Διψήφια άνοδος επιβατικής κίνησης και κερδών στο αεροδρόμιο Αθηνών

Διψήφια άνοδος επιβατικής κίνησης και κερδών στο αεροδρόμιο Αθηνών

Τα συνολικά έσοδα διαμορφώθηκαν σε 294 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο

Ισχυροποίηση μεγεθών εμφάνισε κατά το α΄ εξάμηνο της χρονιάς ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Ειδικότερα κατά το πρώτο εξάμηνο, σε ετήσια βάση σύγκρισης, ενίσχυσε κατά 16,8%, σε περίπου 294 εκατ. ευρώ, το σύνολο των εσόδων.

Οι ροές εσόδων αεροπορικών και μη αεροπορικών δραστηριοτήτων (π.χ. πάρκινγκ, καταστήματα) παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση. Κι αυτό κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης κατά 16%, σε 14 εκατ. άτομα, καθώς και της δυναμικής ανάπτυξης εσόδων από εμπορικές δραστηριότητες.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (Ebitda) ενισχύθηκαν κατά περίπου 15,9% σε 190,9 εκατ. ευρώ, με την επίδοση αυτή να αντικατοπτρίζει τη σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης, σε συνδυασμό με την ισχυρή δυναμική των εμπορικών δραστηριοτήτων.

Τα κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 15,2%, σε 97,1 εκατ. ευρώ, με τον δείκτη καθαρού χρέους προς προσαρμοσμένο Ebitda να είναι 2,0 x. Το καθαρό χρέος του ΔΑΑ είναι 781,3 εκατ. ευρώ.

Οπως αναφέρει η διοίκηση του ΔΑΑ, η αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά το α΄ εξάμηνο είναι ενδεικτική της σταθερά ισχυρής ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια, με τη δυναμική των τριών πρώτων μηνών του έτους να συνεχίζεται.

Η ΔΑΑ αναμένει ότι ο ρυθμός αύξησης της επιβατικής κίνησης, σταδιακά, θα αντιστοιχεί σε μονοψήφιο ποσοστό κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου της χρονιάς.

Για το σύνολο του 2024 προβλέπει χαμηλό διψήφιο ποσοστό αύξησης της επιβατικής κίνησης. Οι τάσεις αναφορικά με την επιβατική κίνηση του 2024, σε συνδυασμό με τις διαρκείς επιτυχημένες εμπορικές επιδόσεις και με τις απαιτήσεις για πρόσθετους πόρους, αναμένεται να επηρεάσουν την τάση των συνολικών οικονομικών επιδόσεων του έτους, όπως αναφέρει η εταιρεία.

Για το 2024 εκτιμάται ότι θα διατηρηθεί υψηλό επίπεδο περιθωρίου προσαρμοσμένων κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (Adjusted Ebitda margin) το οποίο θα υπερβαίνει το 60%.

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών προχωράει το πρόγραμμα επέκτασης του αεροδρομίου, έχοντας πραγματοποιήσει τις μελέτες και σειρά διαγωνισμών.

Η εταιρεία συνεχίζει να διερευνά ένα πλήρες φάσμα επιχειρησιακών πρωτοβουλιών για τη βέλτιστη δυνατή εξισορρόπηση του επιπέδου εξυπηρέτησης και των οικονομικών επιδόσεων.

Λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχή αύξηση της ζήτησης για πραγματοποίηση πτήσεων, καθώς και την προσφερόμενη χωρητικότητα της εναέριας κυκλοφορίας εκ μέρους του διαχειριστή της (σ.σ.: ΥΠΑ), η εταιρεία υπέβαλε αίτημα και έλαβε την έγκριση της αρμόδιας Αρχής για τη μεταβολή της κατηγορίας του αεροδρομίου από «μη συντονισμένο» σε «αεροδρόμιο με ευκολίες προγραμματισμού πτήσεων» για τη θερινή περίοδο 2025. Με τον τρόπο αυτό θα αποφευχθεί η περαιτέρω επιβάρυνση των ωρών αιχμής και θα υπάρξει ανάπτυξη των λιγότερο επιβαρυμένων ωρών κίνησης με ισόρροπο και ελεγχόμενο τρόπο.

Επίσης, σε συνέχεια της απόφασης που ανακοινώθηκε στις 2 Ιουλίου, ο ΔΑΑ θα προσαρμόσει το τέλος εξυπηρέτησης επιβατών (ΤΕΕ), προκειμένου να αντισταθμίσει πλήρως τη σχετική μείωση του τέλους εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων (ΤΕΑΑ), η οποία αναμένεται από την 1η Νοεμβρίου.

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών προχωράει το πρόγραμμα επέκτασης του αεροδρομίου, έχοντας πραγματοποιήσει τις μελέτες και σειρά διαγωνισμών.

Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα ολοκληρώσει και την εξασφάλιση χρηματοδότησης για την υλοποίηση της πρώτης φάσης των εργασιών επέκτασης, με στόχο την αύξηση της δυναμικότητας σε 33 εκατ. επιβάτες ετησίως.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT