωγές είχαν κινηθεί σε αρνητική τροχιά καθώς η μειωμένη ζήτηση από τις ευρωπαϊκές αγορές, όπου κυρίως απευθύνονται οι ελληνικές εταιρείες, σημείωσε σε αξία πτώση 22,8%.

Πάντως η αντίστοιχη πτωτική τάση καταγράφεται γενικότερα στην ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας, αφού σύμφωνα με στοιχεία της Euratex για το πρώτο τρίμηνο, οι εξαγωγές κατέγραψαν πτώση 4% στην ένδυση και 5,9% στην κλωστοϋφαντουργία ενώ, την ίδια στιγμή, η μειωμένη κατανάλωση οδήγησε σε σημαντική υποχώρηση και των εισαγωγών των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων.

Οι εισαγωγές των ελληνικών επιχειρήσεων επίσης κινήθηκαν πτωτικά σε ποσοστό 7%, με αποτέλεσμα αυτές να διαμορφώνονται για το σύνολο της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στο 1,58 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2024 από 1,71 δισ. ευρώ το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Η μείωση των εισαγωγών στην ένδυση ανήλθε στο 5% και στην κλωστοϋφαντουργία 16%. «Ολες οι αγορές είναι καθισμένες, καθώς μετά τον πόλεμο και το αυξημένο ενεργειακό κόστος ήρθε ο πληθωρισμός, η στασιμότητα της κατανάλωσης κ.λπ.», παρατηρούν στελέχη της αγοράς.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT